Yeontan auto jatuh dari pangkuan Angela , apabila gadis itu terus berdiri tegak dengan mulut ternganga . Terkejut mungkin
Tergamam , Kereta mewah berjenama lamborghini URUS berwarna hitam berkilau terletak elok didepan penthouse Taehyung .
" Somin ! " jeritnya . Hampir terkeluar anak tekak melihat gerangan yang keluar dari kereta mewah tersebut .
Pintu kereta ditutup semula . Somin berjalan kearah Angela yang masih ternangga luas disitu .
" Asal kau duduk depan pondok pak cik guard ni ? taknak bagi aku masuk ? " soalnya seraya menolak dagu Angela supaya mulutnya ditutup .
" Kereta Somin ke ni ? lawa lah " soalnya masih tidak percaya . Bukan sebarang Somin ini bila pakai URUS jemput dia ke rumah .
" Lawa eh ? thanks to my bro , dia hadiahkan untuk aku sebelum balik Aussie semalam " Ujar Somin sambil mengusap tengkuk .
Harap duit gaji dia kerja as barista kat Starbuck tu , lama lagi dia nak beli kereta . Selama ini dia tumpang Namjoon setiap kali balik kerja .
Sekarang dah ada kereta sendiri , taknak susahkan orang lain dah .
" Jomlah . aku temankan kau kemas semua barang nenek kat rumah sewa kau . Lepas tu , temankan aku pula pergi beli barang dapur . Stock habis " ujarnya
Angela angguk , Yeontan yang masih bermain dengan bebola bulu miliknya diangkat lantas dicium sekilas sebelum dibawa masuk kedalam.
" Bukannya kau takut anjing ke ? sejak bila ? " soal Somin dengan Kening dijongket . Angela menoleh ,
" Sejak Yeontan balik rumah " balasnya selang dengan ketawa kecil . Sejak itu juga , Taehyung berjaya buatkan Angela buang traumanya selama ini .
" Eloklah tu , nanti ajak dia main dengan Holy . Anjing jiran sebelah rumah sewa aku , Tuan dia jarang balik rumah . Anjing pun lupa nak bagi makan . Baik takpayah bela " Balas Somin dengan dahi berkerut kerut .
Angela ketawa kecil .
" Great idea , Nak bawa Yeontan masuk dalam dulu . tunggu jap " Pinta Angela setelah menerima anggukan dari Somin .
Selang beberapa minit , Angela keluar semula . Tidak lupa pintu dikunci sebelum berlalu pergi masuk kereta Somin .
Pintu kereta dibuka , tali pinggang dipakai begitu juga Somin . Masing masing diam sejenak sebelum berbual lebih panjang .
" Bestnya adaa kereta sendiri " kata Angela perlahan dengan bibir sedikit mencebik .
" Ala suami kau kan kaya . Ambil lesen memandu lepas tu minta dia hadiahkan satu untuk kau " balas Somin pula .
" Yang kaya tu suami aku , Taknaklah"
Somin sekadar menjadi pendengar setia . Tak tahu nak balas apa jika itu jawapan dari mulut Angela . Tak boleh dibantah .
Masing masing terdiam sejenak , hanya suara dj radio saja yang berbicara .
" Dulu aku pun pernah bawa kereta " kata Angela memulakan bicara . Somin menoleh dengan kening terangkat .
" Serious ? kenapa aku tak tahu ? kereta apa ? cayalah kau . " ujarnya lagi.
Angela mengangguk sambil jarinyaa menari nari dia atas dashboard . Satu persatu barang terletak disitu disentuh . Terasa gatal jari dia nak sentuh .
Enjin kereta dihidupkan .
Perlahan lahan kereta melusuri jalan raya , Jalan raya yang agak lengang memudahkan mereka bergerak tanpa sebarang kesesakan .
" Kereta sorong , nenek selalu suruh aku pindahkan pasu bunga dia kesana kesini . Kira kereta juga kan ? tanpa lesen " Balas Angela selamba . Somin pula sudah buat muka nak hempuk kepala Angela .
" Kekadang bangang juga kau kan , naik migraine aku layan kau . Tu kat seat belakang aku ada belikan something untuk kauu . Duduk diam diam makan , jangan sepahkan . Kereta baru lagi ni " katanya sedikit riak . Sekali sekala tak apakan ?
Senyuman bertambah lebar . Matanya dihala ke tempat duduk belakang . Satu beg kertas berlogo Starbuck dilihat , terus disambarnya beg tersebut .
Baru balik dari cafe kot , sempat dia belikan untuk Angela . Semuanya kegemaran dia .
" Tahu je kau , aku teringin nak makan Berry cheesecake ni . Thank you somin ! " Katanya dengan nada teruja . Tanpa berlengah lagi , cheesecake berry sudah selamat masuk kedalam mulutnyaa
Kunyahan terhenti , tekaknya terasa loya , perutnya terasa memulas . Lantas mulut ditekup . Cheesecake diletak semula ke riba .
Lengan Sominn ditampar kuat memberi isyarat berhenti . Macam mana nak berhenti tengah jalan ni makcik oi !
" Yah kau nak muntah ke ? jangan muntah kat sini wey ! kereta aku baru lagi wehh ! "
_To Be Continued_
Staysafe Army 💜
YOU ARE READING
✔️ Married With a Stranger | [ 김태형] KTH
ФанфикTanpa mereka sedar , sebenarnya Tuhan telah merancang pertemuan untuk mereka berdua melengkapi satu sama lain . Tetapi gelaran 'stranger' membuatkan gadis itu menolak rasa yang mula menjalar dalam hatinya . Tak mungkin , mereka stranger yang terpak...