Yirmi ikinci bölüm: Nişan (part 3)

5 3 0
                                    

İçimden nazar duaları okuya okuya geçirdim gelinimizi salona. Ee sonuçta ilk defa halka çıkış yapıyordu görücü bile bunun yanında tırt kalırdı. Akşama sağ çıkması için nazar duası şarttı tabiki. Bende hem yengelik hem yeğenlik görevimi yaparak okudum üfledim bir güzel. Tabiki içimden. Çok kalabalık olduğu için kimseye hoşgeldiniz diyemeden yerine otutturmuştuk Rukiye yi. Birazda onun sıkıntısıyla etrafı süzüyordu. Biz erkek tarafı olarak bir aile artı Zühre olarak katılım sağlayacaktık. Onlarda daha gelememişti zaten. Gerisi hep kız tarafıydı. Bu kadar kalabalık olacağı hiç aklıma gelmemişti. Sina da Rukiye de tek çocuk olduğu için bizim gibi minik bir topluluk olur sanıyordum. Aile olarak kalabalık olmasa da çevreleri genişti anlaşılan. Birde üstüne komşular eklenince tabi kalabalık kaçınılmaz oldu. Rukiye hem nişanın hem kalabalığın sitres ve heyecanıyla yanına gelenlerle hoş beş ediyor boşta kaldıkça da etrafa bakıyordu.
- İyimisin Rukiye?
- İyiyim canım.
- Sitres yapma o kadar ya.
- Yok yok iyiyim. Birazdan çağırmaya gelirler zaten.
- Tamam canım sen rahat ol. Tecrübe konuşuyor bak.
- Haklısın gelincik.
- Rukiye hadi halacım üstünü giy yüzükler takılacak şimdi.
- Tamam hala. Aa bu arada sizi tanıştırayım. Bu Hafsa halacım Yasir in yeğeni.
- Aa memnun oldum demek Hafsa sensin he. Sina nın nişanlısısın aynı zamanda değil mi?
- Evet. Bende memnun oldum.
- Ay ne iyi ettin de bu ikisini bir ettin. Anneanneni tanırdım iyi anlaşırdık Allah rahmet eylesin. Yasir de iyi çocuktur. Allah en güzelini yazmış duyunca çok mutlu oldum Allah razı olsun kızım .
- Amin. Allah hepinizden razı olsun. Benlik bir durum yok. Allah'ın takdiri ben yalnızca bir araya getirdim.
- O kadar iyi oldu ki Rukiye yanıma komşu geldi çok mutluyum gerçekten kızım.
- Allah mutluluklarını daim etsin.
- Amin amin . Daha sonra daha çok konuşuruz şimdi bekletmeyelim damat beyi.
- Evet hadi bakalım.
- Rukiye nerde ? Heh burdasınız.
- Nerde kaldın kız. Az daha kaçırıyordun nişanı.
- Sorma kuzum ya geciktik.
- Neyse hazırlanmama yetiştin Zühre hanım.
- Hazırlayalım gelinimizi bakalım.

Kınalı Parmak 2 Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin