95.
Qin Ciyan'ın yaşamı boyunca ürettiği tüm yazıları düzenlemek çok zaman alan bir şeydi.
Doktorun programı genellikle çok yoğundu ve Xie Qingcheng'in ilaç aldığı göz önüne alındığında artık eskisi gibi çoklu görev yapabilecek kabiliyete sahip değildi.
Böylece, konuyu iyice düşündükten sonra, sonunda Li Ruoqiu ile, hastaneden ayrılıp üniversitede öğretmen olma planları hakkında konuştu.
O zamana kadar Li Ruoqiu'nun Xie Qingcheng'e karşı hisleri çoktan yok olmuştu. İlişki yaşadığı evli adamla da tam bu sıralarda tanışmıştı. Bu nedenle artık Xie Qingcheng'i pek umursamadı ve onun istediğini yapmasına izin verdi.
Ancak Xie Qingcheng her zaman çok sorumluluk sahibi bir insandı. Li Ruoqiu ile ancak sürekli salınımlı olan ilacı alıp normal bir insan olmaya karar verdikten sonra evlenmişti. Eğer 40 yaşında ölecek olsaydı ya da semptomlarını kontrol edemeseydi hassas bir kadını bu işe karıştırmazdı.
Konu duygulara geldiğinde oldukça kayıtsız olmasına rağmen zaten sıradan bir insan olarak yaşamak için elinden geleni yapıyordu ama Li Ruoqiu'nun istediği şey tutkulu bir aşktı.
Ve bu Xie Qingcheng'in ona veremeyeceği bir şeydi.
O zamanlar Xie Qingcheng aslında üniversitede çalışmaya başlarsa en azından kış ve yaz tatillerinde karısıyla daha fazla zaman geçirebileceğini düşünmüştü. Her ne kadar romantizmden anlamasa da en azından ona sinemaya giderken ya da yürüyüşte eşlik edebilirdi; ona göre bu, yerine getirmesi gereken başka bir görevdi.
İstifa mektubunu çoktan yazmıştı ve her an teslim etmeye hazırdı.
Ancak daha sonra Huzhou Birinci Hastanesi'nde Xie Qingcheng'in istifasını ertelemesine neden olan bir olay yaşandı.
--
"Neden bu güvenlik önlemlerini söküyorsunuz?"
"Ah, bunlar..." Girişteki tarayıcıyı sökmekle meşgul olan işçi kafasını kaşıdı, "Bilmiyorum, sanırım o gazetecinin yazdıkları yüzünden?"
"Gazetecilerin yazdıklarının, Qin Ciyan'la yaşananlardan sonra hastanenin güvenlik tedbirlerini artırması lehine olması gerekmez mi?"
Xie Qingcheng'in onlarla konuşmaya olan ilgisini görünce dedikoducu çalışanlardan biri yaklaştı ve gizemli bir havayla şöyle dedi: "O gazetecinin farklı bir fikri vardı, diğerlerinin çoktan yazdığı şeyler hakkında yazmanın bir anlamı olmadığını düşünüyordu. Böylece soruna tamamen yeni bir bakış açısı getirdi; özel köşe yazısının ne kadar ilgi çektiğine bir bak."
Konuşurken iğrenç derecede yağlı telefonunu Xie Qingcheng'e uzattı.
Xie Qingcheng bunun o zamanların büyük bir web sitesi olduğunu hemen fark etti. Baştaki yazı, popüler bir yorumdu; yazarın yanında, kalın boyunlu, gözlüklü bir adamı gösteren fotoğrafı da vardı. Oldukça nazik görünüyordu ama daha yakından incelendiğinde yüzünde belli belirsiz bir acımasızlık olduğu ortaya çıktı.
Gelip geçen insanlarla dolu hastane lobisinde duran Xie Qingcheng, köşe yazısının tamamını dikkatlice okumak için birkaç dakika harcadı.
Yazılan sözlerin, bedensel şiddetten çok daha korkutucu olduğu zamanlar vardı. Bir yerde dar bir sokakta kavga edilirken, yakın mesafelerde bir insan bir bıçağın çimi kestiği gibi sessizce kesilebilirdi.
Bu gazeteci konuya başka bir bakış açısıyla yaklaşarak, hastanenin güvenlik tedbirlerini güçlendirdikten sonra tedavi görmek isteyen hastaların yaşadığı ek rahatsızlık ve ıstırapları hakkında yazı yazdı.