Ep 27 : Ponytail

1.6K 224 2
                                    

Susasan damai Sungai Han menjadi tempat pertemuan buat mereka berdua . Angin sepoi sepoi menyapa kulitnya .

Mata masih fokus pada air pancut yang berwarna warni dihadapan matanya .

Walaupun suasana agak sejuk tapi tempat itu masih penuh dengan pasangan kekasih serta orang lain yang masih lalu lalang dan bermain disekitar tempat .

Angela cuba mengumpul segala kekuatan kerana sebentar nanti dia akan mengatakan hasrat sebenarnya dia kemari .

Mata dilirik kearah Taehyung yang masih menyedut minumannya . Masing masing terasa kekok .

" Awak , saya rasa saya dah buat keputusan " Anak mata menjamah pemandangan gadis cantik disisinya .

" Yes ? "

"Saya rasa-" ayatnya tergantung . Dia dah buat keputusan . Muktamad

Bibir diketap . Tangan digenggam erat .

Hot chocolate yang dihirup dari tadi terhenti . Perlahan mata menyapa kedua belah mata Angela .

Gadis itu mengeluh .

Keningnya dijongket , masih menunggu angela bersuara . Gadis itu tanpa kelesuan . Wajahnya pucat mungkin kesejukan

" saya rasa saya perlu teruskan perkahwinan kita . " Sambungnya tanpa sebarang kekacauan . Akhirnya nafas lega dihembus .

Apa yang dia mahu . Nenek harus menyaksikan hari persandingannya nanti . Nenek mengharapkan semua itu . Dia lakukan semua itu demi nenek bukan kerana desakan Taehyung .

Hal itu dia sudah lupakan .

" Kau dah buat keputusan yang terbaik . " balas Taehyung datar . Senyuman dikuntum buat Angela .

" Tapi awak dah janjikan , kita bawa nenek sekali duduk rumah awak ? " soal Angela untuk meminta keputusan terakhir . Mereka saling berbalas pandangan mata .

Taehyung mengangguk kepala .

" ya aku janji , aku tak ada hak untuk melarang kau . Tak lama lagi nenek kau pun akan jadi nenek aku juga kan ? "  Balasnya dengan sengihan dibibir . Angela mencebik bibir . Mata dihalakan kembali kearah pemandangan sungai Han

Tak apa , yang penting Taehyung serta keluarga sudi menerima keluarga kecilnya dengan baik . Walaupun mereka bukan dari keluarga yang setaraf dengan mereka . Keluarga Taehyung melayannya dengan baik

Mereka tak pentingkan kekayaan . Apa yang mereka mahukan adalah kebahagiaan buat Taehyung .

" Tapi awak kena datang rumah .  Bagitahu nenek saya yang awak nak melamar saya " Kata Angela sambil mata masih fokus menikmati pemandangan malam ditaman sungai Han yang sungguh menenangkan .

Taehyung mengangguk akur , angin sepoi sepoi membuatkan rambut panjang Angela berterbangan diwajahnya .

Haruman wangi itu cukup membuat hati lelakinya bergetar kuat . Perlahan plastik minuman diletak atas meja yang diperbuat dengan batu disisnya itu buat seketika . 

Tali getah hitam dipergelangan tangan angela ditarik . Terkejut kecil angela dibuatnya .

" awak nak buat apa den-"

" Stay still , Bauan rambut kau buat lelaki macam aku ni terdesak nak kan kau . Immediately " perkataan segera itu ditakankan dengan suara separuh berbisik ditelinga angela . Suara serak kasar yang cukup mengoda dipendengaran Angela .

Perlahan tangan kasar Taehyung menarik rambut panjang Angela lalu diikat perlahan .

Angela melentok kegelian . Ini kali pertama dalam hidupnya seorang lelaki menyentuh rambut precious miliknya .

Angela mengetap bibir kuat mata dipejam kuat , dia tak boleh tahan geli .

Rambut sudah kemas diikat ponytail kecil cukup menutup leher putih yang mengoda itu .

" Done "

Angela menghembus nafas lega . Jantungnya mula beraksi , Tangan diletakkan didada . Degupan jantung yang sangat ketara .

" Jantung aku tak pe-pernah buat perangai macam ini " bisik Angela perlahan .

_______

TBC

Please Vote and comment juseyo

✔️ Married With a Stranger | [ 김태형] KTH Where stories live. Discover now