Kapitel 14

2.3K 56 6
                                    

Heldigvis vågnede jeg til tiden i dag.

Jeg fumlede med at finde den rigtige nøgle til døren, og fik mig noget af et chok da jeg vente mig om.

"Gav jeg dig et chok?" sagde en pige og grinte.
Jeg tog en hånd over brystet, og mærkede hvordan mit hjerte bankede.
Jeg nikkede.

Hun stod i døren og tog en pakke cigaretter ned i sin taske.

Endnu en ryger...

Det var tydeligt at hendes stil var meget retro og hippie inspireret. Hun havde sorte trompetbukser på, en rød trøje med et sært logo og et tyndt pandebånd rundt om hovedet. Hendes hår var stort og langt og hendes makeup var farverig og meget iøjnefaldende.

"Jeg prøver at stoppe," hentydede hun til cigaretterne og smed et stykke tyggegummi ind i munden.

"Undskyld jeg ikke har præsenteret mig selv. Jeg er Mille, din nye nabo," sagde hun og gav mig hånden.

"Kamille," svarede jeg.

Min nye nabo? Jeg troede Stefan var min nabo?

Stefan havde nævnt han var flyttet ind med sin familie, men jeg gik ud fra, at det kun var ham og hans mor.
Men åbenbart ikke alligevel.

"JEG GÅR LIGE OM LIDT, SKYND DIG FOR HELVEDE!!" råbte Mille, og stak sit hoved ind af døren til deres lejlighed.

Trangen til at fortælle hende, der også boede andre i opgangen var stor. Jeg forstod ikke hvordan hun bare kunne stå og råbe, når hendes bror var lige inde ved siden af. Hun kunne i det mindste have gået ind og sagt det.
Har hun ikke lært at tage hensyn til andre?

"Kan se du allerede har mødt min bror," sagde hun og jeg kiggede forvirret på hende. Hun svang sit store mørke hår om bag skuldrene og jeg undrede mig over hvordan hun vidste det. Før jeg kunne nå at sprøge hvordan hun vidste, jeg havde snakket med Stefan, kom hun mig i forkøbet.

"Jeg så dig sammen med ham i går."

"Nårhh ja, jeg viste han bare rundt på skolen du ved," forsvarede jeg mig selv og bed mig svagt i læben.

"Du skulle have set dit ansigt, da du åbnede døren til fysiklokalet," sagde hun og grinte men stoppede hurtigt.

Første gang vi snakker sammen og hun hakker allerede ned på mig?
Forhåbentligt var det ikke sådan ment, men min mavefornemmelse fortalte mig, at det var sådan hendes personlighed var.

"Så du er startet i 3y? Science linjen?" min stemme lød overrasket, og hun nikkede stolt.

Hun tjekkede klokken på sin mobil og rullede med øjnene. Jeg var bange for hun ville råbe igen, så jeg skyndte mig at sige noget.

"Så Stefan er din bror?" sagde jeg selvom jeg godt vidste svaret.

"Yes og som om det ikke er nok, er vi også tvillinger," sagde hun irriteret og smaskede på grund af sit tyggegummi.
Hun slog en bobbel idet Stefan kom ud af døren.

"Det hørte jeg godt," sagde han og rev hende svagt i håret. Dog var det stadig nok til, at hun brokkede sig.

"Godmorgen Kamille," sagde han smilende og kørte sine fingre igennem sit brune våde hår.

"Du bader aldrig om morgenen igen, okay?"

Stefan valgte at ignorer hende, og gik hen til mig uden at kigge på hende.

"Nå? ... Skal vi gå?" sagde Mille og gik forbi Stefan og jeg, og halvt hoppede med at trapperne.

"Er hun altid så højlydt?" viskede jeg til Stefan og han nikkede.

"Du må hellere vende dig til det," grinte  han imens vi gik efter Mille ned af trapperne.

Note:
Andre der skal tilbage i skole i morgen? Bc jeg skal... øv

MEN HEY
GOD FERIE TIL JER DER HAR FERIE I UGE 8.

- Xenia

Aldrig prøvDove le storie prendono vita. Scoprilo ora