Kapitel 27

1.9K 70 6
                                    

Musikken var så høj, at man kunne høre det udenfor. Da vi kom indenfor blev det kun højere og jeg tog mig for ørene. Luften var tæt og kompakt og det stank forfærdeligt af spiritus. Gulvet var klistrede og lignede en svinesti, på grund af alle de shotsglas der lå på gulvet. Jeg rystede på hovedet.

Over halvdelen til festen var Anthon, Lauge og Teodors venner. Folk i læderjakker og sorte jeans var ikke til at undgå og jeg følte mig utilpas imellem dem. Jeg havde allermest lyst til, at tage hjem.

Jeg spottede Stefan blandt en masse drenge i sort tøj og med en drink i hånden. Jeg smilte til ham, og til mit held så han det. Dog blev mit smil langt fra gengældt. Han vendte hovedet til og tog imod en stor flaske med en hvid væske i. Han tog en ordentlig slurk før han sendte den videre.

"Kommer du Kamille??" råbte Mille til mig, og jeg greb fat i hendes hånd. Vi gik med besvær hen imod et bord med en masse alkohol.

"Det gode ved privatfester er, at man må smage alles alkohol," sagde hun og fandt to rene shotsglas frem. Hun begyndte at hælde en meget sort væske op i de små glas. Hun gav mig det ene glas, men jeg gik et skridt tilbage for at signalere, at jeg ikke ville drikke det.

"KOM NU!!" sagde hun men jeg rystede på hovedet. Hun åbnede en breezer og hældte de to shots ned i en fart. Hun tog sin breezer i sin ene hånd og min hånd i sin anden.

"Kom," sagde hun og jeg fulgte efter.

"Hvor skal vi hen?"

"Jeg finder Anthon til dig," sagde hun men før jeg kunne nå at protestere, fik Anthon øje på os. Mille gav Anthon og hans venner et kram, da vi nåede over til dem. De sad i en sofa og drak af en flaske, der gik på tur. Hvorfor gjorde alle det?

Jeg stod akavet og så på, som hun gav alle Anthon, Lauge og Teodors venner et kram, der sad i sofaen. Karla sad ovenpå Teodor og over snavede hinaden. Jeg vendte hovedet til og håbede på, at ingen ville lægge mærke til mig. Flasken havde nået Mille og hun tog selvfølgelig en stor slurk, før hun sendte den videre til mig. Jeg gav den usikkert videre til Anthon. Ved siden af Teodor og Karla sad Lauge.
Jeg spottede hurtigt at han havde fået den samme tatovering som Anthon, Teodor og Stefan.

Karla og Teodor var holdt op med at kysse, og da hun vendte sig om fik hun med det samme øje på mig. Hun begyndte at grine og pegede på mig.

"Hvem fanden har dog inviteret hende med?" sagde hun og grinte. Teodor og Lauge begyndte også at grine.

"Lauge?" sagde Anthon til ham og tog fat i kanten af hans bluse.

"Uhhhhh det måske din nye dame, eller hvad Anth??" spurgte Lauge og drillede.
Alle de andre begyndte at grine.

Jeg trak i Mille og bad hende komme tættere på mig.

"Jeg går lige ud og trækker lidt luft, okay?" sagde jeg til hende og hun nikkede.

"Skal jeg gå med?" råbte hun for at overdøve musikken, men jeg rystede på hovedet.

Som jeg gik hen imod døren, kunne jeg høre alle de andre fra sofaen grine af mig.
Jeg passede ikke ind her, og i takt med at den kolde vind ramte mine bare arme og ben, begyndte tårer at falde ned af mine kinder.

HUSK AT LIKE

Aldrig prøvDonde viven las historias. Descúbrelo ahora