💎47Altı yıl önce.
Soğuk ve sessiz He malikanesi.
Kahkahasız, arkadaşsız.
Ev hizmetçileri He Jiwei ve Lü Zhishu'nun emriyle He Yu için bir pasta hazırlamış olmasına rağmen He Yu onu yemedi. Doğum günü olmasına rağmen ailesi orada değildi ve onun yerine küçük kardeşiyle birlikte Yanzhou'daydı. O gün önemli bir müşteriyle buluşmaları gerektiğini ve buluşma bittikten sonra zamanında geri uçabilmeleri için zaman olup olmayacağına bakacaklarını söylemiştiler.
Çok arkadaşı da yoktu, sınıf arkadaşlarına karşı çoğunlukla kibar ve mesafeli olduğundan, onları doğum günü partisine davet etmek çok tuhaf olurdu.
O gün Xie Qingcheng de Huzhou'da değildi; bir konferansa katılacaktı, Xie Xue'nin mesajında da belirttiği gibi gerçekten de bir iş gezisindeydi.
O gün gökler bile iş birliği yapmıyordu, rüzgar çılgınca eserken yağmur yağıyordu. Tavandan tabana Avrupa tarzı pencereler, dışarıdaki sağanak yağmuru çerçeveleyen ürkütücü derecede dalgalanan bir mürekkep boyası tablosuna dönüşürken He Yu oturma odasında duruyordu.
Bir zil bir kez çaldı - iki kez - üç kez -
Konuttaki büyük saat her saat başı çalıyor ve saat kadranında zamanı doğru bir şekilde gösteriyordu.
Öğleden akşama kadar, akşamdan geceye kadar.
"Genç Efendi... daha fazla beklemeyin. Yönetici He ve Yönetici Lü bugün geri dönemeyeceklerini söylediler..." Daha fazla dayanamayan kahya ihtiyatlı bir şekilde öne çıktı ve He Yu'nun omuzlarına bir ceket bıraktı. "Uyumaya gitmelisiniz."
"Sorun değil. Bugün resmi bir tatil falan değil." He Yu başını çevirdiğinde beklenmedik bir şekilde hâlâ gülümsüyordu. "Gidip yapmanız gerekenleri yapın. Ben bir süre daha yağmuru izledikten sonra dinleneceğim."
Hizmetçi yavaşça içini çekti ve gitti.
Gerçekten sorun değil miydi? Gerçekten önemli değil miydi?
Tabii ki hayır. Sadece bekliyordu...
Bu dünyada onu hatırlayacak, onu özleyecek, karanlıkta ona eşlik etmek için rüzgâra ve yağmura göğüs gerecek en az bir kişinin olması gerektiğini düşündü.
Bu kadar yalnızlıkla cezalandırılmayı hakedecek kadar kötü bir insan değildi, değil mi?
Bekledi.
Ve bekledi...
"Hey Yu! Hey Yu!!"
Kim bilir ne kadar zaman sonra -sanki saat gece yarısını çalmadan hemen önceydi- dışarıdan birisinin kapıyı çaldığını duydu ve bir kızın zayıf sesi rüzgarın ve yağmurun arasından o kadar belirsiz geliyordu ki sanki bir yanılsama gibiydi.
Gözleri hafifçe büyüyerek kapıyı açmak için aceleyle koştu.
Dışarıda hafifçe nefes nefese duran Xie Xue vardı; yakın olduğu tek kız. Yıllardır yanında kalan tek oyun arkadaşı.
Xie Xue bir yağmurluk giyiyordu, yağmurdan ıslanmış yüzü buz gibi görünüyordu ama ona baktığında bakışları sıcaktı.
Hafifçe burnunu çekerek bir gülümsemeyle yağmurluğunu çıkardı ve altına özenle sakladığı doğum günü pastasını ortaya çıkardı.
"Zamanında gelebildim, değ il mi?"
"...Neden geldin..."
"Doğum gününü yalnız geçirmeni istemedim. Bu ne kadar üzücü olurdu?" Xie Xue saçından damlayan suyu sildi ve şöyle dedi: "Senin için en sevdiğin çikolatalı keki yaptım. Tanrım, neredeyse orada boğuluyordum, o kadar büyük bir fırtına ki, ne cehennem..."