💎44Sanki tüm gücüyle duygularını sessizce bastırmaya çalışırken, inatla ve çaresizce ona bakan o on üç yaşındaki genç bir kez daha gözlerinin önünde belirmişti.
He Ailesi'nden ayrıldığı gün sanki o gencin gözlerinde değerli bir şey görmüşgibiydi, sadece bir hastaya ait olmayan bir şey.
Ama kalbi çok katıydı ve ilk etapta bazı duygulara karşı pek duyarlı değildi; o zamanlar kendisini pek çok başka şeye kaptırmış olduğundan ve bir çocuğun duygularını çok dikkatli bir şekilde dikkate alma eğiliminde olmadığından bahsetmeye bile gerek yoktu. Bu nedenle içgüdüsel olarak bu gözlerin doktor-hasta ilişkisini aşan duygular içerdiğinden şüphe duymuştu.
Gitmesi gerekiyordu.
He Yu gerçekten de feda ettiği, terk ettiği biriydi.
Qin Ciyan cinayetinin kaotik akıntısının ortasında, onu arkasında bırakabilmek için kendi kalbini çelikleştirdiği çocuktu...
Bir defasında o çocuk, hastalığının akıntısıyla girdabın içine sürüklendiğinde, ona aynı sarsılmaz bakışla bakmıştı. Gözlerindeki bakış , küçük pençesini insanlara uzatan, insanlara güvenen, ancak sonunda insanlar tarafından aldatılan, kanatları kırılan, omurgası yırtılan ve pençeleri koparılan çaylak bir ejderhanın bakışına benziyordu. Yaralı, şaşkınlık içinde kayanın üzerinde yatıyordu, küçük kanatları ve pençeleri kanla kaplıydı ama yine de bir ejderha olarak yüzünü kaybetmemek için yüksek sesle feryat etmeye cesaret edemiyordu.
He Yu gururlu bir insandı, bu yüzden toplayabildiği kadar kendini kontrol ederek şöyle söylemişti:
"Xie Qingcheng, son birkaç yılda birçok doktorla görüştüm. Bana ilaç içirdiler, iğne yaptılar, eşsiz bir hasta olduğumu söyleyen bir ifadeyle bana baktılar. Farklı olan tek kişi sendin."
"Çünkü bana topluma karışması gereken biri gibi davranan tek kişi sendin.
Bana ilaç almanın ve iğne yaptırmanın en önemli şey olmadığını, en önemli şeyin başkalarıyla bağ kurmak ve güçlü bir benlik duygusu geliştirmek olduğunu söyledin; tutunabilmemin tek yolu bu.""Xie Qingcheng, pek yakın değiliz ama ben yine de..."
"......"
"Ben..."
"Beni sadece bir hasta olarak değil, duyguları olan normal bir insan olarak gördüğünü sanıyordum."
Kalbinde bu kadar gurur olmasına rağmen sonunda çok çocukça bir şey söylemek zorunda kalmıştı: "Çok harçlığım var, ben..."
Seni işe alabilirim.
Seni burada tutabilirim.
Lütfen gitmez misin?
Lütfen kalabilir misin?
O sırada Xie Qingcheng, He Yu'nun onu bırakma konusundaki yoğun isteksizliğinin belki de tamamen Xie Xue'den kaynaklandığını düşünmüştü; belki He Yu'nun kendisi bile aynı şeyi düşünmüştü.
Ama gerçekte öyle değildi.
Gözlerini kapatıp o dönemi düşündüğünde, iğne yapılmayı ya da ilacını almayı reddettiğinde çok daha genç bir He Yu'yu nasıl sırtına attığını hatırladı. Çabalayan ellerinin nasıl itaatkar bir şekilde gevşediğini, çocuğun sakince omzuna yaslanan ağırlığını neredeyse nasıl hissedebildiğini.
"Doktor Xie."
"Xie Qingcheng."
Bu ses, ergenliğe girerken yumuşak ve olgunlaşmamış bir halden hırçın bir sese dönüştü.