31.Saf olmayan süt reddedilmişti.
Bu sırada, Xie Qingcheng'in sipariş ettiği paket sadece iki buğulanmış çörekten ibaretti;bir etli, bir de sebzeli çörek.
He Yu etli çörek yemeyi sevmezdi çünkü içindekileri çok yağlı bulurdu, fakat ona sebzeli çörek verirseniz, sebze yapraklarının tamamen yıkanmadığını düşünürdü;tavrı kesinlikle cumhuriyet dönemi toprak sahiplerinin cariyesi gibiydi. Sonunda, Patron Xie buzdolabını soğuk bir ifade ile açtı ve hatırı sayılır çaba ile, dondurucunun derinliklerinden bir paket wonton çıkardı.
Patron Xie, Cariye He'ye sordu, "Bunları komşumuz yaptı. Bu son paket. Hepsi doğal ve koruyucu içermiyor; kalan tek şey bu, istiyor musun, istemiyor musun?"
Bu Patronun gözlerine bakınca, Cariye He, bu erkeksi babacıl adamın sabrının son parçasının tükendiğini söyleyebilirdi.
Sonuçta, buraya geliş sebebi rahatlamaktı, yani eğer gerçekten Xie Qingcheng'i kızdırırsa, ona da hiçbir faydası dokunmazdı.
Bu yüzden, He Yu gülümsedi, o güzel ve yakışıklı yüzü beklenmedik bir şekilde bir parça çekingenlik gösteriyordu....sahte olsa bile.
"Öyleyse, sana zahmet vermek zorunda kalacağım."
Takip eden sahne, gönüllü bir kabusun gerçekleşmesiyle eşdeğerdi.
İlgilenilmesi gereken yaşlı,yalnız vatandaş Doktor Xie, elinde tahta saplı bir kepçeyle elektrikli ocakta kaynayan su kabını izlerken dudaklarını sıkıca büzmüş, kasvetli bir ifade takınmıştı.
Bu arada, ilgilenmeye gelen gönüllü üniversite öğrencisi, He Yu, Xie Qingcheng'in görüş alanından mümkün olduğunca uzakta çok dikkatli bir şekilde duruyordu. Bir beyefendi mutfakta hayvan keserek vahşileşmemeliydi , bu yüzden sanki tam olarak yapması gerekeni yapıyormuş gibi, sakin bir kayıtsızlıkla odayı inceledi.
He Yu orta okuldayken, Xie Xue ile birkaç kez buraya gelmişti. O zamanlar Li Ruoqiu hala buralardaydı ve bu odada, onun ve Xie Qingcheng'in düğün fotoğrafları vardı.
Şimdi, fotoğraflar çoktan yok olmuştu.
Fakat görünüşe göre kaldırılanlar sadece Li Ruoqiu ile olan fotoğraflar değildi, çünkü daha önce kaldırılmış olduğu belli olan eski fotoğrafların bıraktığı başka izler de vardı. Onları yakından incelemedikçe belli değillerdi, bu yüzden He Yu, belki de orta okulda burayı ziyaret ettiğinde de o fotoğrafların çoktan kaldırılmış olabileceğini düşünmüştü; sadece o sırada dikkati Xie Xue'ye odaklandığından etrafına çok dikkatli bakmamıştı.
"Sirke istiyor musun?" Xie Qingcheng sordu.
"Evet," dedi He Yu, "Kendim eklerim."
Odanın içi çok sessizdi ama komşuların Moyu Sokağı'ndaki sıkışık evlerinden gelen ses parçaları, duvarların ötesinden duyulabiliyordu. Yeryüzündeki insanlar vücuttaki hücreler gibiydi, hareketleri büyüleyici bir şekilde birbirleriyle uyumsuzdu; hücrelerin hepsi farklı zamanlarda çoğalmış ve kendi ritimlerine göre yaşamışlardı. Doğudaki hane bulaşık yıkarken ve yemek çubuklarını ovarken, batıdaki hane sadece duyulabilir bir kıvılcımla sobasını yakıyordu.
Pencere çerçevesinin yanına eğildiğinde, He Yu pervazın üzerinde sürünen bir bukalemun gördü.
Elini uzattı. Şaşırtıcı olarak, bukalemun ondan korkmamıştı ve ona, kafasını okşaması için izin vermişti.
He Yu'nün aurası böyleydi işte; soğukkanlı hayvanların her zaman ona karşı yakın bir ilgisi vardı ve asla kaçmazlardı; belki de onu akraba olarak gördükleri içindi.