145. KIRMIZILI KADIN
He Yu, Xie Qingcheng ve Chen Man adlı üç kişiden yalnızca Xie Qingcheng, kendisi hastanede olduğu için havaalanında gerçek zamanlı olarak neler olduğunu bilemedi.
Dekanla bir konu hakkında konuşuyordum.
Dekan dedi ki - Bu ilacın tedavisini bulmak o kadar da karmaşık olmayacak, onun için üzerinde çalıştığın, birkaç yıl sürebilecek ve hala devam edebilecek olan ilaç gibi olmayacak...
Xie Qingcheng bir şey söylemek üzereyken telefonu aniden titredi.
Ona baktı ve He Yu'dan bir mesajdı.
Hemen dekana "Durun, bir mesaja cevap vermem gerekiyor" dedi.
Dekan düşünceli bir tavırla dedi ki: Kim o? Daha önce karınızın mesajlarına cevap vermekte bu kadar hızlı bile değildiniz.
Xie Qingcheng ona baktı, bakış süngü gibiydi.
Dekan dedi ki... Kimse bana sormadı.
Xie Qingcheng şöyle açıkladı: "Burada işim var, bu davayla ilgili bir haber." Konuşmayı bitirdiğinde WeChat'e tıkladı ve He Yu ile sohbeti açtı.
He Yu ona şunu yazdı: "Huang Zhilong öldü."
Gördüğü ilk şey şok edici mesajdı ve Xie Qingcheng şok oldu. Yanında o kadar çok sır vardı ki, nasıl bu kadar kolay ölebilirdi?
Hemen ardından ikinci mesaj geldi: "Durum kritikti, rehin aldı ve onu öldürmek zorunda kaldılar."
Xie Qingcheng, He Yu'nun ona teker teker mesaj göndermesine dayanamadı, bu konuda çok sabırsızdı, doğrudan He Yu'ya cevap verdi: "Jiang Liping nerede? O nasıl?"
***
Sirenler çalıyordu ve alarm ışıkları dönüyordu, polis ışıklı büyük bir araba karavanı Şanghay şehrine, Kamu Güvenliği Bürosuna doğru gidiyordu.
Arabalardan birinde başını aşağıda tutan ve sessiz kalan Jiang Liping oturuyordu.
Jiang Liping ölmemişti.
Huang Zhilong'un hedefi o kadar da isabetli değildi, ateşlediği kurşun Jiang Liping'in vücudunu sıyırıp onu geçerek sonunda havaalanının ondan çok da uzak olmayan kurşun geçirmez cam duvarına çarptı.
O anda yüzü kanla kaplıydı ve sanki çok endişeliymiş ve az önce yaşadığı şoku henüz atlatamamış gibi bakışları biraz şaşırmıştı.
Her şey bitmiş ve Huang Zhilong ölmüş olsa da Jiang Liping'in ruh hali bir nedenden dolayı belirsiz görünüyordu.
Hatta biraz kaybolmuş görünüyordu.
Polis onu sarmayı bitirdiğinde zayıf bir şekilde "Teşekkür ederim" dedi.
Sonra sordu: Bana bir sigara verir misin? -Polis memuru kadın sigarası taşımadığından meslektaşından bir erkek sigarası istemek zorunda kaldı ve o da ona verdi.
-Sakıncası var mı?
Jiang Liping, "Endişelenmeyin, erkekler ve kadınlar eşittir" dedi ve silahı ağzına götürdü, yakmak için yaklaştı ve yavaşça çekti.
Genç polis memuru ona yedi parça ölçen ve üç parça hayret dolu bir bakışla baktı. "Zheng Jingfeng ile gizlice temasa geçen muhbirin sen olduğunu duydum?"
Jiang Liping homurdandı, ifadesi soğuk ya da kibirli olarak tanımlanamazdı.
Genç polis içtenlikle iç çekti: "Etkileyici... Biz onun her zaman bir erkek olduğunu düşünmüştük."