" Nama saya Taehyung , Kim Taehyung " badan dibongkok sebelum memperkenalkan diri .Nenek tersenyum suka . Bahu Taehyung ditepuk perlahan . Gembira kerana tetamunya sangat kacak , Tinggi pula itu . lebih dia suka lelaki yang bersopan santun .
Angela suka akan perangai Taehyung yang sopan , dia suka melihat perangai Taehyung yang berlemah lembut , bukannya kaki ugut seperti sebelum ini .
" Masuklah , nenek naik atas dulu , nak berehat . Angel , kamu layan tetamu kita baik baik yaa " pinggang Angela ditepuk . Perlahan telinga Angela ditarik dekat .
" kamu tipu nenek yaa ? itu bukan kereta hoseok tapi kereta buah hati kamu , pandai dah menipu yaa " Bisiknya perlahan lalu berlalu dari situ .
' dia bukan buah hati Angel lah nek ! ' bentaknya didalam hati .
Angela mengetap bibir , hebat betul ingatan Nenek . Ingatkan dia lupa dan tak tanya tentang kereta tu .
Taehyung yang masih berdiri diluar diperhati . Kening dijungkit .
" Awak taknak masuk ke ? " soalnya .
" Kita bincang kat luar jelah . Takut nenek kau dengar " balasnya dengan nada perlahan .
Angela mengangguk faham . Mungkin Taehyung nak bincang pasal hutang ? mana tahu kan , lelaki gila duit ni datang saja nak tagih hutang .
" duduklah dulu " pintanya . Tangannya menunjuk kearah
Taman disebelah rumahnya . Tempat dimana nenek selalu berehat.Lagi lagi ada tanaman bunga serta pokok sayur sayuran disitu .
Sedap mata memandang . Tapi hari tengah gelap malam , tak bolehlah tengok . Nasib baik ada lampu diluar bolehlah nampak .
Taehyung menutur kata Angela lalu mengambil tempat duduk disitu . Mata melihat taman kecil disekelilingnya . Penuh dengan bunga .
" Okay , tapi saya nak sediakan air dulu , awak nak kopi or tea ? " soalnya sebelum berlalu ke dapur .
" Hot tea " balas Taehyung .
Angela mengangguk lalu pergi dari situ.
_______
" Jemput minum , biskut pun adaa . makanlah " secawan teh panas diletak didepan Taehyung .
" Terima kasih " cawan teh panas tadi diangkat lalu bibir didekatkan pada bibir cawan . Kesejukan yang dia rasai tadi mula berkurangan sedikit .
Agaknya berapa jam dia berdiri depan rumah tadi , hujan lebat nasib pakai payung .
" Buat apa datang sini ? " soal Angela pelik , ingatkan hari itu hari terakhir dia kemari . Rupanya dia datang lagi .
" tak boleh ke aku jenguk bakal isteri aku ? " usik Taehyung . Cawan diletakkan semula diatas meja .
Lihat wajah Angela berubah masam itu sedikit mencuit hatinya .
" saya tanya betul , dia jawab main main pulak " marah Angela , bibir mencebik .
Kain blanket diletak seluruh tubuhnya hanya mukanya sahaja yang nampak . maklumlah sejuk sebab hujan lebat masih belum reda .
Taehyung hanya memerhati tingkah laku gadis didepannya .
" aku datang sebab nak bincang pasal lamaran aku hari tu " balas Taehyung dengan nada serius . Angela tak keruan . Nafas dihela
" Lupakan sajalah pasal tu , tapi kenapa mesti saya ? saya perempuan yang tak berharta , latar belakang keluarga saya pun awak tak tahu . kenapa yakin sangat nak saya jadi isteri awak ? carilah perempuan lain , pasal hutang tu saya akan bayar ansuran " kata Angela malas .
Wajah kacak Taehyung dipandang , cuba minta penjelasan dari Taehyung
" Aku nak kau asa perempuan tu , aku taknak orang lain . pasal kaya or miskin semua tu aku tak kisah pun , keluarga aku tak ambil tahu tentang semua tu , dorang tak kisah pun aku kahwin dengan perempuan miskin ke kaya , janji aku bahagia . itu yang dorang nak . harta semua tu tak selalunya menjamin kebahagiaan "
" Walaupun hidup mewah tak bererti kau bahagia , sesetengahnya merana sebab keluarga mereka lebih pentingkan duit dari keluarga . percayalah cakap aku " sambungnya lagi .
Angela terdiam , lelaki itu betul betul ikhlas mahukan dia sebagai isteri . Tapi , dia takut akan maksud sebaliknya . Dia takut dia hanya isteri diatas kertas .
Silap hari bukan surat cerai datang .
Angela juga tkut akan dirinya diabaikan . Tak mungkin , terus kahwin dengan orang yang kita tak kenal . lagi lagi stranger didepannya kini , Lelaki bernama Kim Taehyung
" Sebenarnya aku tak kisah kalau kau tak terima lamaran aku , Tapi keluarga aku dah kenal kau . Eomma aku upah orang bawahan dia untuk intip aku ."
Angela tergamam , macam tu sekali ?
" Dan dia nak jumpa kau "
" what?! "
______
TBC
Please vote and comment juseyo ?
YOU ARE READING
✔️ Married With a Stranger | [ 김태형] KTH
FanfictionTanpa mereka sedar , sebenarnya Tuhan telah merancang pertemuan untuk mereka berdua melengkapi satu sama lain . Tetapi gelaran 'stranger' membuatkan gadis itu menolak rasa yang mula menjalar dalam hatinya . Tak mungkin , mereka stranger yang terpak...