* Çatırtı … *
* Çatlak… * Çatlak… *
Kimse bunun ne tür bir ses olduğunu bilmiyordu ama duyduklarında sanki bedenlerini delip ruhlarına ulaşıyor, soğuk ve karlı gecede kontrolsüz bir şekilde titremelerine neden oluyordu.
Issız kuzey rüzgârı dünyanın içinden eserken inliyordu. Kar rüzgarda dans etti ve gökyüzünü parçalara ayırdı. Araziyi kat kat kar kapladı ve uzaktan sanki arazi gümüşle kaplanmış gibi görünüyordu. Issız bir yerdi.
Gece yarısı değil, alacakaranlıktı ama gökyüzü gece kadar karanlıktı. Sanki bir şey göğüslerine baskı yapıyormuş ve nefes almalarını zorlaştırıyormuş gibi ağır bir his veriyordu. Gümüş diyarda devasa bir taslak görülebiliyordu. Görkemli bir şehirdi ve sanki devasa bir canavar gelmiş gibi görünüyordu.
Şehrin merkezinde pagoda şeklinde yüksek bir sunak vardı. Yedigen şeklindeydi ve tamamen siyahtı. Şiddetli kar fırtınasında dimdik ayakta ve hareketsiz durarak bulutların arasından geçti. Sunağın yanından esen rüzgârın uğultulu sesi bu tür çatırtı seslerine karışıyordu. İlkel bir pürüzlülüğü ve eşsiz bir çekiciliği taşıyarak uzaklara yayıldı.
"Hala umut var mı... Hala umut var mı...?"
Kar fırtınasında sunaktan boğuk bir mırıltı yükseldi. Rüzgârla kaynaşmış gibiydi ve ayırt edilemez hale geldi.
"Umut varsa nerede o? Umut yoksa neden görmeme izin verdin?!" Ses çıldırmış gibiydi ve kükreyip gökyüzünde yankılanırken neredeyse histerikti.
Sunağın dibinde dokuma yağmurluklar giyen sayısız figür vardı. Uzaktan bakıldığında yüz binlerce kişinin olduğu görülüyordu. Erkekler ve kadınlar vardı ve sunağı yoğun bir oluşumla çevreliyorlardı. Kıpırdamıyorlardı ama tutkuyla yanıyor gibiydiler. Sanki sunaktaki kişinin tek bir sözü onların her şeylerini vermelerine yetecekmiş gibiydi.
Kar daha da ağırlaştı.
"Görmeme izin verdiğine göre kesinlikle umut var ama... umut nerede?!" Sunaktaki boğuk ses acı ve kederle doluydu ve üzerinden uzun zaman geçmesine rağmen kaybolmadı.
"Bugün, parlak sarı geri dönüyor, üç Tai toprağı geri alıyor, kar ve rüzgar geliyor, Ebedi Yaratılış, Vahşilerin Cennetini bir kez daha hesaplayacağım!" Ses aniden yükseldi ve kimse hangi yöntemin kullanıldığını bilmiyordu. Gökyüzündeki bulutların rengi değişti ve sayısız kar tanesi birdenbire düşmeyi bıraktı. Sonra hepsi her yönden ıslık çalarak geri döndüler ve bir araya toplanarak göğü ve yeri titrettiler!
Artık gökten kar yağmıyordu. Bütün kar taneleri büyük, kar renginde bir ejderha oluşturacak şekilde toplanmıştı. Ejderha oluşur oluşmaz başını kaldırdı ve kederli bir kükreme çıkardı. Bunu duyan herkes kalplerinin sanki parçalanacakmış gibi titrediğini hissetti.
Kar Ejderhasının vücudundan şok edici kan dalgaları sızdı, çok hızlı bir şekilde tüm vücudunu kapladı ve Kar Ejderhasının bir kan ejderhasına dönüşmesine neden oldu. Kederli bir kükremeyle gökyüzüne doğru hücum etmeye çabaladı. Kayan bir yıldız gibi, gökyüzünde bir delik açmak, bir umut açmak istercesine ufku delip geçiyordu.
Hızı o kadar hızlıydı ki göz açıp kapayıncaya kadar sonsuzdu. Patlama sesleri havada yankılanırken, ejderha sanki görünmez bir bariyere çarpmış gibi görünüyordu. Dünya titredi ve uğultulu bir ses her yöne yayıldı. Kan ejderi bir kez daha keskin bir acı çığlığı attı ve bedeni çıplak gözle görülebilecek bir hızla katman katman parçalanmaya başladı.
Tamamen parçalanmak üzere olduğu anda, sunağın altındaki yüzbinlerce sessiz insan elleriyle mühürler oluşturdu, dillerinin ucunu ısırdı ve ağız dolusu kan öksürdü. Bu kan sanki bir çeşit güç tarafından yönlendiriliyor ve bir kan denizi gibi gökyüzüne yükleniyor gibiydi. Ufalanan kan ejderine doğru hücum etti ve onunla birleştiğinde, ejderhanın ufalanan momentumunun zayıflamasına neden oldu ve gökyüzüne daha da yükseğe fırladı.
Kan ejderi giderek daha yükseğe uçtu ve herkesin bakışları onun üzerinde toplandı ama o anda kan ejderi ürperdi ve on binlerce lis'e yayılan tiz bir kükreme çıkardı. Artık vücudunun parçalanmasını engelleyemedi ve gökten düşen kan renginde sayısız kar tanesine dönüştü. Uzaktan bakıldığında dünya zaten kırmızıya boyanmıştı.
Kan ejderhası parçalandığı anda ağzından tiz kükremeden tamamen farklı bir ses çıktı!
"Ölüm …"
"Ölüm..." Sunağın tepesinin ortasında bağdaş kurmuş mor bir cübbe giymiş yaşlı bir adam oturuyordu. Yüzü kırışıklıklar ve kahverengi lekelerle kaplıydı. Mırıldanırken gözlerini açtı ama içlerinde ışık yoktu. Kör olduğu çok açıktı.
Önünde tam bir omurga vardı ve korkunç beyaz bir ışıkla parlıyordu. Sağ elinde bir taş parçası tutuyordu ve taş on üçüncü omurganın üzerinde duruyordu.
Boş gözleriyle sessizce gökyüzüne baktı ve uzun, çok uzun bir sürenin ardından uzun bir iç çekti.
"Yu Kralı'na söyle... elimden gelenin en iyisini yaptığımı..."
Konuşurken taş parçasını tutan sağ eli bir kez daha garip omurganın üzerinde hareket etti. Canavarın kemiğine sürtündü ve uzağa yayılırken çatlama sesleri çıkardı. Çevresinde ıssız bir hava vardı ve sesiyle birleşerek hüzünlü bir yalnızlık ve ıssızlık yaydı.
"Büyük Yu Hanedanlığının Yaşlısı olarak, benim gördüğüm dünyayı sen göremezsin..."
"Göremezsin …"
"Umarım …"
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Gerçeğin Peşinde
FantasíaSonsuz bir hapishane, ruhsuz bir beden, mühürlenmiş bir ruh, kaybolmuş her şey. Acımasız kadere boyun eğmek ya da kader ile bir olmak! "Bir yanılsama içinde yaşadım, kayboldum, evimi bulamadım, bir evim yoktu... ama bunun ne önemi var ki?! Ölüm teh...