Ep 9 : Mission start

2K 243 10
                                    

Mereka berdua masuk kedalam ruangan Starbuck yang selalu dikunjungi mereka . Macam biasa , Lepak memandangkan waktu masuk kerja lambat lagi .

Jungkook mengambil tempat duduk dihujung sekali . mana kala ,Taehyung mengambil tempat duduk berhadapan dengan cermin kaca . cantik sungguh pemandangan .

" masuk sini , rasa baru masuk syurga " Jungkook memejam mata seketika sambil tangan dibuka luas . tak malu orang tengokk .

" banyak perempuan cantikk , macam bidadari " sambungnya lagi . Gigi arnab mula ditayang .

Taehyung hanya membuat muka , dari semalam lagi dia tertanya tanya akan rancangan sebenar Jungkook .

" Jungkook apa plan kau sebenarnyaa nii ? otak aku lembab gila nak proses apa yang sebenarnya kau nak buat . tak nak roger kat aku kee ? " soal Taehyung .

" macam nii - " Jungkook merapatkan kedudukan mereka berdua . Susah betul nak explain dekat tempat terbuka macam nii . Tak syok

" qoe bunoeh jelah akuu " balasnya tiba tiba lalu menjauhkan diri dari jungkook . Dia taknak terkena penyakit mereng macam Jungkook .

Fact , dorang memang sepupu tapi Taehyung tak nak ambil keturunan gila macam Jungkook. 

" eh , tiber ayat budak rempit keluar " sindir jungkook denfan sengihan penuh seram sejuk . inilah masalah dia , dah orang tolong taknak pula .

" lagi menakutkan kalau aunty yang tolong carikan bakal isteri kauu hyung , mana satu ? follow plan aku or aunty yang handle ? kalau hyung nakk aunty , okay jee . aku boleh lepas tangan " sambung Jungkook .

Suasana starbuck yang sememangnya sunyi membuatkan Taehyung marah tiba tiba . Bukannya ada orang bising , cuma hasutan syaitan yang berbisik kuat ditelingannya

" ayokk , yes or yes ?? kalau aku jadi aunty kann , aku akan pilih menantu yang paling-"

" aku follow kau "

" hodoh " sambung Jungkook . akhirnyaa , Taehyung bersetuju dengan cadangan Jungkook .

" nii yang aku nak dengar , memandangkan hyung setuju maka plan akan menyusul seketika nanti " jari dipetik . Dia tahulah nak buat apa nanti . kau tunggu je plan akuu .

Taehyung serabut , dia terlalu terdesak . desakan Puan Kim manakala desakan Si jungkook jugaa . Buat dia ingin menamatkan riwayat hidupnya . sadis

________

Lantai simen sudah bersih dimop . Memandangkan cleaner belum sampai , pelanggan pun sikit apa kata dia tolong makcik cleaner mop afau lap meja dulu .

terasa puas hati diaa , bukannya salah pun buat amalan baik awal pagi . Buat pekara baik tak kira waktu .

Ting!

bunyi pengera pesanan siap sedi itu berbunyi .

" angela , Tolong bawa pesanan ni kat meja hujung sana . Yang ada lelaki handsome dua orang tuu " pinta salah satu pekerja starbuck . Angela mencebik .

" banyak handsome Hyung , dah macam bapak orang anne tengok " Jawab Angela cuba menafikan fakta sebenar .

Sekali sekala mata mencuri pandang kearah salah satu meja pelanggan yang disebut Namjoon tadi .

Namjoon as known as nyah itu terkejut beruk . Namjoon sudah mengelabah bak cacing kepanasan .

" mana perginya bijik mata kauu yang cute miut nyah ? kau tengok sana muka flawless , baju pejab-"

" eh- dah dahlaa , banyaklah punyaa pujian melambung hyung nii nanti , Meja tu kann . order sampaii " ayat namjoon dipotong lalu mengambil dulang yang berisi dua cawan itu pergi dari situ .

" itulah jawab diaa , kita usha laki sikit dah melenting , kau les ke apaa?? " Namjoon ditinggal membebel begitu saja .

Banyaklah kau punya les joon .

" elehh , dia yang gay kita pulak kena cop les . " rungut Angela lalu menghampiri meja minum yang diarahkan tadi .

Angela pergi menuju kearah mereka lalu-

prakk !

Tak disangka perkara buruk berlaku terhadap dirinya .

+tbc+

banyak mengarut citer nii :(

✔️ Married With a Stranger | [ 김태형] KTH Where stories live. Discover now