87.
Su seviyesi sürekli yükseldi.
Bu oda çok büyüktü, dolayısıyla hala kaçabilecekleri bir süre vardı.
Ancak kapının kilidi kırılmış ve sinyalleri bozulmuştu. Kapıyı açma veya yardım isteme imkanları yoktu.
He Yu ve Xie Qingcheng, ellerindeki tüm yöntemleri denediler ve gerçekte hiç bir kaçış yollarının olmadığını keşfettiler.
Böylece stüdyodaki atmosfer son derece ciddileşti.
Su çoktan ayak bileklerine kadar yükselmişti. Kış çok soğuktu, kaygan bir yılanın ayak bileklerinden yukarı doğru kayarken dilini sallaması gibi ölümcül bir soğuktu, buz gibi ısırığı kemiklerine saplanıyordu.
He Yu aniden köşeden bir kürek aldı ve metal kapıya doğru itti.
Xie Qingcheng, "...Enerjini boşa harcamayı bırak, bu tür bir kapıyı kaba kuvvet kullanarak açmak imkansızdır."
He Yu hiç bir yanıt vermedi. Kapıya birkaç belirgin çizgi çizdikten sonra küreği bir kenara attı ve telefonunu çıkardı. Ekrana bir kronometreatı ve zamanlayıcıyı başlattı.
Telefonun ekranının ışığı yüzünü aydınlatıyordu. Yavaşça şöyle dedi: "Kapıyı zorla açmaya çalışmıyordum. Oksijen kaynağımızın ne kadar dayanacağını hesaplıyorum."
"......"
"İki saat." Sonunda He Yu kronometresini bıraktı ve Xie Qingcheng'e bakmak için geri döndü.
"Daha iki saatimiz var."
Bu onların ölümüyle ilgili matematik probleminin cevabıydı. Beklenmeyen bir şey olmazsa iki saat içinde tüm stüdyo sular altında kalacaktı.
Xie Qingcheng hiç bir şey söylemedi, bilinçsizce cebinde bir sigara aradı.
Kutu boştu.
Hatırlıyordu; Onlar dışarıdayken He Yu'nun son sigarasını içmesine izin vermişti.
"...Sikeyim, neden benim sigaramı içmek zorundaydın?" Xie Qingcheng hayal kırıklığıyla kutuyu ezdi ve bir kenara attı.
"Böyle bir zamanda hala sigaradan mı bahsediyorsun?"
Xie Qingcheng, her zamanki gibi sinirlenmiş bir şekilde He Yu'ya baktı. "O zaman ne sikime beni sürekli takip ediyorsun?"
"......"
Konuştukça daha da sinirleniyordu. "...Sana söylüyorum, He Yu. Eğer gelmeseydin bu duruma düşmezdin. Bunu gerçekten sen kendi başına getirdin."
He Yu, "Eğer gelmeseydim muhtemelen ç oktan ölmüş olurdun" diye yanıtladı.
"......" Xie Qingcheng soğuk ve sert bir şekilde konuştu. "Böylesi daha temiz olurdu.
En azından o durumda ölecek tek kişi ben olurdum."
He Yu'nun kalbi açıklanamaz bir şekilde gerildi. "Xie Qingcheng, sen... bunun benim adıma bir israf olduğunu mu düşünüyorsun?"
Xie Qingcheng'in ifadesi sertti ve açık bir ş ekilde cevap verdi: "Bence o şekilde daha temiz bir bitiş olurdu. Kimse kimseye bir şey borçlu olmazdı ve kimse benim son sigaramı almazdı."
"......." Suda ona doğru yürürken He Yu'nun yüzünden parlak bir dizi duygu geçti.
"Ölmenin ne demek olduğunu biliyor musun?"
"Ben bir doktorum. Ölmenin ne demek olduğunu bilmemem mümkün mü sanıyorsun ?"
He Yu yanıtladı: "Öyle mi? Ama sen bana bir deli gibi görünüyorsun."