29.
Birkaç gün sonra, Huzhou Tıp Fakültesi.
Xie Qingcheng ofisindeydi.
"Vaahh! Profesör Xie, hatalıydım! Gerçekten hatalıydım! Ben kalpsizim! Ben insan olmaya layık değilim! Güvenini kırdım, ülkenin ve toplumun benden beklentisini karşılayamadım, bir daha asla dersi asmayacağım, vahhh..."
Xie Qingcheng, sırasının önünde oturmuştu, isim listesine bir onay işareti koyarken dolmakalemiyle kağıdı gözden geçirdi. Bakışlarını dahi kaldırmadan konuştu, "Tamam. Gidebilirsin."
Oğlan burnundan sümükler aka aka, acı acı ağlayarak gitti.
Xie Qingcheng'ın sorunlu öğrencilerle başa çıkmak için bir sürü yolu vardı; bu tıp öğrencisi, kibirli bir şekilde kasıla kasıla gelmiş olsa da yüzünden aşağı süzülen gözyaşlarıyla ayrılmamış mıydı?
Ayrılmadan önce, Xie Qingcheng'in önünde birkaç kez eğilmiş ve hıçkırıklarla dolu bir sesle, yeni bir sayfa açacağına ve doğru düzgün davranacağına, bir daha asla dersi asmayacağına söz vermişti ve eğer asarsa da bu Profesör Xie'nin dersi olmayacaktı.
Xie Qingcheng defteri kapattı ve parmaklarını önünde birleştirdi.
Öğrenmeye karşı şüpheli tavırları olan tüm problemli erkek öğrenciler, ona gelecekte kendilerini düzelteceklerine dair söz vermişlerdi. He Yu, listedeki tüm kadınları ikna edemezse, bu raundu gerçekten kaybederdi.
Ofis koltuğunda dimdik otururdu, zaferin yakın olduğunu düşünüyordu ve dolayısıyla kayıtsızca, yenilmiş küçük xueba'yı nasıl eğiteceğini düşünmeye başlamıştı.
Dalgın bir şekilde bir süre düşündükten sonra telefonu çalmaya başladı.
"Alo."
"Profesör Xie, benim."
Arayan bir kız öğrenciydi, birinci yıl adli bilimler bölümündendi.
He Yu gibi, o da bir xueba idi. He Yu'nun konuşması gerekenlerin listesinde adı olsa bile, Xie Qingcheng'in en disiplinli öğrencilerinden biriydi.
Xie Qingcheng kasıtlı olarak onu listeye eklemişti.
Dior ve Chanel'den çok, katı cesetleri inceleyen duygusuz bir kadın olarak, bu yüce buz kraliçesine, ders materyallerini derse katılmaktan çok kendi kendine çalışarak çok daha hızlı öğrenebilmesinden dolayı, sınıfa gelmemesi için özel izin verilmişti.
Bu tür bir akademik tanrıça genellikle oldukça asosyaldi. Sınıf arkadaşlarıyla nadiren etkileşime girerdi ve profesörlerin söylediklerini her zaman dinlemezdi ama Xie Qingcheng'e büyük saygı duyuyordu.
Birincisi, çünkü Xie Qingcheng mesleğinin zirvesindeydi ve bu xueba'nın kendisinden daha güçlü olanları takdir etmesini sağlayabiliyordu; ikincisi, bağımsız eğitim için ilk başvurduğunda; okul, başvurusunu reddetmişti, yalnızca Xie Qingcheng bir kurumun öğrencilere yeteneklerine göre öğretmesi gerektiğini söyleyerek onun için savaştıktan sonra yumuşamış, böylece kızın minnettarlığını kazanmıştı.
"Profesör Xie, He Yu adlı bir çocuk beni aramaya geldi."
"Ne dedi?"
"Beni hemen çalışmaya odaklanmak için ikna etmeye çalışmadı. Bana, onu sizin gönderdiğinizi ve böylece içten bir konuşma gerçekleştirebileceğimizi söyledi ve yarın, benimle kahve içmek için randevulaştı."
"Gidebilirsin ama dediklerine kulak asma."
"Biliyorum. Kesinlikle bu süre boyunca size yardım edeceğim," dedi kız xueba, "Fakat Profesör Xie, o yandaki Huzhou Üniversitesinden, bizim tıp fakültemizden değil. Onunla nasıl tanıştınız? Akrabanız mı?"