Mereka mengambil tempat duduk diruang tamu . Angela sudah larikan diri naik ke tingkat atas . Malu nak berdepan dengan Jungkook .
" Kau buat apa datang sini , main redah saja tak reti nak hormat privacy orang ke ? " pedas Taehyung menyindir . Jungkook hanya tersengih kecil .
Moment terindah orang dah kena kacau oleh si budak rwnab tadi .
" Aku bukannya sengaja pun Hyung , lagipun aku dah terbiasa masuk suka hati aku , tapi lupalah yang hyung sekarang dah kahwin . Aku janji aku tak buat lagi " Wajah sebarang reaksi Taehyung dipandang . Dalam hati dia dah kutuk sepupu dia kaw kaw .
Sengaja nak kawal muka malu dia .
" Kau buat apa datang sini ? " soal Taehyung datar . Muka Jungkook dipandamg sekilas .
" Aku bosanlah Hyung , selalunya kau ada saja kat pejabat boleh main game sama sama . Lama lagi ke cuti tu hyung ? " balasnya dengan bibir sengaja dimuncung .
Sandwich strawberi tadi masukkan jungkook kedalam mulut . emm sedap
" Tinggal beberapa hari saja lagi , kau tak buat kerja ke ? " mata Taehyung ralit memandang kearah mulut Jungkook yang maaih penuh dengan makanan .
" Takkan nak duduk rumah saja hyung , boringlah macam ni , itu bukan honeymoon namanya " rungut Jungkook .
" Suka hati akulah nak honeymoon kat mana sekalipun , sibuk saja kau " balas Taehyung .
" ish ! orang gurau je pun . Hangin semacam . Sebenarnya aku datang sini saja nak bagitahu something yang seokjin hyung plan semalam dia kata malam ni kita buat party . Seokjin hyung yang plan sebelum dia balik france " kata Jungkook .
Wajah Taehyung direnung sekilas seraya tangan mencapai sandwich kali ke ketiga . Sedap sangat sandwich yang Angela buat , sekali rasa pasti nak lagi .
" okey , Yang lain semua ikut ? "
" mestilah ! , tapi hyung kata buat party tu kat rumah kau hyung . Bini kau ada boleh tolong sekali " Sengih Jungkook sambil menayangkan gigi renab nya . Terhiburlah tengok muka tegang si Taehyung ni.
" kau ingat bini aku kuli rumah ni ke ? " sindir Taehyung pedas . Mata Jungkook dijeling tajam .
Jungkook berdecit .
" Aku tak cakap pun bini kau tu kuli ? " Taehyung bingkas bangun seraya kepala jungkook dikepit bawah lengannya . Haa , wwe lah korang kat situ
" Habis tu ? hah?! " tepik Taehyung .
Jungkook sudah mengekek ketawa . Dia tak rasa sakit apa apa pun . Geli adalah .
Posisi mereka yang sedikit aneh itu mengundang rasa selesa orang yang dari tadi perhati dari tangga .
" ehem ! "
__❤__
" Saya tak kisah pun kawan kawan awak buat party kat sini , meriah sedikit sebelum mereka pergi ke luar negara balik . Lepasni masing masing sibuk kerja kan ? " pujuk Angela lembut .
Taehyung mengangguk perlahan . Senyuman terpaksa dikuntum . Betul juga apa yang dikatakan Angela .
Bukannya selalu adakan party dirumahnya . sekali sekala bolehlah mereka luangkan masa bersama sebelum masing masing sibuk bekerja .
" Bila dorang sampai ? saya nak pergi siapkan bahan dulu . Awak pergilah sediakan peralatan lain . Saya nak pergi dapur dulu " katanya dengan nada sedikit teruja . Angela pula yang lebih excited .
Perlahan punggung diangkat dari sofa tetapi niatnya terbantut apabila terasa pergelangan tangannya direntap lembut membuatkan dirinya terduduk semula . Tepat menghadap muka Taehyung
Angela mengemam bibir , jantungnya mula berdetak laju tanpa amaran . Deruan nafas hangat menyapa permukaan wajah .
" Tolong jangan layan kawan aku lebih daripada seorang tetamu- " Lelaki itu diam seketika sebelum melanjutkan bicara .
Bibir mungil isterinya direnung penuh mengoda .
" Sebab aku tak suka . Aku cepat cemburu so , jangan mainkan perasaan aku faham ? " Jelas Taehyung dengan nada lembut ditelinga Angela .
__TBC__
Ayok ayok Taehyung .
YOU ARE READING
✔️ Married With a Stranger | [ 김태형] KTH
FanfictionTanpa mereka sedar , sebenarnya Tuhan telah merancang pertemuan untuk mereka berdua melengkapi satu sama lain . Tetapi gelaran 'stranger' membuatkan gadis itu menolak rasa yang mula menjalar dalam hatinya . Tak mungkin , mereka stranger yang terpak...