94.
Qin Ciyan böylece vefat etmişti.
Ancak işler henüz bitmemişti, çünkü en zalimi henüz gelmemişti.
Saygı değer Usta Qin'in ölümünden sonra polis daha ileri bir soruşturma yapmak için geldi. Yi Beihai'nin annesiyle ilk teması kimin kurduğunu araştırırken aniden Xie Qingcheng'i ziyarete geldiler.
"Yi Beihai'nin annesi tedavi görmek için Huzhou Birinci Hastanesine ilk geldiğinde, randevu için nasıl kayıt yaptıracağını bilmeden alt katta duruyordu. Ziyaretinin amacını sormaya giden siz miydiniz?"
Xie Qingcheng'in gözleri durgun su kadar sakindi. "Evet, bendim" dedi.
Xie Qingcheng'in Qin Ciyan'dan o hastayı tedavi etmek için kuralları çiğnememesini istemesinin nedeni de buydu.
İlk baş ta, Yi Beihai'nin annesi Huzhou'ya tek başına ve çaresiz bir şekilde, sırtında az miktarda sebze yemeği taşıyan ve ter kokan bir halde geldiğinde, bütün gün hastane lobisinde durmuştu.
Daha sonra işten çıkan bir doktor onu fark etti ve ziyaretinin amacını sorduktan sonra bilgilerini iş arkadaşlarına aktardı.
O doktor Xie Qingcheng'den başkası değildi.
O zamanlar Xie Qingcheng onu sadece acınası bulmuş ve ona yardım etmişti. Tıbbi bilgilerini ona ilettiğinde, ne hastanın durumunu çok detaylı biliyordu, ne de bu kadının evde aylak ve mantıksız bir oğlunun olduğunu biliyordu.
Daha sonra öğrendiğinde, Qin Ciyan'dan bu davayı ele alırken birçok kez çizgiyi aşmamasını istedi.
"Onun koşulları diğerlerine benzemiyor. İndirimli ücretlere başvurabiliriz, elimizden gelenin en iyisini yapabiliriz, ancak saygın ve prestijli bir akademisyen olduğunuz için kimsenin size bir şey yapamayacağını ve her şeyi üzerinize atmaya çalışmayacağını varsayamazsınız. Lao Qin, dinleyin beni..."
"Durumu zaten çok ciddi." Qin Ciyan, önündeki röntgenlere bakarken kalın gözlüklerini kaldırdı ve Xie Qingcheng'e arkasına bile bakmadan yanıt verdi. "Bu bir ölüm kalım meselesi; hayat kurtarmak önce gelir."
Aslında bu diğer doktorların da ona söylediği gibiydi, sadece Xie Qingcheng değildi. Ancak onların bakış açıları Xie Qingcheng'inkinden farklıydı. Xie
Qingcheng, yanlış tedavi davası ya da tıbbi bir şiddetten dolayı endişeliydi.
Diğer doktorlar, Qin Ciyan'ın yaşlandığını biliyorlardı. Bütün bir ömrü boyunca çalışıp didindikten sonra kendisi de yüksek tansiyon, yüksek kolesterol, yüksek kan şekeri ve hatta kan pıhtıları gibi pek çok sağlık sorunu geliştirmişti. Bu koşullar altında kendisini çok fazla zorlamaması gerekiyordu, bu yüzden onun için sadece bazı küçük ameliyatlar yapmasının ve öğrencilere biraz rehberlik etmesinin yeterli olduğunu söylediler.
"Röntgenleri ben de gördüm Lao-Qin." Beyin cerrahisi direktörlerinden biri içini çekerek şöyle dedi: "Ameliyat çok zor. En ufak bir hatada onu hayata döndürmeyi bile beceremeyiz. Ayrıca bu hasta hastanenin sosyal yardım fonundan yararlandığı için bu davaya çok fazla ilgi gösteriliyor. Başarısız olursanız itibarınız darbe alır. Riske girmeye değmez."
Qin Ciyan'ın sesi nazikti ama tutumu son derece kararlıydı. "O halde itibarımın değeri nedir?"
Kıkırdadı ve çok sakin bir şekilde şöyle dedi: "İnsan hayatıyla karşılaştırıldığında Qin Ciyan olarak itibarım çok az değerli. Ben prestijimi riske atıyorum ama o kendi hayatını riske atıyor, değil mi?"
Bu nedenle devam etmek için baskı yaptı.
Herkes onun aşırı iyimser, tam bir idealist olduğunu düşünüyordu.