108.
Sha Hong çok zeki bir adamdı, He Yu'ya bildiği her şeyi anlatmazdı.
Ömür boyu hapis cezasına çarptırılan bir suçlu için He Yu'nun onu dışarı çıkarabilme yeteneğine sahip olduğuna inanmak zordu.
Önce He Yu'nun ona bir kanıt vermesini istedi.
He Yu bunu başından beri tahmin etmişti. Sha Hong aptal değildi, bu yüzden ona bir ipucunu bu kadar kolay anlatamazdı. Ama He Yu da kolay bir adam değildi. Sha Hong'un ona güvenmediğini biliyordu ve Sha Hong'un ona blöf yapmadığından da tam olarak emin değildi, belki de bu adamın ağzında herhangi bir yararlı bilgi yoktu ve sadece onu aldatıyordu.
He Yu gülümsedi ve şöyle dedi: "Size samimiyetimi gösterebilirim ama korkarım ki Bay Sha'nın da önce bana bazı güvenilir bilgiler vermesi gerekiyor, tamam mı?"
Sha Hong bir sigara aldı ve bir süre içti ve toplantı bitmek üzereyken Sha Hong ayağa kalktı ve hücresine geri gönderilmeden önce He Yu'ya şunları söyledi "Sanırım
Fotoğraftaki Jiang Lanpei gerçek Jiang Lanpei değil."
"Bay Sha, demek istediğiniz..."
Sha Hong tuhaf bir şekilde gülümsedi: "Genç adam, seni haberlerde gördüm ve Jiang Lanpei ile şahsen tanıştığını biliyorum.
Eğer ona yakın olduysan bütün yüzünü düşün, biraz donuk değil miydi?"
Bunu söyledikten sonra aniden durdu ve daha fazla konuşmadı ama He Yu'nun gözlerine anlamlı bir şekilde baktı ve
nöbetçi eşliğinde ağır prangalar takarak koridorun derinliklerinde kayboldu.
Sha Hong o zamanlar parmaklıklar ardındaydı ama Jiang Lanpei'nin yüzünün o anki durumunu ona tam olarak söyleyebilmişti.
Bir şekilde titiz bir adam olan He Yu, Jiang Lanpei'nin yüz kaslarının aslında çok sert olduğunu, sanki fazla abartılı bir ifade yapamıyormuş gibi olduğunu fark etmişti.
Ancak o zamanlar durum o kadar istikrarsızdı ki, gözlemlemek ve sorgulamak için çok fazla zamanı yoktu ve Sha Hong'un bunu söylediğini duyduğunda, Sha Hong'un yalan söylemediğinden ve gerçekten de bu adamın bildiği bir şeyler olduğundan hemen emin oldu. Bu riske değerdi.
Bir hafta sonra Sha Hong'un hapishane fabrikasında hurda taşıma ve ağır işler yapma görevi sona erdi ve dış ticaret siparişleri için düğmelerin dikildiği bir fabrikaya transfer edildi.
Birkaç gün içinde artık düğme dikme işi kalmadı ve herkese yemek dağıtması için kafeteryaya gönderildi.
Bu, suçluların yalnızca hayal edebileceği türden bir işti: Daha az iş yapmakla kalmıyor, aynı zamanda her gün en büyük balık ve et parçalarını yeme fırsatından da yararlanabiliyorlardı.
Mahkumlar da pohpohlamayı seviyorlardı, bu yüzden Sha Hong onlara daha fazlasını versin diye onu pohpohlamak için akşam yemeği saatini bekliyorlardı.
Bu sürenin sonunda sıra cezaevinin tıbbi muayenesine gelecekti.
Tıbbi muayene gününden birkaç hafta önce Sha Hong, hücre arkadaşlarından birinden mumla kapatılmış bir kağıt aldı, açtıktan sonra kağıdın üzerinde sadece birkaç satır yazılı olduğunu gördü.
"Eğer buna zaten inanıyorsanız, bu hafta sonu size daha spesifik bir şey sormak için sizi ziyaret edeceğim. İstediğim bilgiyi aldığımda, tıbbi muayenenizin sonuçları, tıbbi tahliye koşullarına tamamen uygun olacaktır."
İmza basitti, sadece "He" kelimesiydi.
Sonunda Sha Hong, He Yu ile ikinci "görüşmeyi" kabul etti.