Bölüm 17: Nazik ve Zalim

755 62 0
                                    

Fiona Green, okunması zor bir kızdı. Sigren'in düşündüğü buydu. Şu anda bile onun ne düşündüğü hakkında hiçbir fikri yoktu.

"Vay... çok kar var."

Kız, içinde bulundukları vagonun penceresinden dışarıdaki sahneyi izlerken masumca kıkırdadı. Sigren, bunu söylemekle ne demek istediğini düşünerek ona baktı. Belki yolun bozuk olduğunu ve bununda vagonun sallanmasına neden olduğunu ima etti?

Şu anda dördüncü sura doğru gidiyorlardı. Yarası iyileşmişti ve bulunduğu yere geri dönmesi gerekiyordu. Fiona'da onunla birlikteydi çünkü bir süre önce dördüncü surda yapması gereken işleri olduğunu söyledi.

Fiona pencereyi göstererek, "Sigren, şuraya bak! Biri kardan adam yapıyor. Daha sonra bizde yapalım mı?"

"Neden benimle yapmak istiyorsun?" Fiona, Sigren'in küçümsemesi karşısında dudaklarını büzdü.

"Hala neden bu kadar açık sözlüsün? Dışarıda kar yağıyor, çocuksu yanını daha çok göster."

"Senin gibi sır saklamaktansa, açık sözlü olmak daha iyidir."

"Aman.... Savaş alanına gideceğimi sana önceden söylemediğim için hâlâ üzgün müsün?"

"Üzgün? Kim üzülüyor?" Sigren'in soğuk ses tonuyla Fiona omuzlarını düşürdü. Onu gören herkes moralinin bozuk olduğunu söyleyebilirdi.

Sigren, Fiona'yı böyle görünce rahatsız edici bir ifade takındı ve sonunda hayal kırıklığıyla, "Daha sonra vaktin olduğunda yapalım mı? Ne de olsa, önce dükün dördüncü surda yapmanı istediği işi bitirmelisin."

Fiona onun söylediklerine genişçe gülümsedi.

"Harika! O zaman bu bir sözdür. Dük'ün emrini bitirdikten sonra birlikte takılalım." Fiona artık kendini daha iyi hissettiğine göre, pencereden dışarı bakarken mırıldanmaya başladı.

Sigren, Fiona'nın canlı görünümüne bakarak dilini şaklattı. "Benim gibi biriyle oynamak ne kadar eğlenceli?"

Paralı asker birliğinde büyüdüğü için, yaşıtı kızların eğlenmek için ne yaptığını bilmiyordu. Hayır, her şeyden önce güzel konuşmayı bilmiyordu. Sert ve açık sözlüydü. Öyle ki, onunla arkadaş olmak isteyen bir kıza söyleyecek nazik bir söz bile bulamıyordu.

Fiona'yı düşünen Sigren, önündeki küçük kızın tam teşekküllü bir büyücü olduğuna hâlâ inanamıyordu. Dürüst olmak gerekirse onu bir büyücü olarak hayal edemiyordu, belki de onun dövüştüğünü hiç görmemişti.

Fiona, bir peri masalında bir kış perisi görünümüne sahipti. Kar gibi beyaz gümüş rengi saçlar, sıcacık bir kış ve yaz başında açan güller gibi kırmızı gözler. Hafif kırmızımsı yanakları dışında teni o kadar beyazdı ki solgun görünüyordu. Belki gözleri dışında genel olarak beyaz göründüğünden, atmosferi biraz gerçekçi değildi. Sigren onu ne zaman görse, karda koşan beyaz bir tavşan olduğunu hissediyordu. Bu kız gerçekten en tehlikeli suru, ikinci suru savunan bir büyücü müydü?

Bu küçük kız mı?

Sigren kızgındı. Onu bir kenara atıp bu ölümcül duruma sürükleyenlere, bir de her zaman çaresizce gülümseyip böyle bir gerçeği kabul edenlere öfkeliydi.

"Benim için endişelenecek zamanın varsa, kendine daha çok dikkat etmelisin." (Fiona)

Sigren onun neden sürekli kendis için endişelendiğini anlayamıyordu. Paralı asker olan yetim çocuğa bakmanın ona hiçbir yararı dokunmazdı. Ne zaman onun davranışının nedenini düşünmeye çalışsa, ondan çekiniyordu. Belki de imparatorluk ailesinin kanına sahip olduğunu biliyordu. Belki de onu kullanmak ve öldürmek için bilerek yaklaşıyordu. Ancak, bu duygudan hoşlanmıyordu. Ona güvenmek istiyordu. Ancak aynı zamanda güvenilmez biriydi. Kalbini verdiği kişi tarafından ihanete uğrasaydı, buna dayanamazdı.

"Sigren." Sigren, adının seslenilmesiyle aniden düşüncesinden uyandı.

"Ne?"

"Paralı askerler hakkında sorum var."

"Nedir?"

"Paralı askerler arasında kurallar nasıl belirlenir. Yani... onları nasıl kontrol edeceğim." Sigren, Fiona'nın sorusu hakkında garip hissetti ama yumuşak bir şekilde yanıtladı.

"Temelde, basit. Orman kanunu. Zayıflar, güçlülerin avıdır. Paralı askerlerin merdiveninin en dibi çocuklardır. En çok yıpranan onlar. Ayrıca, onlarla konuşurken güzel kelimeler kullanmak asla işe yaramaz. O yüzden güzel konuşma zahmetine girme."

"Öyleyse nasıl?"

"Genellikle, kendilerinden daha güçlü olana köle olurlar ve kendilerinden daha zayıf olanlara karşı cesur olurlar. Paralı askerleri kontrol etmek istiyorsan, onların önünde tehlikeli bir tehdit oluşturmaktan başka seçeneğin yok. Başka türlü olsaydı, çoğu anlamazdı."

"Anlıyorum."

Fiona bir kez başını salladı. Bu doğaldı çünkü güç her şeydi. Beklendiği gibi, daha ağır bir ceza vermek daha iyi olurdu. Anlayıştan yoksun olanlar bir an önce anlayabilsinler diye.

"Ama bunu neden soruyorsun?"

"Ha? Ah, dük bunu yapmamı emretti." Fiona masumca gülümsedi. "Paralı askerler hakkında pek bir şey bilmiyorum, o yüzden sana sordum."

Sigren daha fazlasını sormak üzereyken, araba sarsıldı ve durdu. Dördüncü sura ulaştılar.

"Vardık." diye bağırdı Fiona bekliyormuş gibi.

Sigren hemen arabanın kapısını açtı ve atlamak üzere olan Fiona'yı hafifçe tuttu.

"Bu araba oldukça uzun. Düşebilirsin." Sonra vagondan önce indi ve Fiona'nın elini tutmak için uzandı.

"Tut ve dikkatlice aşağı in."

Fiona'nın gözleri bir süreliğine Sigren'in beklenmedik düşüncesiyle açıldı, ama kısa süre sonra küçük bir gülümsemeyle parladı. Ardından, Fiona küçük elini Sigren'in o yumuşak eli sıkıca kavradığı avucunun üzerine kaydırdı. Sırf bu küçük kız düşmesin diye.

Fiona Green, tanımadığı bir çocuğa iyilik yapan tuhaf bir kızdı. Ve Sigren bu noktada hâlâ temkinliydi. Sebebini bilmeden onun samimiyetine ve nezaketine henüz inanmamıştı. Ancak bunları geri ödemek zorundaydı. Nasıl yapacağını bilmemesine rağmen, belki bir gün azar azar, ona geri ödeyebileceğini umarak böyle küçük bir hareket yapmaya çalıştı. Hayatından bu kadar zayıf bir beklentisi olduğu için böyle olmasını umuyordu.

"Beni tuttuğun için teşekkür ederim, Sigren."

"...evet"

Ancak, onun gülümsediğini görünce birden kibar biri olmak istediğini düşündü.

I Become The Wife of The Male LeadHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin