Mata melilau mencari kelibat isteri . Ruang tamu sudah gelap tiada lagi lampu yang menerangi . Hanya bergantung dengan lampu dinding saja .
" Sayang ? abang dah balik ni " Nama isterinya dilaung dari muka pintu . Namun hampa , tiada sahutan dari sang isteri .
Pintu rumah ditutup semula . Suis lampu ruang tamu dibuka . Serta merta lampu menerangi . Senyap saja rumah .
" Sayang , abang dah balik ni ? taknak sambut kepulangan suamimu yang hot ini ? " Guraunya . Kot dibuka lantas digantung pada lengan .
Taehyung berdiri tegak sambil sel sel otak berhubung . Takkan dah tidur , awal lagi kot . Baru saja pukul 9 malam . Kaki melangkah masuk ke ruangan dapur . Kosong , tak adaa penghuni lain .
Dengan kadar segra Taehyung melangkah selang 3 anak tangga naik menuju ke kamar tidur mereka . Tombol pintu dipulas .
Gelap gelita , hanya diterangi lampu galaksi . Begitu indah sekali , terasa di ruang angkasa . Kelipan bintang yang berkilau .
Sejak bila bilik ni berubah jadi galaksi . Keningnya bertaut , lagu yang selalu dia dengar iaitu Please notice nyanyian dari artis barat christian akridge berkumandang sayu di telinganya .
Daun pintu ditutup semula , tiga butang kemeja dibuka . Lengan dilipat hingga siku . Kemeja yang masih kemas dituck in kini ditarik .
" Sayang ? kenapa bilik gelap ni ? . Nak kata black out tak pun . Kenapa ni ? " soal Taehyung . Matanya mencari isterinya . Agak gelap tapi penglihatannya masih jelas walaupun sedikit samar .
Langkah kakinya terhenti dari menuju katil . Kepalanya terus menoleh laju hujung sisi kepala katil . Suara esakan Angela jelas kedengaran diselangi dengan lagu barat itu .
" Angel ? buat apa kat situ ? kenapa bilik gelap macam ni . Banyaknya bintang sayang bawa masuk bilik " ujar Taehyung . Menghampiri isterinya yang duduk memeluk lutut disitu .
Bunyi esakan buatkan Taehyung risau melihat keadaan isterinya . Tubuh ramping Angela ditarik masuk kedalam dakapan . Makin kuat bunyi tangisan Angela .
Rambut panjang yang menutupi wajahnya dikuak kebelakang . Dikucupnya lama ubun ubun sang isteri cuba meredakan tangisannya .
" Kenapa abang tipu saya ? kata nak balik awal ? sekarang dah pukul berapa ? pukul sembilan lalu dah abang baru balik . Kalau lewat balik , bagitahu jelah . Jangan bagi harapan palsu kat saya . Abang penipuu " ujarnya seraya tersedu sedan .
Dia bingung dengan dirinya ketika ini , mood mudah terusik . Tengoklah sekarang . Bukannya Taehyung tak balik rumah langsung pun dah menangis bagai nak rak . Cengeng
" I'm sorry sayang , abang tak sengaja . Abang lupaa tadi Jungkook ajak abang pergi makan malam terus . Dia paksa abang , aku tak boleh nak tolak bila dia terus desak abang . Sayang i'm so so so sorry " ujarnya dengan nada memujuk .
Pelukan dilerai , terus mengucup dahi Angela . Esakannya mula reda .
" Abang , saya kan ada tapi kenapa makan malam dengan Jungkook . Saya belum makan lagi tau . Barang dapur pun habis . saya tak tahu nak masak apa . saya lapar tahu tak ?! " dengan suara sedikit tinggi .
Terkesima Taehyung dibuatnya , sejak bila Angela meninggikan suara terhadapnya .
" Abang jahat biarkan saya kelaparan dalam rumah ni " rajuknya seperti kanak kanak kehabisan candy .
Angela bangkit dari situ ingin keluar tapi lengannya ditarik terlebih dahulu . Taehyung bangkit dibawa isteri duduk sama diatas katil .
" Abang minta maaf , abang tak sengajaa . Abang memang nak balik awal tadi abang dan Jungkook borak lama sangat sampai tak sedar jam dah pukul 7 lebih lepas tu Jungkook ajak abang dinner terus. Please maafkan abang . Abang bukannya sengaja mungkiri janji " pujuknya lagi penuh dengan kelembutan . Pipi Angela yang kebasahan diusap .
Terdiam gadis itu dibuatnya . Angela kekal dengan bibir dicebik . Perlahan tubuhnya menghampiri Taehyung . Dipeluknya erat . Bau maskulin Taehyung buatkan dia terbuai .
Bau Taehyung yang buatkan diaa rasa damai dan selesa . Rasa marahnya mula reda sedikit demi sesikit .
" Maafkan saya sebab marahkan abang . Saya lama tunggu abang tau . Lapar perut saya . Tengah hari tadi makan roti saja . Tak kesian ke ? " lirihnya disebalik dada Taehyung .
Lelaki itu tersenyum kecil . Rambut Angela diusap lembut .
" Sorry , apa kata kita keluar sama makan malam , boleh kata dating ? dan sambil tu , temankan abang beli barang dapur dulu . So , bagi abang mandi dulu . Sekejap yaa " Taehyung mahu melepaskan pelukan tapi Angela masih mahu peluk dengan bau badannya yang berpeluh itu . Rasa melekit tubuhnya .
" Abang takpayah mandilah , abang memang dah wangi pun . Bagi saya lepaskan rindu dulu . Abang buat saya marah tadi " bebel Angela dengan bibir termuncung muncung .
" Tapi abang rasa tak selesalah , bau peluk nii tang mana pulak yang wanginya "
Kepala Angela geleng laju
" Umphh ! tak kiraa . Balik nanti abang mandi . Saya nak bau macam ni . Bau yang buat saya selesa nak tidur " Ujar Angela dengan mata terpejam .
" Oke fine , Sayang nak makan apaa ? " Soal Taehyung . Dia perhati saja tangan Angela naik membuka satu persatu butang kemeja Taehyung . Bibir bawahnya diketap . Angela buat apa ni ? Stop goda abang !
Kepala didongak , mata sengaja dikebil kebil . Mata bulat Angela menyerlahkan lagi wajah isterinya yang comel macam kucing .
" Nak mamam askrem " Senyumnya selebar boleh
Kening Taehyung bertaut hairan , kepala menunduk balas pandangan Angela .
" Kenapa mesti aiskrim ? malam macam ni nak makan ais krim ? tak eloklah , ais krim sejuk . Elok makan nasi kenyang sikit " Balas Taehyung .
Angela mencebik bibir . Pelukan dileraikan lalu bingkas bangun dari katil .
" Orang nak makan askrem pun marah , dahlaa saya nak tidur bawah " rajuk Angela lalu keluar dari bilik tidur .
Taehyung mengeluh , nak kena pujuk lagi emm
_To Be Continued_
Pujilah saya sebab rajin ter' triple update harinii
❤✨
YOU ARE READING
✔️ Married With a Stranger | [ 김태형] KTH
FanficTanpa mereka sedar , sebenarnya Tuhan telah merancang pertemuan untuk mereka berdua melengkapi satu sama lain . Tetapi gelaran 'stranger' membuatkan gadis itu menolak rasa yang mula menjalar dalam hatinya . Tak mungkin , mereka stranger yang terpak...