TutField, Permukiman La Brecha, HyperServ
Unggun api marak menyala memberikan sensasi hangat tatkala embun malam menujah-nujah tulang-belulang.Kesejukan disini dirasakan lebih hebat berbanding dunia realiti.Kawasan ini penuh berbatu.Jurang-jurang dalam terdapat di mana-mana menjadikan ia tempat yang sesuai untuk haiwan pemangsa beristirehat.Namun tidak pada mereka berlima.
Elizia banyak mendiamkan diri pada malam ini.Ilyas mengerling sekilas.Dia faham akan kegalauan perasaan gadis itu.Pelbagai rasa bercampur di dalam satu hati menjadikan satu perasaan yang sukar ditafsirkan dengan kata-kata apatah lagi terluah.Hanya raut wajah yang dapat menggambarkannya.Marshall pula selesa berbual-bual mengenai banyak perkara.
Ingatan Elizia menerjah ke belakang waktu seketika tadi.Mereka dihambat cemas apabila dua susuk tubuh bayang-bayang muncul dari balik semak-samun tidak jauh dari mereka.
Tanpa amaran, kedua-dua susuk tubuh itu berlari pantas ke arah mereka bertiga.Marshall dan Ilyas menjadi tembok pada Elizia yang kelihatan kaget dibelakang.Menunggu musuh menerpa.
Salah satu daripada susuk tubuh itu melompat tinggi di udara manakal satu lagi berlari pantas menuju ke arah mereka.Marshall melangoi ke atas dan Ilyas pula berdiri bersiaga memandang susuk tubuh yang berlari ke arah mereka.
Lompatan susuk tubuh yang melayang di udara ternyata satu kejadian yang luar biasa bagi manusia.Lompatannya menjangkau setinggi pokok dan mendarat betul-betul di atas unggun api yang marak menyala mengakibatkan api terpadam serta-merta dan hanya bara-bara kayu yang bertebaran.Keadaan menjadi gelap gelita.Mereka bertiga kaget.Elizia yang paling ketakutan.Dia menjerit.
Belum sempat Marshall dan Ilyas bertindak, salah satu daripada susuk tubuh bayang itu memeluk Elizia dari belakang dan menutup mulut Elizia sekuat hati.Tidak ubah seperti tawanan.Elizia cuba melawan namun tidak berdaya.Kekuatannya tidak tergugah walaupun sedikit apatah lagi melawan dengan kudrat seorang wanita.
Susuk tubuh bayang yang memadamkan unggun api pantas melompat ke hadapan memaut batang leher Marshall dan Ilyas.Serta-merta mereka terlontar ke hadapan dan terbaring dalam keadaan tertiarap.Susuk tubuh bayang itu menekan tubuh mereka menggunakan tangan kiri dan kanan.Kekuatannya juga bukan lawan bagi mereka.Marshall dan Ilyas tidak berdaya.Mereka berdua terasa sesak nafas.Tekanan di belakang dadanya membuatkan nafas mereka sesak.
"Ssshhhhh...diam kalau tak nak mati." Susuk tubuh bayang yang menekan Marshall dan Ilyas itu bersuara seakan berbisik pada mereka berdua.Susuk tubuh itu menundukkan badan.
Elizia masih meronta.Mulutnya masih ditekup dengan kuat.Dia mencuba dan mencuba lagi untuk melepaskan diri.Susuk tubuh yang memeluknya mengeratkan lagi pelukan agar Elizia tidak meronta lagi.
"Diam, Elizia.Jangan bergerak.Jangan bersuara." Elizia terpempam.Dia mengenali suara itu.Dia cuba untuk memandang namun ditegah. "Sshhhhh...diam dulu, Elizia."
Tiada lagi rontaan antara mereka.Susuk tubuh bayang itu menyarankan agar mereka tidak membuat bising namun langsung tidak diapa-apakan.Sekadar mengunci mangsa dan mententeramkan mangsanya.Agak aneh perlakuan seperti itu.Elizia pula masih mengembur daya ingatannya.Suara itu amat dikenali namun masih kurang pasti siapa pemilik suara itu.Ingatannya berbalam-balam seperti keadaan malam yang pekat gelap gelita.
Tidak semena-mena, satu deraman berdengung-dengung kedengaran.Deraman umpama seekor singa yang kelaparan menerjah suasana.Dengung deraman itu bergema di persekitaran mengakibatkan batu-batu yang rapuh merekah dan ada juga yang pecah berderai.Mereka menyaksikan kejadian itu dengan pendengaran sahaja kerana kepekatan malam menghalang penglihatan.
Terdengar bunyi kibaran sayap di angkasa.Secara tiba-tiba, petir berdentum di atas sana. Sabung menyabung namun tidak menyambar.Berlegar-legar mengitari persekitaran itu.Suara deraman umpama singa kelaparan itu datangnya dari makhluk itu.Jika diamati dari pendengaran, kibaran sayap itu seperti kibaran sayap yang bersaiz gergasi dan angin hasil dari kibaran itu bertiup kencang.
YOU ARE READING
HYPERSERV : BEGINNING
Misterio / SuspensoBayangkan, sebuah dunia yang tidak mampu kita bayangkan. Bayangkan, sebuah dunia yang tidak tergapai dek tangan. Bayangkan, dunia yang sepatutnya tidak wujud diwujudkan. Bayangkan, dunia itu terlahir di alam digital. Bayangkan, manusia yang kekurang...