„Hidd el, bármiféle hatalomról is van szó, az mindig nagyobb felelősséggel és nehezebb döntések meghozásának kényszerével jár!"
„Nem árt, ha néha gondolkozol, mielőtt cselekszel! A merész oroszlán sem veszett volna a futóhomokba, ha megfontoltabban cselekszik, és nem rohan rögtön a sivatagi nyúl után, aki vele ellentétben már jól ismerte a terepet."
Sitara, Anu és Mahado naplementekor értek a palotához, miután hazakísérték Nanát. A királyi családdal töltendő vacsoráig még volt néhány óra, így a palota alkonyi fényben úszó márványfolyosóin keresztül kivonultak az uralkodói lakrész hátsó teraszára. A hatalmas palotakertre néző teraszon néhány pamlag és pár kisebb asztal is helyet kapott, alacsony márványkorlát és egy széles lépcsősor választotta el a zöldellő, virágzó kerttől. A teraszt fényes márványlapokkal burkolták, macskákat és macskaszerű istenségeket ábrázoló szobrok, cserépbe ültetett pálmák, rózsabokrok, narancs- és citromfák díszítették. A hercegnő és a mágus a kerthez legközelebb eső, még a napsugarak által elért faragott tiszafa* asztalhoz ültek le egymással szembe két fűzfaágakból fonott fotelszerű székbe, amiket színes díszpárnák tettek kényelmesebbé. Nakato friss mentával és naranccsal ízesített vizet szolgált fel nekik, amit aranykancsóban hozott, majd két aranyserlegbe töltött ki, és a maradékot az asztalon hagyta. Anunak ezután egy aranytálban töltött ki tiszta vizet.
A palota hátsó teraszáról jól belátható volt az egész kert, melynek közepén két egyforma nagy, kör alakú mesterséges tó foglalt helyet. Az északon lévő tó teljes víztükrén elszórva sárga lótuszok úszkáltak. A tóparton, egyenlő távolságokra háromszög alakú virágerdőket alakítottak ki sárga rózsából és napsárga nárciszokból. A délen lévő tó tükrén holdsarló alakban kék és lila lótuszok lebegtek, a tó északi szélénél egy kör alakú részt szabadon hagyva. Ezen tó köré teljes ívben liláskék színekben játszó nőszirmot és lila kökörcsint ültettek. Egyértelmű volt, hogy a kert északi felében lévő tó Ré korongját, a Napot és annak sugarait jelképezi, míg a déli tó a Holdat, Básztet megtestesülését. A két tavat egy dupla hullámban meghajló keskeny csatorna kötötte össze, ami felett számos híd ívelt át. A csatornában rózsaszín tavirózsák éltek, mellette sokszínű rózsalugasok és fehér nárciszerdők húzódtak. Ez a csatorna a Nap és a Hold magasztos és örök kapcsolatát volt hivatott jelképezni.
A palotakertben a tavak mellett számos dekorációs és kényelmi elem kapott helyet. Közel a vízparthoz zöldellő fűzfák és virágzó rózsaszín tamariszkuszok hajladoztak, a széleken kisebb ligetekben olajfák, jojobafák és szikomorfák zárták körbe a terültet. Az apró kavicsokkal leszórt kanyargó utak mellett magasra nyúló datolyapálmák adtak árnyékot, a néhol megtalálható márványpadok mellé pedig fügefákat ültettek, az árnyék erősítése végett. Elszórtan nílusi akáciák és babér bokrok kaptak helyet, néhol lila virágú macskamenta és levendula virágzott, de fodormenta és bazsalikom is megtalálható volt. A terasztól a kertig vezető út mellett citrusfélék, narancs-, citrom- és bergamottfák nőttek. Az ehető gyümölcsöt adó fák terméseit, illetve a gyógynövényeket pedig a palota dolgozói rendszerint betakarították és felhasználták. Továbbá a hercegnő által kedvelt rózsa és narancsvirág, és a királynő kedvenc lótuszai is a palotakertből származtak.
Sitara és Mahado beszippantva az esti széllel érkező édes-virágos illatot jóízűen kortyoltak a narancsos-mentás vízből, majd végighordozták tekintetüket a festői pompában tündöklő kerten. Anu felkapta a fejét egy színes pillangó láttán, aki a közeli cserepes tearózsa egyik virágára szállt rá. Odaszökkent, de akkor a lepke tovalibbent a kert felé. A fekete kutya ösztönösen utána iramodott, s még hosszú percekig kergetőzött a pillangóval a lépcsőket elhagyva odalent a kertben. A mágus és az oroszlán nevetve néztek utána, majd mély sóhajtást követően arcura végül komolyság ült ki. Hiába az idilli környezet, nem felejthetik el az őrájuk leselkedő fenyegetést.
KAMU SEDANG MEMBACA
Egyiptom macskái és az Aranysárkány Rend I. - II. 🌗🐈 (18+)
PertualanganEgy makacs, macskavérű hercegnő és egy kivételes varázserővel bíró tábornok, akiket érdekházasságba kényszerítene népük. Nem is lehetnének különbözőbben, de birodalmuk megvédése érdekében, minden nézeteltérésük ellenére, kénytelenek összedolgozni. �...