Kapitel 7

2.4K 65 5
                                    

Da jeg gik op af trappetrinene, og med hastige skridt nærmede mig indgangen, bankede mit hjerte for fulde gardiner.

I det øjeblik gik det op for mig, at jeg ikke kunne.
Jeg kunne ikke feste med så mange mennesker, der ikke ville have noget med mig at gøre.
Så jeg vendte om, men stødte ind i personen bag mig, der også var på vej ind.

"Godt du kom Kamille," sagde Carlo, og jeg tog et skridt tilbage, så vi ikke stod klistret op af hinanden.
Jeg lagde mærke til hvordan han studerede min krop nøje.

"Hmm ikke dårligt," sagde han med et smil på læben og virkede allerede halv fuld.

Oliver der var én af Carlos mange venner, stod i indgangen og omfavnede ham da han så ham.

"Hva' så, er du allerede fucking stiv eller hvad?" spurgte Carlo og tog fat i ham.

"Hvad snakker du om man?" sagde han og grinte.

"Kom nu med ind, det er hundekoldt derude," sagde Oliver og svang sin ene arm over hans skuder.

"Og hey, tag din babe med der," sagde han og Carlo kiggede underligt men samtidig venligt på mig.

Jeg kiggede nervøst ned i jorden, men kiggede op da Carlo råbte kom.

Måske var Oliver bare fuld, men det undrede mig, at han ikke kendte mit navn, siden han kaldte mig "babe."
Oliver burde da have set mig, selvom jeg kun havde gået her siden skoleåret startede.
Og "babe", hvor kom det lige fra?
Måske var det kjolen der gjorde mig mere spændene? Hvem ved?

Folk stirrede på mig, da jeg kom gående sammen med Carlo og Oliver ind i aulaen, men jeg prøvede at ignorer det.

Oliver og Carlo snakkede på livet løs om alt muligt, så jeg gik over imod baren for at købe mig noget at drikke.
Jeg kiggede flere gange tilbage, men det så ikke ud til, at de havde lagt mærke til at jeg var gået.

Jeg købte en øl, og tog en slurk.
Jeg skar ansigt i det smagen ramte min mund.
Jeg sank den uvante væske med besvær og kiggede håbløst på det fulde glas i mine hænder.
Hvordan skulle jeg nogen sinde kunne drikke det hele, når jeg ikke engang kan få en slurk ned?

Jeg sukkede lavt, og beundrede hvordan alle bare gav den gas og dansede.
Ikke i et sekund overvejede jeg, at gøre det samme.
Det ville jeg ikke kunne få mig selv til.
Næsten alle dansede med en genstand i hånden, så jeg gættede på deres gode humør og skøre dansetrin, var på grund af alkoholen.
Men de så ud til at have det sjovt i forhold til mig.

Jeg spærrede øjnene op da jeg fik øje på Teodor og Karla der stod og kyssede henne i et hjørne.
Hun tog godt fat i hans nakke, under deres lange kys.
Tænk at hun fik, hvad hun ville have.
Hvordan kunne hun bare sætte sig for at score ham også gøre det?

"Skal du ikke ud og danse?" spurgte Carlo, da han kom op bag mig.

"Hmm nej, jeg øhm drikker lige den her..," sagde jeg og holdt min øl lidt frem.

"Selvfølgelig... måske senere?" sagde han venligt imens jeg nikkede.

Hvor er min manglende selvtillid når jeg har brug for den?
Selvfølgelig ville jeg ud og danse med ham.
Men jeg var hverken fuld eller god til at danse.
Af den grund ville jeg passe godt ind på dansegulvet, da ingen var specielt gode til at danse.
Men alligevel synes jeg, at pigerne dansede godt på en stadig latterlig og fjollet måde.
Og det kunne jeg ikke.
Det ligger slet ikke til mig, at danse frækt og bevæge numsen sexet frem og tilbage.

Det kunne jeg jo ikke.

Karla gik over til hendes veninder, da Anthon og Lauge kom for at tale med Teodor.
De var helt oppe at køre og slog hinanden med en knytnæve på skulderne, men på den der venlige måde drenge nu gør.

Note:
Og nu til min meget lille hemmelighed...

Jeg har en god nyhed til alle jer der elsker Page Four.
En fra bandet kommer nemlig til, at have en stor rolle i min fan fiction.
Så pagers, i er meget velkomne til at læse med også, selvom det er en cb fan fiction.

Aldrig prøvWhere stories live. Discover now