Ep 71 : Kerja ✨

1.4K 172 14
                                    


Angela diam mengunci mulut , dari tadi lelaki itu diam setelah selesai mengelap badannya . Bibirnya mencebik .

Taehyung takmo kawan Angela sebab kes semalam ke ? berhujan di makam Nenek . Pergi pun tak bagi tahu , jumpa alah basah ditimpa hujan .

kan padan muka demam .

" Abang , tak kerja ke harini ? " suara serak Angela menyapa gegendang telinganya .

Jemari Taehyung serta merta terhenti . Kepalanya berpaling sedikit menghadap Angela yang masih terbaring mengiring menghadapnya .

" Kerja , kenapa ? " soal Taehyung pula .

Angela mengeluh lemah , rasa rimas pula asyik baring saja . Kalau bawa duduk nanti kepala dia berat pula . Makin pening dibuatnya .

" Taklah , kenapa tak turun lagi ? karang lewat " Balas Angela lemah .

Taehyung mengalih laptop ketepi , dia ikut baring disitu , wajah menghadap satu sama lain . Hilang mood dia nak melakukan kerja . Mood dia nak bermanja dengan Angela saja memandangkan emosi Angela sudah stabil .

Isterinya mula menerima kenyataan , Maafkan Angela nekk .

" Tengah kerjalah nii , kerja abang hari ni just jaga boss besar tengah demam " Angela ketawa kecil. mulalah Suami dia nak membebel .

Taehyung mengucup dahi sekilas . Jari naik bermain dengan pipi isterinya pula .

" Sayang , Lain kali jangan pergi makam nenek sorang diri tanpa abang . Tengok semalam berhujan lepas tu pengsan kat situ . Risau abang " ujarnya . Jari bermain dengan kening Angela . cantik dan kemas walaupun sedikit lebat .

" Maaf abang , saya cuma rindukan nenek , saya taknak susahkan masa abang bekerja " balasnya sayu .

" Sayang , abang ni boss kat pejabat . Cuma kat rumah saja abang jadi pembantu . Boss dah ada depan mata . Kalau sayang nak kemana mana bagi tahu abang , abang nersedia jadi PA sayang . Abang dah janji akan sayangkan isteri abang macam mana nenek sayang cucu kesayangan dia tapi-- "

Senyum Angela pudar apa bila Taehgung mengantungkan ayatnya .

" Cuma abang lebih banyakah kasih sayang diaa , tak nak sama dengan orang lain " balasnya dengan sengihan . Hidung mancung Angela dicuit manja .

Angela menguling mata . Gelabah semacam dia . Ingatkan apa , sengaja nak bagi orang suspend .

" Come " Taehyung menarik tubuh hangat isterinya masuk dalam dakapan . Sekali bibir mengucup ubun ubun Angela . Kasih dan cintanya tak pernah pudar untuk gadis kesayangannya .

Angela menutup matanya disebalik leher Taehyung , dia selesa begini . Tambah pula bau haruman maskulin lelaki itu .

" Janji dengan abang , jangan tinggalkan abang macam hari sebelumnya . Terseksa abang cari sayang merata tempat rupanya kat makam nenek saja . Janji jangan pergi tanpa abang tau " kata Taehyung .

Angela mengangguk faham , matanya maaih terpejam . Tangannya masuk meraba dada Taehyung . Kening Taehyung naik melihat tangan Angela menjalar masuk dalam bajunya .

Awal lagilah Angela , tak sabar sabar je kau . Oke joking

Angela melekap tangannya yang sejuk kedada kiri Taehyung , sambil itu dia boleh merasa degupan jantung suaminya . So fast

" Lajunya degupan jantung abang " kata Angela lemah . Taehyung tergelak kecil .

" Dia memang macam tu kalau sayang ada setiap masa dengan abang . Rasa nak pecah jantung nii tapi abang just act nothing ,  tapi kat dalam ni Tuhan saja yang tahu " jujur Taehyung . Tangan turun dimelekap diatas tangan Angela . Dimana degupan jantungnya terasa .

Angela menyimpul senyum kecil . Bibirnya mengucup dada kiri Taehyung yang beralaskan baju pajamanya .

Tak lama dia pakai baju tu , time masuk waktu tidur nanti dia buka . Suka sangat tidur tak pakai baju .

" Saya suka , rasa macam abanglah nadi angel sekarang ni . Satu satu jantung yang saya ada " sengihnya sambil mendongak melihat dalam anak mata Taehyung .

" Pandai yaa pikat abang dengan ayat manis diaa " Balas Taehyung , bibirnya turut tersenyum petak buat Angela .

" Abang sini jap , nak kiss " pinta Angela tanpa sebarang perasaan malu .

Taehyung tersentak . Terasa manget menarik bibirnya dekat dengan Angela dan Chup !

Bibir bawah Taehyung dicium sekilas . Angela menyembamkan semula kepalanya dileher Taehyung . Taehyung pula yang terasa malu dicium begitu .

" Abang janji jangan tinggalkan saya . sebab abang kena ingat , abang satu satunya jantung buat Angela untuk terus hidup " kata Angela lemah .

" Abang janji sayang , Abang akan adaa disisi sayang selamanya . Forever " Balas Taehyung bersungguh sungguh . Taehyung menarik selimut tebal menutup tubuh mereka berdua .

Pelukan dieratkan seperti tidak mahu lepaskan dakapan hangat itu .

_To Be Continued_

Tabahlah wahai team single . Done double update ❤

✔️ Married With a Stranger | [ 김태형] KTH Where stories live. Discover now