Když ten zpropadený elf udělá krok dopředu, tak jako mnoho jiných, mám chuť ho praštit. To se sem nemusel obtěžovat chodit vůbec! Já nikoho nikam nepovedu!
Asi to rozdýchávám delší chvíli než jsem si vědoma, protože když král požádá zbylé, kteří mají jiný návrh než už padlé, aby postoupili o krok dozadu, tak už je jich o dost méně.
„Já jsem pro Vialara Irmiä," řekne elf s výrazným černým lukem zavěšeným na zádech. Je ke mně otočený zády, takže mu nevidím do tváře, ale neuniknou mi jeho kudrnaté nazlátlé vlasy, které se mi zdají mnohem kratší než má většina elfů.
„Za mě by to měl být Akeri Sariam," pokračuje elf, který je celý bílý. Doslova. Nejen jeho oblečení, ale i pleť s vlasy připomínají právě napadlý sníh. Po svém prohlášení si vymění pohled s vlastníkem černého luku.
Nejsem si moc jistá, co měl ten pohled znamenat, ale ti dva se pravděpodobně znají. Asi jako všichni tady. Jen ty netušíš, kdo je kdo. Napadne mě rozmrzele.
„Podle mě je lepší volba Zaar Iravuell Neix," řekne poté Ranza. On je tu taky? Podivím se. Vůbec jsem si ho nevšimla! Taky ses celou dobu dívala po Drixovi...
„Tady válečnice by mohla vést výpravu," pronese poté zřetelně Drix, na kterého právě došla řada.
U Anarett, Drixi, copak jsem neřekla dost jasně, co si o tom myslím?!
V tu chvíli se na mě asi radši nedívá. Bohužel tak nemá šanci spatřit můj vražedný výraz, což je mi skoro líto, protože se mi obzvláště povedl!
„Ještě někdo má pro nás nějaký návrh?" otáže se král po chvíli, kterou v sobě dusím vztek. Já nikoho nepovedu!
„Ne?" přeletí pohledem po ztichlém sále. „Pak tedy dáváme slovo každému, kdo se na to bude cítit, aby nás přesvědčil proč bych měl některého ze zmíněných elfů vybrat."
Nejdříve se řešila jména, která mi nic neříkala, přestože bylo velmi pravděpodobné, že jsem jejich nositele znala. Přiznám se, že jsem brzy přestala dávat pozor.
„Vanken Kerer Darraden by se měl chopit vedení, protože má zkušenosti s vedením vlastní jednotky," probere mě hlasité prohlášení z nenápadného pozorování elfa vedle mě.
„Papínek se ozval, jak nečekané!" uslyším Drixe utrousit a mám co dělat, abych se nezačala smát nebo aby můj pohled neutekl opět k němu.
„Je také spolehlivý. Je to navíc velice schopný stratég a umí zachovat chladnou hlavu. Na rozdíl od někoho," střelí po mně po poslední větě pohledem elf sedící nejblíže králi.
Opravdu je to jeho otec. Uvědomím si. Jeho ostře řezaná čelist a fialové oči mi skutečně připomínají Vankena. V těch očích je také patrná stejná averze vůči mé osobě. Dokonce jsou i podobně vyšňořeni. Jen dlouhé sepnuté vlasy už jsou spíš bílé než černé.
„Je to rozený vůdce." Přidá se někdo ze skupiny utvořené kolem černovlasého elfa, o kterém je řeč.
„Nejlepší!" dodá někdo jiný.
„A má dobré nápady, jak řešit nečekané situace!" křikne opět ten z jeho nejbližších.
Ale ne! Zaúpím v duchu. Vanken má kolem sebe evidentně dost nohsledů, že by ho mohli vychválit natolik, že by mu vedení bylo opravdu svěřeno!
„To snad nemyslíš vážně, že ne, Arto?" ozve se někdo na druhé straně místnosti.
Vždyť to je Falym! Uvědomím si po chvíli zkoumání toho do hněda oblečeného elfa, který mezi přehnaně nastrojené elfy vůbec nezapadá. Určitě ne se zaschlým blátem na nohavici. Díky němu si ve svém ne tak nabubřele vypadajícím oblečení připadám mnohem lépe.
„Je tu dost elfů, kteří umí věci řešit líp a i jejich schopnosti plánovat jsou lepší!" pokračuje Falym. „Já jsem raději pro válečnici!"
„Ty se běž radši podívat za tím svým čoklem!" ušklíbne se Arto. A jízlivě dodá: „Aby ses ujistil, že se té potvoře zatím co jsi pryč nic nestalo! Stejně jsi tu jen proto, aby výpravu nevedl Vanken!"
„Náhodou se plánuju zúčastnit, ale jen, pokud ji povede válečnice," oplatí mu nepřátelský výraz Falym. Sálem to po jeho prohlášení zašumí, ale elfové se v mžiku utiší. Zvědaví vyčkávají, co se ještě stane.
„Válečnice sice momentálně postrádá své zkušenosti, ale jinak je pořád stejně schopná, jako bývala," přidá se do debaty další elf. A není to nikdo jiný než Drix. „Nevidím jediný důvod, proč jí vedení nesvěřit."
Po očku sleduji Jasminne, která do mě drbne loktem. A je to tady! Nenápadně si otřu zpocené dlaně a zhluboka se nadechnu. To zvládneš!
„Já ho na rozdíl od tebe, příteli, vidím. Právě ty chybějící zkušenosti jsou důvodem, proč nebudu v čele výpravy! Místo vůdce by mělo být někoho jiného. Elfa, který bude stát mimo Vankenův a můj spor, o kterém mi bylo nejen řečeno."
Odmlčím se pod tíhou všech pohledů upřených na mě. „Měl by to být někdo, kdo se nad něj bude umět povznést, jelikož obě strany se zjevně chtějí výpravy účastnit a podle mě ani jedna nedokáže zaručit, že by se k té druhé po dobu výpravy chovala slušně, což by jistě mohlo výpravu ohrozit."
„Měl by to být Zaar." Protne náhlé ticho Öronis zároveň s Jasminne.
„Zaar Iravuell Neix." Přidá se vzápětí Drix.
„Zůstane tu pouze Rada, Řád s tíry a tito elfové: Zaar Iravuell Neix, Vanken Kerer Darraden, Vialar Irmiä, Arto , Karmeis Jasminne Ferli Taurion, Akeri Sariam, Ranza, Walariak Envën, Larïa Ranari, Asteradox Navartan, Arel Navartan, Dresh Nerival Restallon, Drix Nerival Restallon a válečnice."
Král všechny odcházející přelétne pohledem. „Děkujeme všem, že jste se účastnili." Poté se obrátí k nám zbylým: „Víme, že za běžných okolností bychom vám zítra přichystali portál přímo do tábora u hranic, ale nastalá situace si žádá neobvyklých řešení."
Po malé odmlce, asi, aby se ujistil, že ho všichni poslouchají vládce pokračuje. „Protože nejste jednotka půjdete tedy do tábora pěšky. Dva dny by vám měly stačit na to, abyste se stali spolupracujícím týmem. Třetí den v táboře využijte moudře k odpočinku, protože následující den už se budete připravovat k akci. Pokud tedy během té doby na základnu nezaútočí trpaslíci."
„Ale něco takového je podle protokolu naprosto vyloučené!" ohradí se někdo zepředu.
„Všechno je ušité na míru tomu, co se právě děje, drahý Kerere. Takže využijeme toho, že je Gallivare tak blízko hranic k tomu, aby se tihle elfové sjednotili." Odpálkuje král nekompromisně Vankenova otce.
„Dál už to všichni znáte. Sejděte se zítra ráno a za rozbřesku vyrážíte. To už si ale ohlídáš ty Zaare, ano?" král se pohledem ujistí, že velitel slyšel a poté už nás propustí: „Takže ,bojovníci, rozchod. Všechno nachystat a my dořešíme poslední detaily."
ČTEŠ
Tarannell-Zapomnění
FantasyPRÁVĚ PROBÍHÁ KOREKCE!!! Jsem elfka, ale i to jsem musela zjistit sama. Nic si totiž o sobě nepamatuji, ani své vlastní jméno! Zjistěte se mnou můj příběh...