Kapitola 48

349 40 1
                                    

Adam

Celú noc som oka nezažmúril. Musel som neustále myslieť na Tamaru a jej vzlykanie. Trápi ma jej stav. Lámal som si hlavu nad tým, či som to spôsobil ja. Mala ruku na mojom pleci, nepremýšľal som o tom, že by jej to mohlo byť nepríjemné a jednoducho som jej venoval letmý bozk. Moje pery sa sotva dotkli jej pokožky, ale aj tak som na to nemal právo. Neviem, čo to do mňa vošlo. Naozaj ma to mrzí. Nechcel som ju rozplakať. Mojím posledným želaním je vidieť ju smutnú, zlomenú a utrápenú. Úsmev jej pristane, nemala by byť smutná. Povedala mi, že plače z úplne iného dôvodu. A keď som ju videl, rozbehol som sa k nej a bez dovolenia ju vzal do svojho náručia. Zdalo sa mi, že to potrebuje. Niekedy takáto duševná posila v podobe objatia dokáže urobiť zázraky. Aspoň daný človek vie, že po svojom boku v čase smútku niekoho má. Samota má svoje výhody i nevýhody. Občas je dobré podeliť sa o svoj žiaľ s druhou a nezúčastnenou osobou. Ona takého človeka potrebovala a ja som bol len rád, že ním môžem byť ja. Rád? Nemal by som byť rád, že potrebovala útechu. To nie je dôvodom mojej radosti. Ten dôvod je úplne iný. Mal som dovolené pritúliť si ju k telu a byť tam pre ňu. Nie je zas až tak nízka, podľa mňa meria nejakých meter sedemdesiat, ale pri mojej výške som od nej stále aspoň o hlavu vyšší. Moje ruky dokonale zapadli okolo jej útlych pliec a hlavu mala položenú na mojej hrudi. Určite počula, ako silno v nej búši moje srdce. Bilo ako o závod, ja som upokojoval ju, ale určitú dávku upokojenia potreboval aj môj transplantovaný orgán. Išlo mi vyskočiť. Ako keby sa chcelo predrať von hrudným košom a priskočiť do Tamarinej hrude k tomu jej. Adrenalín ovládol moje telo ako fľaša kofeínového a energetického nápoja. Kofeín je stimulantom centrálnej nervovej sustávy, ovplyvňuje psychológiu človeka, napríklad takou zmenou vylučovania melanínu, čím ovplyvňuje spánok. To objímanie bolo mojím kofeínom.

Bolo to po prvýkrát, čo medzi nami došlo k takémuto intímnemu dotýkaniu. Alebo teda nie intímnemu, to by malo určitý sexuálny podtón a môžem vás ubezpečiť, že na tom objímaní nebolo nič sexuálne. Ale cítil som sa byť k nej bližší. Ja som ju síce objal ako prvý, ale ona sa z môjho náručia nevymanila. Priala ho a hodný čas v ňom pretrvala. To musí znamenať, že mi dôveruje a pre mňa je to veľkým zadosťučinením. Poznáme sa len šesť mesiacov, ale pôsobí to na mňa, akoby sme sa poznali už jednu celú nekonečnú večnosť. Nemusím poznať dôvod jej sĺz, stačí, že mi verí natoľko, že sa ich predo mnou nebojí ukázať. Pretože slzy nie sú prejavom slabosti. Odzrkadľujú odvahu a statočnosť. Ukazujú, že daný človek sa nebojí prejavovať emócie a sú zrkadlom jeho duše. Keď sa budeš smiať, bude sa s tebou smiať celý svet. Keď budeš plakať, budeš plakať sám. Ja chcem, aby neplakala vôbec, ale keď už k tým slzám dôjde, želám si stáť pri nej a utrieť jej ich. Podať jej vreckovku, pohladiť ju po chrbte a povedať jej, že hoci je život ťažký, nemusí si dať na tvár masku a predstierať, že je v poriadku. Pretože občas zo seba musíte dať všetko von, potláčanie svojich citov pod pokrievkou k ničomu nevedie. Dokáže nás to priviesť do šialenstva. Radšej nech si poplače, ako by sa mala dusiť vo vlastných emóciách.

Bendži dnes slávi svoje desiate narodeniny. Je sobota, obchod zatvárame o dvanástej. Dohodli sme sa, že Tamara príde za mnou a na oslavu pôjdeme spoločne. Dlho som premýšľal nad jeho darčekom, najlepším by bolo prinesenie Christophera Reeva, ktorý ako prvý stvárnil filmovú postavu Supermana. Ale keďže je to kvôli jeho smrti nemožné, napísal som pred niekoľkými mesiacmi žiadosť o autogram druhému filmovému Supermanovi. Samozrejme, v Bendžiho očiach sa Christopherovi nikto nevyrovná, ale Brandon Routh je hneď jeho druhý najobľúbenejší predstaviteľ Supermana. Obálka s jeho autogramom prišla pred pár týždňami, sám som tomu nedával príliš veľkú šancu, ale mal som to šťastie, že som jedným z mála ľudí, ktorí sa dočkali reakcie. Dokonca mu aj pripísal prianie a ďakovanie. Cení si svoju fanúšikovskú základňu. Bendži bude šťastím bez seba. Nechcem vyznieť namyslene, ale môj darček zožaje úspech. Neviem sa dočkať jeho reakcie, keď ho zbadá.

Jeho srdce ✔Where stories live. Discover now