Ep 4 : Rindu✨

2.5K 260 13
                                    

IU as Gwang Junha (Taehyung's personal assistant)

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

IU as Gwang Junha
(Taehyung's personal assistant)







Roti bakar terakhir itu Angela sapu dengan jem berperisa strawberi kerana itu salah satu buah kegemaran nenek .

Angela bergegas menyiapkan sarapan memandangkan minggu ini Angela kerja pagi kenalah bangun awal sediakan sarapan buat nenek .

dan Roti bakar dah siap !

" nekk , sarapan dah siap ! nenek kena makan tau nanti roti keras ! angel pergi dulu yaa . jaga dirii nekk " laung Angela sekuat hati dari dapur .

apalah jauh sangat nenek dia , belakang rumah saja punn .

Nenek yang masih lekaa menyiram pokok bunganyaa dibelakang rumah mengangguk laju .

" yelah yelah , hati hati jalan tu . Takut terlanggar jodoh ! " balas nenek pula sambil tangan menutup mulutnya supaya si cucu tidak mendengar bunyi gelak tawanya .

Dia tahu cucu kesayanganya tidak suka apabila soal jodoh dibangkit dari kubur .

Tiada masa baginya memikirkan soal jodoh , lebih baik luangkan masaa dengan nenek , ada faedahnya . itu yang dia fikirkan .

Angela buat buat tidak dengar , tak sah jika soal jodoh tidak dikaitan setiap hari . Tiada masa baginya untuk mencari pasangan hidup .

Apa yang dia tahu , pasangan hidupnya adalah nenek . Dia tidak perlukan orang lain elain nenek .

" apalah nenek ni , tak habis habis pasal jodoh dia , elok juga dia yang cari jodoh , taklah kesunyian kesenduan seorang diri kat rumah " bebelnya sambil menutup pintu rumah .

Tidak lupa juga dia menegur serta memnita sedikit bantuan dari Makcik Naa , Jiran baru disitu .

Legalah sikit sebab ada orang sudi tengok tengokkan nenek kat rumah .









Angela merenung pintu loker khas pekerja miliknya , polariod keciil ditenung lama , perlahan bibir menguntum senyum .

Gambarnya ketika berumur 9 tahun , Tidak lama berlakulah kemalangan yang meragut nyawa orang yang tersayang .

" eomma , appa " perlahan suara memanggil sayu kedua ibu bapanya . Matanya terpejam erat .

" Kakak rinduu " usai perkataan yang selalu diungkapkan cuma empunya badan sahaja yang tidak dapat mendengar luahan hatinya .

Hatinya rindu kepada yang sudah tiada .

" anne , kau okay tak ? " tiba tiba bahunya ditepuk dari belakang membuatkan Angela sendiri berundur kedepan . terkejut

Lantas tangan memegang dada . Jelas riak wajahnya yang terkejut .

" aku okay , terkejut aku tauu " balasnya , sambil menutup loker kecil miliknya setelah selesai menukar baju ke pakaian kerja .

" aku tengok macam tak okay je , macam mana semalam beres ? " soal Somin . Rakan sekerjanya

" okay " sambil menangkat ibu jari tanda semuanya berjalan lancar .

" sorrylah aku tak dapat tolong kau pindah rumah semalam , sepatutnya kau minta emergency leave dua hari , mesti letih tak hilang lagi " risau Somin dibuatnya . Bukannya apa , Angela ni terlalu hyperactive .

Tak kenal erti lelah .

" takpelah , taknak menyusahkan sesiapa " Belakang Somin diusap lembut lalu dipeluk erat . Rimdu pula dengan rakannya , Somin apa lagi , dia pun nak juga peluk tubuh kecil si Angela . Dah macam adik beradik .



To Be Continue

✔️ Married With a Stranger | [ 김태형] KTH Where stories live. Discover now