Beşinci bölüm: Korku (part 2)

8 2 0
                                    

Sessizce yukarıya çıkmıştık. Zühre o eski Zühre değildi. Daha sessiz,daha durgun,daha dalgındı nişan gününden beri. Bir buçuk aydır özellikle dikkat ediyordum hareketlerine. En başta çok karşı çıkıp kızsa da şimdi o kızgınlığı geçmişti. Gene olmayacağını söylüyor ama eskisi gibi sinirlenmiyordu bana karşı. Anlatma konusunda dirense de konusu açılınca konuşuyordu oda. Zühre yi iyi tanıyordum. Eğer istemese sinirlenir ve asla konuşmazdı. Değişmiş olmasına anlamlar yüklüyordum kendimce. Acaba , diyordum bu güne kadar. Bugün Yekta ya takındığı tavrı görünce tekrar bulanıklaştı düşüncelerim. Neden Yekta ya karşı bu kadar sert davranıyordu. Tamam gıcık olmuş olabilirdi ama sonuçta çocuk ona hiçbir şey yapmamıştı. Bu gereksiz sinirinin, hırçınlığının sebebi neydi. En çokta kafamı bulandıran şey sadece ona karşı böyle olmasıydı. Eğer gerçekten onun hakkında hiçbir şeyi duymak istemese kesinlikle bana karşı tavrı değişmezdi. Kafamda dönüp duran bu soruların cevabını bulmak için Zühreyle konuşmaya karar verdim. Ne olursa olsun derdini öğrenmeliydim.
Odama geçip oturduk. Yeni geldiği için henüz üstünü çıkarmamıştı Zühre. Bir daha kapıya bakma olayı olmasından korkar gibi hızlı hızlı çıkarttı feracesini.
- Zühre
- He kuzen
- Neden Yekta ya bu kadar sert davranıyorsun?
- Geçebilir miyiz bu konuyu artık..
- Bak tamam zamanında sinir olmuş olabilirsin. Ama çocuk sana birşey yapmadı sonuçta. Fazla abartmıyor musun sence ?
- Ukalalığı sinirimi bozuyor.
- Tamam şöyle yapalım. En baştan başlayalım. Yekta hakkında ne düşünüyorsun?
- Birşey düşünmüyorum Hafsa!
- Zühre! Seni tanıyorum ben. En baştaki tavrın yok şuan. Eskisi gibi kızmıyorsun ve konuşuyorsun onun hakkında artık. Sana bakıyorum. Çok düşünceli, durgun, sakinsin bir buçuk aydır. Neyin var? Bu halinin Yektayla bağlantısı ne ?
- Birşeyim yok ! Sana öyle gelmiş. Yektayla bağlantısını nerden çıkardın ayrıca.
- Zühre, kuzum ben senin yanında olmak istiyorum. Birşey var belli ama anlatmıyorsun. Anlat konuşuruz rahatlarsın.
- Bak kuzen tamam kabul ediyorum Yekta gıcık olsada iyi çocuk. Yakışıklı da onuda kabul ediyorum ama olmaz. Gerçekten onun ünü bilmem nesi birbirimize uygun değiliz. Ayrıca onun benimle ilgili öyle bir düşüncesi yoktur zaten. Boşuna gelin güvey olma yani.
- Seninle ilgili öyle bir düşüncesi olmadığını düşündüğün için mi kendini geri çekiyorsun yani?
- Hayır yaa ! Off .. Hafsa kapatalım konuyu artık he ..
- Ya ne o zaman ne .. Neyden korkuyorsun ? Niye böylesin? Neden ona karşı bu kadar sertsin ?
- Ona kapılmaktan korkuyorum çünkü.. Oldu mu ? Rahatladın mı? Beni asla istemeyecek birine kapılmaktan korkuyorum.
Artık ısrarıma dayanamayıp bağırarak itiraf etmişti gerçeği. Konunun böyle bir şey olduğunu tahmin etsem de böyle bir çıkış beklemiyordum. Belliki elinde olmadan ondan hoşlanmıştı Zühre. Ve kendini geri tutmak istiyordu. Ama neden? İşte onu bilmiyordum.
- Kızım ne diyorsun sen? Seni istemeyeceğini kim söyledi.
- İstemesini de istemiyorum zaten. O bana uygun biri değil. Tamam tipli olabilir ama bu kriterlerimi yok saymama sebep olamaz. Ben asla herkesin ağzının suyu akarak izlediği " ünlüyle" bir yola girmem. Benlik değil. Kesinlikle değil.
- Kendini kaptırmamak için mi kötü davranıyorsun peki ?
- Eğer gözümde iyi biri olursa bu iş uzar. O yüzden gözümde kötü kalmalı.  Evet biliyorum doğru değil ama başka bir yol yok. Allah'a şükür az görüşüyoruz zaten. Onda da bu şekilde davranarak kendimi korumaya alıyorum.
- Ne diyeceğimi bilmiyorum. Yani haklısın tabiki. Kendine uygun olmadığını düşünüyorsan elbette ki kabul etmeyeceksin birşeyleri. Kendin için ona kötü davranırken onun ne anlayacağını da göz önünde bulundurmalısın bence. Ayrıca tek yol bu değil. Eminim normal davranırsan daha az dikkat çekici olur. Elinden geldiğince de karşılaşmamaya çalışırsın.
- Düşünüyorum. Acaba ne anlıyordur , kırılıyormudur diye düşünüyorum. Ama o şekilde davranırsam ve oda bana ilk karşılaştığımız gün gibi iyi davranırsa korktuğum başıma gelir.
- Tamam , artık onun hakkında dalga geçmeyeceğim seninle. Ve elimden geldiğince de seni ondan uzak tutacağım. Cemiyetler hariç karşılaşmanız zaten çok zor ihtimal. Gördüğünde de görmemiş gibi yaparsın. Ama ne olursa olsun kimse bu şekilde davranılmayı hak etmez kuzum.
- Tamam dediğin gibi olsun. Bu işin sonu nereye varacak göreceğiz. Umarım işe yarar.
- Umarım..

Kınalı Parmak 2 Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin