Ep 58 : Merajuk ✨

1.6K 207 16
                                    

Taehyung baring diatas riba Angela . Gadis itu masih fokus menonton movie . Taehyung ralit merenung wajah Angela. 

" Apa tengok tengok ni ? "

Taehyung ketawa kecil . Tengok muka isteri sendiri pun tak boleh .

Tangan isterinya ditarik lalu dikepit bawah ketiaknya . Dahi Angela berkedut seribu . Itu salah satu habit Taehyung yang amat pelik baginya . perkara yang tak pernah dibuat orang .

" Kenapa awak suka letak tangan saya bawah ketiak awak ? pelik tahu tak ? " Kepala ditunduk melihat wajah tampan suaminya .

" Tangan kau sejuk sebab tu aku letak bawah ketiak aku , nak salur haba sikit " balasnya selamba . Tak masuk akal langsung .

Angela berdecit lantas matanya tertumpu semula kearah kaca TV . Fokusnya terganggu sebab Taehyung perhatinya dari tadi lagi .

Dia ada buat salah ke sampai kena tenung macam itu sekali .

Taehyung mengemam bibir . Esok dia akan ke luar negara . Taehyung telah buka dua cawangan minyak wanginya di paris .

Dia perlu hadirkan diri untuk melancarkan bisnesnya disana . Dia mahu bawa Angela sekali , bolehlah bawa dia honeymoon sambil kerja .

Jadi , dia tengah pujuk isteri dia ikut sekali . Dia tahu Angela akan menolak ajakannya sebab nenek disini tak ada orang jaga . Lebih lagi nenek tinggal berseorangan .

Manakala , eomma mochi pula jarang berada dirumah sebab selalu balik lewat .

" Angela , kalau aku bawa kau ikut aku business trip kau nak tak ? aku taknak berjauhan dengan isteri aku "

Jemari Angela dimain . Cincin perkahwinan mereka yang tersarung indah dijari manis Angela disentuh .

" Saya bukannya tak nak tapi macam mana dengan nenek ? " wajahnya berubah muram .Dia tak boleh tinggalkan nenek berseorangan disini .

" Nanti aku minta eomma tolong jenguk nenek kat rumah . Kalau kita ajak nenek pergi sekalipun bukannya nenek nak . Nenek cepat letih , nenek bukannya muda macam kita ni " kata Taehyung panjang lebar .

" Saya taknak susahkan Eomma , eomma pun ada kerja nak dibuat . Takkan dia hari hari datang nak jenguk nenek . Saya tak boleh " lembut saja suara menolak permintaan Taehyung .

Taehyung mengeluh berat . Dia dah agak , Angela takkan menerima ajakannya pergi ke luar negara tanpa nenek disisi .

Sudahlah , dia letih nak paksa .

" Takpelah kalau kau taknak , aku tak paksa " kedur saja suara membalas . Taehyung bangkit dari riba Angela lalu berlalu pergi masuk bilik .

Angela hanya menghantar pemergian suami dengan rasa bersalah . Terpaksalah dia pujuk .

Telefon diatas meja kaca itu diambil . Nama kenalan dicari .

Dia perlukan pertolongan Somin dan Namjoon hyung .

" Somin ahh , i need your help "

_❤_

Perlahan daun pintu ditutup tanpa sebarang bunyi . Sosok tubuh Taehyung tengah baring membelakanginya itu masih merajuk minta dipujuk .

Dah tua pun nak merajuk . Malaslah nak pujuk .

Taehyung segera menutup matanya apabila terasa tilam empuk menunjam .

Angela masukkan tangannya dicelah lengan Taehyung . Dipeluk erat dari belakang . Tak salah peluk suami sendiri kan ?

" awakk " meleret suara memanggil Taehyung . Jarinya bermain didada Taehyung .

✔️ Married With a Stranger | [ 김태형] KTH Where stories live. Discover now