Skandináv mitológia (nem rész)

255 44 20
                                    

A skandináv mitológia az északi germán népek, svédek, dánok, norvégok, izlandiak közös (kereszténység előtti) hitvilága. Az ősi, közös germán mitológia legjobban megőrződött változata, amelyhez kapcsolódik az angolszász mitológia.

A germánok hite szerint az egész világ egy fa. Az Yggdrasil a Viking Világfa, szent kőrisfa, melynek törzse a világ közepét képzi. A kozmosz többi része, beleértve a Kilenc Világot is, mind körülötte van. Elképzelhetetlenül hatalmas ágai és gyökerei együtt tartják és összekötik ezeket a világokat egymással.

Jormungand (Jörmungandr jelentése: "hatalmas kígyó") – A világkígyó, gigantikus lény a skandináv mitológiában, aki Midgard óceánjainak mélyén lakik. Máskor a Világfa gyökerei között tekereg, és megpróbálja elrágni azokat.

Bifröszt – a mágikus szivárványhíd, ami az Yggdrasil mellett összeköti a világokat, átjárást biztosít közöttük.

Valhalla – a skandináv mennyország, a hősök csarnoka, ahol a csatában elesett harcosok lelkei gyűlnek össze, és készülnek a végső összecsapásra, amely a Ragnarök alatt következik be.

Ragnarök – a skandináv világvége, ahol az istenek elpusztítják egymást, és így elpusztul az egész kozmosz, ám a romokból új kozmosz és új istenek születnek (van, amelyik isten simán újjászületik).


Világok & Népek

Kilenc Világként emlegetik a kozmosz birodalmait.

Valójában tizenegy világ, mert valahol Nidavellir is a világok része, Svartalfheim-mal szokták felcserélni; másrészt Nornheim is valahol Asgard része, valahol külön világ. Én így mind a tizenegyet külön világként kezelem.


Asgard – az áz istenek otthona.

Vanaheim – a ván istenek otthona.

Alfheim – a fényelfek otthona.

Svartalfheim – a sötét elfek /éjelfek otthona, az éjelfek elvileg fejlett varázslatokkal és magas szintű alkímiai tudással rendelkeznek. (Valahol Svartalfheim a törpék otthona.)

Muspellheim – a tűz világa, tűzdémonok lakják.

Niflheim – a köd és a hó birodalma.

Jotunheim/Jötünheim – a fagy és jég világa, jégóriások lakják.

Nidavellir – a törpék otthona.

Nornheim – a nornák (sors és természet istennők és istenek) otthona.

Helheim – a halál és halottak birodalma, a skandináv alvilág. Aki nem a Valhallába kerül, az ide jut. Érdekesség, hogy míg a Valhallát nem említik egy szinten a Világokkal, Helheimot igen.

Midgarda középső föld, az emberek által lakott világ.



Ups! Gambar ini tidak mengikuti Pedoman Konten kami. Untuk melanjutkan publikasi, hapuslah gambar ini atau unggah gambar lain.


Ups! Gambar ini tidak mengikuti Pedoman Konten kami. Untuk melanjutkan publikasi, hapuslah gambar ini atau unggah gambar lain.


Szóval röviden ennyi. Nem terveztem túlhúzni, akit bővebben érdekel a skandináv mitológia, az nézzen utána. Az Egyiptom Macskáihoz ez pont elég. Tulajdonképpen csak a világok és lények fognak szerepelni, legtöbbjük csak említés terén. Természetesen sok dolgot kedvem szerint megváltoztatok, a világomhoz igazítok.


Spoiler!

Az Yggdrasil is csak átvitt értelemben lesz értelmezhető, mivel nálam a világok a galaxis különböző naprendszereiben fognak elhelyezkedni, így a Világfa lehet a galaxis metaforája akár. A szivárványhíd pedig az azokat összekötő kozmikus energia. A népeket és világok elhelyezkedését is elképzeléseim szerint alakítottam. Több olyan világ is lesz, amik egy naprendszeren belül helyezkednek el. Helheim pedig nem alvilág, csak egy igazán megvetett birodalom.

A népek közül az éjelfek mágia helyett tudománnyal és technológiával fognak rendelkezni (annyira nem is áll távol az alkímiától). A sokak által kedvelt, ismert Odin, Frigga, Thor, Loki, Sif, stb. áz / jötün stáb nem fog szerepelni, ők az Egyiptom Macskái idősíkjában még nem születtek meg. Mondhatni Odin ük-üknagyapja uralkodik most Asgardban.


Egyiptom macskái és az Aranysárkány Rend I. - II. 🌗🐈 (18+)Tempat cerita menjadi hidup. Temukan sekarang