Kapitel 4

2.7K 82 4
                                    

Jeg nikkede og trak mig ud fra hendes arme.

"Du kan invitere nogle venner over måske? For vi får ikke spist alle de boller selv," sagde min mor men jeg rystede på hovedet.

De venner jeg ikke havde.

"Jeg går i seng," sagde jeg stille og lagde mig i min seng som det første, da jeg kom ind på mit værelse.

-

"De her boller er de bedste jeg nogensinde har smagt. Hvem har bagt?" kunne jeg høre min far sige i det jeg kom ud i køkkenet.

"Kamille har bagt," svarede hun og de lyste begge to op da de så mig.

De havde sikkert dårlig samvittighed, med hvad der skete i går.

"Hej skat," sagde min far og min mor smilte stort.

"Jeg går til skole i dag," sagde jeg og min mor kiggede overrasket på mig.

"Der er -2 grader, det kan du da ikke?" sagde hun, men i det samme smækkede jeg døren i til vores lejlighed og gik.

Flyttemænd fyldte min opgang. Vores nabo en dame på 91 år, havde valgt at det var på tide, at komme på plejehjem.

Det betød, at vi kunne få nye naboer inden så længe.

Om det var godt eller dårligt, måtte tiden så vise.

Idet jeg kunne begyndte at høre stemmer, vidste jeg at jeg var tæt på skolen.

"Så knappede jeg hendes bh op med en hånd og...," sagde Anthon, og Teodor og Lauges øjne lyste op.

Imens de delte sex historier, stod de og røg.

Hvor var de dog klamme.

De havde da heller ikke andet i hovedet end piger og rusmidler.

-

Det tre første timer gik hurtigt.

Det gør de ofte, når man har timer man kan lide.

Skolen var vigtig for mig, og jeg sørgede altid for at lave mine lektier.

Min interesse for skolen havde jeg nok fået fra mine forældre.

Hvad de mener, skal jeg også mene. Eller det er i hvertfald sådan det har udviklet sig.

Jeg var på vej ind i min klasse da jeg så Karla og hendes veninder stå og fnise og sige omg så mange gange, at jeg nær fik ondt i ørene.

Det lignede ellers ikke mig, men jeg kunne ikke lade være med at udspionere dem.

Hvorfor stod de og sagde omg til en mur?

Men så slog det mig.

Når man bliver student kommer man op at hænge, ved siden af studenterne fra de forrige år.

Men hvorfor sagde de omg?

"Ham kunne jeg satme godt," sagde Karla.

Jeg væmmedes over hvordan hun allerede nu, en dag efter hun sagde hun ville score Teodor, sige at hun kunne en anden dreng.

Men måske var det bare mig, der havde det på den måde.

"Langt hår er bare så charmerende," sagde Emilie og tog sin mobil og tog et billede af drengen de snakke om.

"Det Thor Farlov piger, " sagde Liv hende outsideren der troede hun var en del af deres vennekreds.

"Det ved vi sgu da godt?" sagde Karla koldt og rullede øjne af hende.

Hold nu op, hvor var hun bare en kælling.

Men det havde jeg allerede fundet ud af for 2 år siden, så det var ikke noget nyt.

"Også er han utrolig god til fransk har jeg hørt," sagde Karla til hendes veninder, da de var på vej ind i deres klasse igen.

Det gav mig mulighed for, at gå hen og kigge på billedet. Han kunne da umuligt være så pæn.

Jeg gik derover og kiggede efter årstallet 2015. Jeg lod mine øjne glide hen over billedet og spottede ham som det første.

Langt hår, sødt smil og god stil. Han var...

Jeg log min finger glide hen over ham, men fjernede min finger hurtigere end noget andet, da en person kom op bag mig.

"Ham der... Han er et svin," sagde en stemme.

Anthon.

Han havde tydeligvis set mig, have min finger over Thor.

"Hvordan ved du det?" tog jeg mod til mig, og sagde.

"Du skulle bare vide," sagde han og kiggede dybt ind i mine øjne, så det næsten var klamt.

Hvad snakker jeg om?
Det var klamt.

"Hey Anth! Vil du med ud og have en smøg?," råbte Teodor fra den anden
ende af gangen.

Han kiggede hurtig på mig og smilte lumskt før han gik.

Hvem tror han lige han er? Han kan ikke bare stå og kalde en ret så pæn fyr et svin, når han ikke engang kender ham.
Han var sikkert utrolig sød.

Han laver da heller ikke andet end, at hate på alle.

Hvordan kan han leve med sig selv?
Det tydeligt han ikke er blevet opdraget ordenligt.

Note:
HUSK AT LIKE :-)

Aldrig prøvWhere stories live. Discover now