Kapitola 22

416 37 0
                                    

Adam

Vždy som mal problém rozprávať sa so ženami a bol nesmelý. Síce sa okolo mňa motali sestričky, necítil som sa v prítomnosti žien pohodlne. Moje sebavedomie bolo na bode mrazu, radšej som sa každej konverzácie s nimi stránil a nevšímal si ich. Možno to bolo kvôli mojej chorobe, pre ktorú som sa cítil menejcenne. Ktorá žena by chcela žiť s kriplom, ktorý potrebuje a vyžaduje starostlivosť? Ženy si želajú byť opatrované, chránené, milované chlapom, ktorý im bude schopný dať zázemie a postarať sa o ne. Bude ich schopný ochrániť. A ja som si nebol istý tým, či toho vôbec schopný budem. Ale s Tamarou to ide samo od seba. Plynulo. Nebojím sa povedať jej, čo si skutočne myslím. Nemám strach hovoriť jej svoje čudné názory a postrehy. A nepripadá mi, že jej moje slová vadia. To je príjemné. Odľahčujúce. Vedel som, že sme sa stretli z nejakého dôvodu. Našli sme spoločnú reč. Nemyslím si, že sú z nás len dvaja cudzinci, ako to bolo na začiatku. Možno je toto začiatok kamarátstva na celý život.

Stále neviem, čo presne ju trápi, ale som si istý, že sa k tomu raz dostaneme. Teraz len potrebuje priestor a začať mi veriť. Ešte mi tak úplne nedôveruje, stále si necháva zatvorené dvere, ktoré sa ale pomaly otvárajú. Teraz sú už trochu pootvorené, je len na mne, aby som ich dokázal otvoriť úplne. Respektíve ja môžem urobiť len prvý krok, ona bude tá, ktorá urobí konečné rozhodnutie. Nateraz som rád, že s ňou môžem viesť tieto zamýšľajúce sa konverzácie. Už dlho som s nikým žiadne podobné neviedol. Nepovažujem sa za intelektuála a ani si o sebe nemyslím, že som zožral všetku múdrosť sveta, ale lichotí mi, keď môže byť môj názor vypočutý. Že môžem hovoriť bez prerušovania. Ale to najkrajšie na tom je, že sme sa zblížili. Viem, že medzi sebou máme určité puto. Nie som blázon, nič si nedomýšľam, ale Tamara na mňa zapôsobila. Nie je obyčajná. Má v sebe niečo špeciálne.

Nie je to príťažlivosť, je síce pekná, to nepopieram, ale tým ma neupútala. Zaujala ma z iného dôvodu. Je tajomná, má v sebe skryté zákutia, ktoré sa snažím odhaliť. Chcem jej prísť na chuť. Spoznať ju vnútorne. Pri niektorých ľuďoch proste viete, že stoja za tú námahu. A z nej taký pocit mám. Moje srdce sa jedine pri nej správa inak. To nechápem. Ako môže mať ona naň taký efekt, keď ju poznám len zhruba mesiac? Práve to musím rozlúštiť. Mám hádanky rád, už ako dieťa som chcel byť vždy ten, ktorý ich uhádne ako prvý. A ona je teraz pre mňa takou menšou enigmou, ktorá bude o niečo ťažšia ako tie školské. Ale prijímam túto výzvu, som odhodlaný prísť na to, čo Tamara v sebe ďalej skrýva. Dúfajme, že mi dovolí uhádnuť jej tajomstvá.

Nie som skúsený, čo sa týka socializovania sa s opačným pohlavím. Neviem, ako k ním mám pristupovať. Pretože si nemyslím, že by som ich zaujal. Stále sa snažím nájsť veci, ktoré mám na sebe rád. Ale ako som už povedal, to je celoživotný proces. Tým si prechádza niekoľko ďalších tisícok ľudí, nie som v tom jediný. Možno je dôvodom môjho nízkeho sebavedomia práve moja choroba. Zo začiatku som sa pre ňu skutočne necítil hodný ľúbostných citov. Nechcel som, aby nejaká žena po čase oľutovala, že sa so mnou zaplietla. Aj tak pre väčšinu z nich to bol len odstrašujúci element a za to ich neobviňujem. Je samozrejmé, že radšej chcete tráviť chvíle po boku niekoho zdravého, ako niekoho, na ktorého musíte dávať neustále pozor. Netúžite mať vedľa seba ďalšie dieťa, ale partnera, ktorý bude prispievať do vzťahu rovným dielom. A ja môžem na rovinu povedať, že ja neprispievam do svojho vzťahu takým spôsobom, ako Cyntia. Ženy potrebujú mať pocit istoty, chcú sa o svojho partnera oprieť a želajú si jeho podporu. To je niečo, čo som jej ja nedokázal vždy dať. Práve presný opak, pokiaľ si pamätám, to ona bola vždy moja skala.

Nehovorím, že ženy nie sú sebestačné a potrebujú byť neustále pod drobnohľadom svojich partnerov, ale určite si ani neželajú tráviť spoločné chvíle v dome svojich svokrovcov, zašité v detskej izbe svojho priateľa. Pretože takmer vždy sme náš voľný čas trávili tak. Rozvalení na posteli, sledujúci nejaký film, ktorý sme nikdy nedopozerali a zaspali. Popravde, vážne mi neprichádza do hlavy, ako je možné, že sa so mnou nerozišla. Ja som sa o to pokúšal niekoľkokrát, nechcel som byť pre ňu bremeno a dohováral som jej, aby si našla niekoho iného. Lepšieho ako som ja. Pretože ona by si to mohla dovoliť. Neviem si predstaviť, že by ju nejaký chlap odmietol a povedal jej nie. Cyntia je živel, temperamentná, rada sa obklopuje ľuďmi a je v centre pozornosti. Užíva si, keď sú na ňu upriamené všetky oči v miestnosti, ale pri mne sa zmenila. A to človeka zabolí. Nechcete byť dôvod, pre ktorý váš partner zmení svoje hodnoty od základov. Nechcete, aby prestal robiť to, čo ho baví, len z toho princípu, že vám také veci nelahodia. Pretože ja sa považujem tak trochu za suchára, milujem pozeranie dokumentárnych filmov a som schopný sledovať vyliahnutie sa vajíčka tučniakov aj celý deň.

Jeho srdce ✔Where stories live. Discover now