Bitkilerin saklandığı ev çok büyüktü. Ayrıca içerisi de oldukça düzenliydi. Her türden bitkinin düzgünce yerleştirildiği sıra sıra raflar vardı.Evin derin kısmında biraz daha küçük bir oda vardı. İçerisindeki otlar dışarıdakilerden farklıydı. Onlar kabiledeki Vahşiler içindi. Normal kabile üyeleri giremiyordu.
Buraya sıradan bir doktor gelse bile odaya girebilmek için şefin ya da ihtiyarın iznine ihtiyacı olacaktı ki bu, tüm Karanlık Dağ Kabilesi için çok önemliydi.
Ancak bu kuralların Su Ming'e karşı faydası yoktu. Yaşlı, Su Ming'e uzun zaman önce özel bir statü vermişti. İstediği zaman eve girebiliyordu ve bu onun şifalı otları tanımasını kolaylaştıracaktı.
Su Ming eve adım attığında, değerli bitkilerle dolu küçük odaya doğru yürürken Bei Ling'in önünde Chen Xin'in elini tuttuğunu gördü. Kapının önünde bağdaş kurmuş yaşlı bir adam oturuyordu. O yaşlı adam canavar derisinden bir elbise giyiyordu. Zayıftı, saçları beyazdı ve yüzü kırışıklarla kaplıydı. Başlangıçta gözleri kapalıydı ama o anda gözlerini açtı ve Bei Ling ile Chen Xin'in işaretini aldı. Ona bir göz attı ama gözlerini bir kez daha kapatmadan önce ifadesinde hiçbir değişiklik yoktu.
Su Ming'in adımları yavaşladı. Bei Ling'in onu görmek istemediğini biliyordu, bu yüzden sessizce onu küçük odaya kadar takip etmedi. Bunun yerine raf sıralarının arasında dolaşıp üzerlerindeki bitkilere baktı. Su Ming onlara çok aşinaydı. Daha önce neredeyse hepsini seçmişti.
Onlara bakmayı bitirdiğinde Bei Ling ve Chen Xin hala dışarı çıkmamıştı. Su Ming bir an tereddüt etti ve küçük odanın dışında tereddüt etti.
"Genç La Su, neden tereddüt ediyorsun?" Su Ming tereddüt ederken eski bir ses kulaklarına ulaştı. Başını kaldırdı ve sesin sahibinin tüm yıl boyunca küçük odanın dışında nöbet tutan yaşlı adama ait olduğunu gördü.
"Büyükbaba Nan Song, ben artık La Su değilim..." Su Ming başını kaşıdı ve gülümsedi.
"Şimdi hatırladım. Sizin neslinizin La Su'su, Vahşi'nin Uyanışı'nı birkaç ay önce tamamladı. Artık size genç La Su diyemem." Yaşlı adam sırıttı. Gözleri nezaketle doluydu.
"Madem buradasın, neden içeri girmiyorsun? Korkma, seni destekleyeceğim! Geçmişte büyüğünüzün kadınını bile kaçırmaya cüret ettim. Korkacak ne var? "Yaşlı adam göz kırptı ve onunla dalga geçti.
Su Ming gözlerini genişletti. Böyle bir şeyi ilk kez duyuyordu. Bir süre tereddüt ettikten sonra acı bir gülümsemeyle odanın kapısını iterek açtı ve içeri girdi.
Yaşlı adamın söylediği gibi Chen Xin konusunda tereddüt etmiyordu. Sadece minnettarlık borçlu olduğu Bei Ling'i düşünüyordu. Bunu ona nasıl açıklayacağını bilmiyordu. Bunca yıldan sonra bile Bei Ling hala her zamanki gibi soğuktu.
'Ah pekala...' Su Ming içini çekti. Küçük odanın kapısını ittiği anda, şifalı bitki seçen Chen Xin'in yanında duran yakışıklı adamı gördü. Başını çevirdi ve kaşlarını çatarak ona soğuk bir bakış attı.
Su Ming onunla göz göze gelince yan taraftaki rafa doğru yürüdü. İkisini görmezden geldi ve anılarına dayanarak Dağ Ruhu yaratmak için kullanılan bitkileri incelemeye başladı.
Chen Xin ayrıca Su Ming'i de gördü. Bir şeyler söylemek istedi ama bir süre tereddüt ettikten sonra konuşmadı. Yavaş yavaş büyüyordu ve birçok şeyi anlıyordu. Ayrıca Bei Ling ile olan ilişkisini de öğrendi. Gençliğinde Su Ming'e olan sevgisi yavaş yavaş silinip gidiyordu.
"Gece İliği Otu..."
'Bin Yapraklı Çiçek...' Su Ming küçük odada yavaşça yürüdü. Bakışlarını değerli şifalı bitkiler üzerinde gezdirdi ve sonunda Dağ Ruhu'nu yaratmak için ihtiyaç duyduğu iki bitkiyi buldu.
'Sonuncusunun bende olmaması çok yazık...' Su Ming derin düşüncelere daldığında küçük odadaki tüm şifalı bitkilere baktı.
O zamana kadar Chen Xin ve Bei Ling de ihtiyaç duydukları bitkileri seçmeyi bitirmişlerdi. Chen Xin, Su Ming'e veda ettikten sonra Bei Ling tarafından odadan sürüklendi. Onlar ayrılmadan önce Bei Ling durakladı. Başını geriye çevirmedi, bunun yerine sakin bir şekilde konuştu.
"Eğer bir Vahşi Vücudunuz yoksa, bu şifalı bitkiler işinize yaramaz! Onları diğer kabile üyelerine bıraksan iyi olur. Dikkatli ol. "Konuşmayı bitirdikten sonra Bei Ling, Chen Xin ile birlikte ayrıldı.
Su Ming sessiz kaldı. Başını kaldırıp ikisinin gidişine baktı. Konuşmadı. Bunun yerine ihtiyacı olan iki bitkiyi alıp odadan çıktı.
Kapının yanında oturan yaşlı adam, Su Ming'in otu getirmesine aldırış etmedi. Bunun yerine Su Ming'e ilgi dolu bir ifadeyle baktı.
'Büyükbaba Nan Song... Düşündüğün gibi değil...' Su Ming burnuna dokundu.
"Ne düşünüyorum? Seninle iki genç La Sus arasındaki karmaşık ilişkiden bahsetmedim. Yapmadım. "Yaşlı adam güldü.
Su Ming'in yüzü hafifçe kızardı. Kendini biraz garip hissetti. Aniden aklına bir fikir geldi. Yere çömelip yaşlı adama baktı.
"Büyükbaba Nan Song, bu bitkiyi daha önce gördün mü?" Su Ming konuşurken yere bir bitkinin resmini çizdi.
Yaşlı adam gülümsedi. Başını indirip baktı. Gözlerinde düşünceli bir bakış vardı. Bir süre sonra alnına vurdu.
"Bu Bulut Gazlı Bez Otu değil mi? Bu bitki Dark Mountain'da yok. Büyümek için özel bir ortama ihtiyacı var. Buradaki kabileler arasında sadece Rüzgar Akımı Kabilesi onu satıyor. Neden istiyorsun?"
"Bunu büyüklerin kitaplarından birinde gördüm ama Dark Mountain'da uzun süre aramama rağmen bulamadım. O yüzden bu." Su Ming'in yüzünde bir farkındalık oluştu.
"Tabii ki elimizde yok. Bu, Kan Katılaştırma Bölgesi'nin alt seviyelerindeki Vahşiler için iyi bir bitki. Rüzgar Akımı Kabilesi onu halka satsa bile fiyatı çok yüksek olur. Ama eğer istersen , büyüğünüzden sizi Wind Stream Kabilesi'nin dışındaki meydana getirmesini isteyebilirsiniz. Orada genellikle her türlü bitki satılır." Yaşlı adam başını salladı ve gülümsedi.
Su Ming'in bir fikri vardı. Birkaç soru daha sorduktan sonra ayağa kalktı ve yaşlı adamla vedalaştı. Yaşlı adamın şakacı bakışları altında Su Ming hızla oradan ayrıldı.
Bitki deposundan çıktığında Su Ming, yüreği buruk bir halde kabiledeki kar üzerinde yürümeye başladı.
'Bulut Gazlı Bez Otu... Dağ Ruhu için diğer tüm bitkileri toplayabilirim ama bu Bulut Gazlı Bez Otu... Büyükbaba Nan Song bunun çok pahalı olduğunu söyledi... Hah.' Su Ming kaşlarını çattı ve vücudunu aradı. Kara Dağ Kabilesi'nin Yu Chi'sinde bulduğu taş paraların dışında üzerinde başka parası yoktu.
Kabilede genellikle başka eşyalarla ticaret yapılırdı. Nadiren paraya ihtiyaçları vardı. Ancak kabileden ayrılıp dış dünyaya gittiklerinde, ihtiyaç duydukları eşyaları takas etmek için taş paraları kullanmaları gerekecekti.
Taş paralar, eşsiz bir taştan yapılmış bir para türüdür. Bunları yalnızca büyük kabileler yapabilirdi. Eğer biri bunları izinsiz yaparsa, kontrolleri altındaki bölgedeki büyük kabileler yok edilme tehlikesiyle karşı karşıya kalacaktı.
Su Ming, cesedini aradıktan sonra yalnızca üç taş para buldu. Hepsi ölü Yu Chi'ye aitti. Su Ming'e gelince, bunlardan bir tanesi bile onda yoktu.
'Para olmadan bunları nasıl satın alacağım... Keşke 100... 1.000 taş param olsaydı... Meydana gelince, büyüğün daha önce yaklaşık yerini söylediğini duymuştum. Klan üyeleri Berserker olduklarında oraya birlikte gidebilirler. Buradan çok uzakta değil...' Su Ming acı bir şekilde gülümsedi. Başı ağrımaya başlamıştı.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Gerçeğin Peşinde
FantezieSonsuz bir hapishane, ruhsuz bir beden, mühürlenmiş bir ruh, kaybolmuş her şey. Acımasız kadere boyun eğmek ya da kader ile bir olmak! "Bir yanılsama içinde yaşadım, kayboldum, evimi bulamadım, bir evim yoktu... ama bunun ne önemi var ki?! Ölüm teh...