Neyse ki, Sigren'in balo salonunda kalma niyeti yok gibi görünüyordu.
Karanlık, boş koridordan çıkar çıkmaz hemen sordum, "Yanlış bir yemeği mi yedin?"
"Ne?"
"Bu davranış."
Sigren komik bir surat yaptı. "Davranışım nedir?"
"...."
Bunu nasıl anlatmalıyım? 'Beni büyülemeye mi çalışıyorsun?' Hayır, bu çok açıktı. Bir benzetme kullanalım. Evet, karşılaştırmalı yöntem.
"Eşlerine kur yapmak için tüylerini yayan bir erkek tavus kuşu gibi." (Lekdlskskdks geberdim)
"...."
Sigren'in yakışıklı yüzü kırıştı.
"Bu örnekte ne var?"
"Metafor biraz fazla mı?"
"Tabii ki."
Sigren önde yürümeye başladı.
"Ah, bekle."
Henüz cevap vermedi! Aceleyle Sigren'in kolunu tuttum ve sonra onu duvara ittim, böylece kaçamadı.
Sigren duvara yaslandı.
Duvara yaslanmasında garip bir şey olduğunu hissetmeme rağmen, umursamamaya karar verdim.
"Neden cevap vermekten kaçınıyorsun?"
Sigren bana bakarken gözlerini kıstı.
"Şimdi böyle bir soru duymak şaşırtıcı."
"Neden?"
Yaramaz bir şekilde sırıttı. "Bilerek yaptım çünkü diğer insanlar sana bakıyordu, Fiona. Davranışımı şimdi mi görüyorsun?"
Aptalca alnıma dokundum.
"Ah... doğru. Beklenmedik olduğu için biraz şaşırdım."
"Davranışımın ilk kısmını hala kavramadığını görüyorum."
Çok sert bir cevaptı. Ancak, dürüst olmak gerekirse, niyeti anlamak zordu. Sigren bunu nazikçe açıklamakta isteksiz görünüyordu. Kravatının etrafındaki alanı hayal kırıklığıyla ovuşturdu.
Sigren sıkı bağları sevmiyordu. Özellikle kendini iyi hissetmediğinde ya da kötü bir ruh hali içindeyken, hoşnutsuzluğu daha da güçleniyordu. Nedenini hiç sormadım. Ama sebebinin havasız hissetmekten daha fazlası olması gerektiğini biliyordum.
Sonunda, Sigren'in kravatını gevşetmek için uzandım.
Sigren bana sanki bir şey düşünüyormuş gibi baktı.
"Fiona."
"Hmm."
"Neden burada kalıyorsun?"
Bu adam karga eti yemiş olmalı.
"Geçen sefer sana yardım etmemi istedin."
"Biliyorum. Ama gerçekten tüm isteklerimi yerine mi edeceksin?"
"Eğer yapabilirsem."
"Eğer yapabilirsen...."
Sigren, yüzünde garip bir ifadeyle saçlarıma dokundu.
"İsteğim olmasaydı, ayrılır mıydın?"
"Sanırım öyle."
Sigren'e olan hislerim karmaşıktı. İlk başta, bu sadece bir suçluluk duygusuydu, ama onunla birkaç yıl geçirdiğim ve birlikte büyüdüğüm için değiştiğini hissettim. Bu duygular artık diğer karakterlerle kıyaslanamazdı. Ve dürüst olmak gerekirse, o en özeldi.
"Neden birdenbire böyle bir şey soruyorsun?"
Sigren içini çekti. "Çünkü karşılıksız iyilik yoktur."
Dudaklarımı surttum.
"Bu çok kalpsiz bir düşünce. Birbirimizi yıllardır tanıyoruz."
Kravatını gevşetmeye çalışıyordum ama sadece çözmenin daha iyi olacağına karar verdim. Görünüşe göre Sigren'in de zaten topa geri dönme niyeti yoktu.
"O zaman sana bir soru daha sorayım."
"Ne?"
"Neden bana bir iyilik yaptın?"
O zamana kadar, Sigren'in kravatını çözmeyi neredeyse bitirmiştim. Son düğüme odaklanırken cevap verdim. "Çünkü sen değerlisin."
"...."
Şimdi, oldu.
Elimi indirmeye çalıştım ama o tuttu. Mavi-gri gözleri benimkiyle buluştu. Onlarda bir kızgınlık işareti vardı.
"Sorun ne?"
"Sen... gerçekten."
Böyle mırıldandıktan sonra Sigren yavaşça başını eğdi. Karanlık koridorda bile yüz hatları açıkça görülebiliyordu. Yoğun kirpikler, soğuk gözler ve keskin bir burun. Daha sonra yavaş yavaş yüzünün çok yakın olduğunu fark ettim. Ilık bir nefes hissettim.
"Sigren."
Adını usulca seslendim.
Sigren durmadan başını eğdi ve alnını omzuma koydu. Aynı zamanda, bilinmeyen bir nedenle rahatlama içinde nefes verdim.
"...."
Kulaklarımda tatminsiz mırıltısını duyabiliyordum.
"Sen.. insanların kafasını karıştırmakta gerçekten iyisin."
"Sorun ne?"
"Unut gitsin. Sen yapmaya devam et, ben de ne istersem onu yapacağım."
".....?"
"Bunu neden söylediğini sorabilir miyim, Sigren?"
Sigren dudağını ısırırken başını kaldırdı. Ve kravatını elimden aldı.
"...."
Sigren bir süre kravata baktı. "Fiona, yarından sonraki gün boş musun?"
Ani bir konu değişikliği oldu.
"Hmm? Evet."
"O zaman buluşalım."
"Tamam.. ama neden birdenbire?"
Sigren, önceki hoşnutsuzluk hiç var olmamış gibi hafifçe cevap verdi.
"Sokakta büyük bir gece pazarı var. Hadi bir göz atalım."
"Sadece benimle mi?"
"Dediğin gibi, hiç arkadaşım yok. Seninle olmasam başka kiminle giderdim?"
"...."
"Eunice ile hala yakın değil misin?" diye sormak istedim, ama şimdi bu sözleri ağzımdan tükürürsem Sigren'in bana kızacağını hissettim.
"Tamam."
Birlikte gezmeye gitmek garip değildi. Hayır demek için hiçbir sebep yoktu. Bu yüzden nezaketle kabul ettim.
***
ŞİMDİ OKUDUĞUN
I Become The Wife of The Male Lead
FantasyBu dünyanın kurtarıcısının elindeki korkunç ölümünden sonra ruhu sonsuz acıya mahkum edilen, son kötü adam "Fiona"nın bedenine sahiptim. Sırf gayri meşru bir çocuk olduğu için kendi ailesi tarafından işkenceye maruz kalmıştı. Böylece... romanın başl...