1.💎 BAŞLANGIÇ ATIŞI 💎
"Tıkırt" Tek bir tuşla karanlık aydınlandı ekran parladı ve bir görüntü belirmeye başladı.
Burası, yüzlerce yıllık üniversite kampüsünün en uzak köşesine sıkışmış binada bulunan bir fakülte yurduydu.
Çok uzakta olduğu için okul çoğunlukla en genç öğretmenlerini burada yaşaması için gönderirdi. Dışarıdan çok güzel görünüyordu; kırmızı tuğlalar ve beyaz basamaklar, eski batı tarzı binayı çevreleyecek şekilde uzanan binlerce narin asmalarla kaplıydı.
Oradan geçen kimse ikinci kez bakmadan edemezdi.
Ancak yalnızca öğretmen olup binaya girme şansına sahip olanlar bu güzel evin çok eski olduğunu ve defalarca onarımdan geçtiğini fark edebilirdi. . İç duvarlar, sayısız kat kat makyajla kaplanmış yaşlı bir yüz gibi benekli ve katmanlıydı.
O kadar eski ki dijital televizyonu bile yoktu; Binadaki her yatakhaneye birer tane verilen antika sayılabilecek kablo TV'ler vardı.
"Yangtze Ovası bölgesine art arda sağanak yağışlar yağıyor..."
Televizyon programının sesi resepsiyonun kırık cam penceresinden dışarıya yayılırken bir genç, binanın girişinden geçti. Normalde vardiyadaki yaşlı kadın onu durdurur ve bağırmaya başlardı:
"Hey genç öğrenci, anlamıyor musun? Burası öğretmenlerin yaşadığı bir fakülte yurdu. Sen bir öğrencisin, buraya gelmeye devam edemezsin."
Ama bugün yaşlı kadın onu sorgulamamıştı. Belki de gözlerinin kapalı olması ya da yaşlandıkça görme yetisinin zayıflaması yüzündendi ama karanlık gecede onun, yanından geçtiğini fark etmemişti.
Doğrudan üçüncü kata çıktı ve o tanıdık demir kapıyı çaldı.
Kapı bir gıcırtıyla açıldı; İçerideki kadın başını dışarı çıkardı. "Sen miydin?"
Genç yavaşça "Xie-laoshi" dedi.
Saat çok geç olmasına ve genç beklenmedik bir misafir olmasına rağmen o onun öğretmeniydi ve tüm okulda ona en yakın kişiydi. Bir anlık şokun ardından kadın onu yine de içeriye davet etti.
Bir fincan çay yaptı ve içine koymak için zencefil dilimledi.
Dışarıda yağmur yağıyordu ve gencin sırılsıklam ve üşümüş olduğunu hissedebiliyordu; sıcak zencefil çayı soğuğu giderebilirdi.
Xie-laoshi dumanı tüten fincanı önündeki çay masasının üzerine koydu. "Ne zaman geri döndün?"
"Daha bugün döndüm." Genç kanepenin önünde utangaçça ayakta duruyordu.
Xie-laoshi, "Oturabilirsin" dedi.
Ancak o zaman oturdu, elleri dizlerinin üzerinde kıvrılmış çekingen bir şekilde kaskatıydı ve o fincan çaya dokunmamıştı.
"Geri döneceğini neden önceden söylemedin? Okula bu kadar geç saatte otobüs var mıydı?"
"Hmm.."
"Evdekiler nasıl?"
Genç olan başını eğmiş kot pantolonundaki yırtıkla oynarken bir süre sessiz kaldı.
"Annem hala okulu bırakmamı istiyor..."
Xie-laoshi sessiz kaldı.
Çoktan üniversite öğrencisiydi; Okulun, öğrencilerin çalışmayı seçip seçmemesi konusunda pek bir söz hakkı yoktu.Gencin önünde annesiyle konuşmuş, maddi sıkıntı yaşayan ailelerin öğrenim ücretlerini düşüreceğine söz vermişti, Annenin oğlunun sınava girmek için çok çalıştığı üniversitede eğitimini bitirmesine izin vereceğini ummuştu.