90
Qin Ciyan daha sonra Yanzhou Üniversitesi Birinci Afiliye Hastanesinde Beyin Cerrahisi Direktörü olarak görev yaptı.O zamanlar bir doktor için hâlâ oldukça gençti. 45 yaşında, hayatının tam da yeterli bilgiyi biriktirdiği ve kendi yolunu çizme cesaretine sahip olduğu aşamadaydı. Diğer doktorların yapması imkansız olan ameliyatları gerçekleştirme yeteneğine sahipti ve başkalarının dokunmayacağı vakaları üstlenmeye cesaret ediyordu.
O zamanlar Yanzhou'da, hem hastalar hem de doktorlar tarafından tamamen hak edilmiş olarak Yanzhou'nun bir numaralı beyin cerrahı unvanıyla saygı görüyordu.
Ama o zamanlar onunla 60 yaşındaki haliyle arasında pek bir fark yoktu. 45 yaşındaki Profesör Qin zaten "gerçekten kurallara uymayan" biriydi.
Xie Qingcheng gibi sağlık sigortası Yanzhou'da kayıtlı olmayan ve çok ağır yaraları olan bir yetimin vakasını kabul ettiğinde bile ona gelecekte Yi
Beihai'nin annesine davrandığı gibi davrandı. Ölümün eşiğindeki bu hastanın dosyasını eline alırken ona kefil olmaktan çekinmedi.
Xie Qingcheng'in vücudunun her yerinde baştan ayağa irili ufaklı yirmiden fazla yara vardı. En şiddetli olanı bacaklarında ve omurgasındaydı; omurilik sinirleri neredeyse tamamen tahrip olmuştu. Teşhis ekibinde yer alan diğer bölümlerdeki doktorların hepsi şöyle dedi: Siz Profesör Qin, eşsiz yeteneklere sahip olsanız bile, bu hastayı başarılı bir şekilde tedavi etmek hala imkansız olurdu.
Xie Qingcheng yoğun bakımdaki hastane yatağında yatarken hareket edemiyordu, tüm vücudu tüpler ve kesiklerle kaplıydı. Uyandığında yukarıya servise çıkarıldığında diğer hastaların aile üyelerinin "Çok acınası..." dediğini duydu.
"Nasıl korkunç . Vücudunda hasar görmemiş tek bir yer bile var mı?"
"Anne ve babasının çoktan vefat ettiğini, ulaşabilecekleri yetişkin bir akrabanın olmadığını duydum. Tıbbi masrafları bile Profesör Qin tarafından karşılanıyor."
"Profesör Qin gerçekten iyi bir insan."
"Tabikide öyle. Ama bana sorarsanız bu çocuk ancak yaşarsa acı çekecek. Hayatta kalsa bile hâlâ felçli olacaktı. Belki fişi çekip ölümle dertlerine son verebilirim... Aslında vicdanım olmadığından değil ama ihtiyarımızın akciğer kanserinden ölmeden önceki son ayını hatırlıyorum. Doğru düzgün uzanamıyordu bile ve nefes almak bile vücudunun tüm enerjisini tüketiyordu; böyle yaşamak çok acı veriyor..."
Baş ucu monitörü kulağının yanında bip sesi çıkarırken serum damlası gözlerinin önünde sallandı.
Xie Qingcheng'in çok uzun bir süre derin bir uykuya dalmadan önce kısa süreliğine uyandığı zamanlar oldu. Her uyanık olduğunda mümkün olduğu kadar uzun süre uyanık kalmak için elinden geleni yapıyordu çünkü gözlerini kapatırsa onları bir daha asla açamayacağından korkuyordu.
Bu arada, ne zaman derin bir uykuya dalsa, bilinç altı onu saf iradesiyle Sarı Pınarlara giden yoldan geri çekmeye çalışıyordu.
"Ölmek istemiyorum..."
Sürekli mırıldanırken çatlamış dudakları defalarca açılıp kapanıyordu.
Bir keresinde nihayet uyandığında yatağının başında orta yaşlı bir doktor gördü; doktorlar önlüklerini giydiklerinde hepsi ona aynı görünüyordu, ama o gün gözlerini kaldırdığında ve onu kontrol eden kişi görüş alanına girdiğinde, sanki büyük bir talih darbesi zihnindeki sisi temizlemiş gibiydi. Acı içinde bağırdı:
"Doktor Qin..."
Doktor bir an dondu. Sonra maskeli yüzü ona doğru döndü, bir çift şefkatli göz çaresizlik dolu bir çift gözle karşılaştı.