„Ha már megütött egy nő, legalább ne picsogj, mint egy kiscica!"
„A tudomány segítségével az emberek is képesek lennének a természet uralására..."
„Az isteneket csak az emberek találták ki, hogy szánalmas életük szánalmas eseményeit megmagyarázhassák."
„Nem lehet olyasmit megdönteni, ami nem létezik."
Pár sólyom körzött a Rend központja felett, ahogy a reggeli nap sugarai a villa homokszín falára vetültek. Mahado sebes léptekkel szelte át a kertet a néha csupán Imhotep házának nevezett melléképület felé. Zuna ügyét pár perce megtárgyalta a többiekkel, őröket küldött a Holdtemplom köré, s két védelmező kíséretében küldte haza a holdpapnőt. Így már csak egy dolgot kellett elintéznie a tervezett letartóztatások előtt.
Sietősen lépett a hallba, majd a lépcsőn lejutva nagy hévvel tárta ki a gyógynövény és vegyszer illatú labor ajtaját. Tekintetével máris a széles, oszlopokkal tűzdelt félhomályban úszó termet szemlélte. Pár fiatal alkimista segédet látott csupán. Kevesen voltak ilyen korán az alkimisták laboratóriumában, ő mégis remélte, hogy azt, akit keres, itt találja majd.
– Sebeth! – kiáltotta, mikor megunta a nézelődést. – Sebeth!
Az egyik asztalra halmozott jókora könyv és pergamenkupacok közül ekkor egy idős, fehérruhás úr bukkant elő. Lassacskán feltápászkodva pár lépést oldalra csoszogott, hogy jobban szemügyre vehesse a jövevényt. Nem éppen az, akire Mahado számított.
– Sebeth nincs itt – felelte a töpörödött tudós.
– Mikorra várható? – tudakolta a tábornok.
– Honnét kéne nekem azt tudnom? – húzta fel az orrát az öreg. Érdes hangja alig visszhangzott a tágas teremben. Mahado bosszúsan összevonta szemöldökét.
– Gebmesz! Ne szórakozz velem! – pirított állítólagos beosztottjára.
– Önnel egy légtérben lenni távol áll a szórakozástól! – Gebmesz aszott ajkairól olyan könnyen gördültek a gunyoros szavak, hogy Mahado hirtelen alig bírt visszatartani egy kelletlen felkiáltást. Valahogy aztán mégis sikerült neki, s megpróbálta szokásához hűen megőrizni hidegvérét, legalábbis annak látszatát.
– Az érzés kölcsönös – vágott végül vissza a tábornok. Az alkimistát mintha ez kissé meglepte volna, s eddig lenéző grimaszba forduló arcán mintha apró, elismerő mosoly jelent volna meg. – Tudnom kell, mikor érkezik! – folytatta a mágus. – Szükségünk van valamire, amit megígért, hogy mára elkészít!
– Igen, igen, a fekete méreg ellenszerére, a korábbinál nagyobb mennyiségben – legyintett Gebmesz, és az egyik szekrényhez battyogott. Mahado követte. – Sebeth ma nem jön be, röpke ötlet hatására Thiniszbe utazott. Meghagyta nekem, hogy ezt adjam oda. – Kivett a szekrényből tizenkét kisebb, parafa dugóval ellátott üvegcsét, amikben ugyanaz az aranyszínű folyadék csillámlott, mint a tegnap estiben. Mahado megkönnyebbülten vette át a fiolákat, s már épp próbálta volna egy varázslattal az aurájába rejteni őket, amikor az öreg óvón felemelte kezét.
– Az anyagtalanítás befolyással lehet a főzetre – figyelmeztette a mágust Gebmesz. – Ha egy másik dimenzióba rejti, majd visszahozza, lehet, hogy nem pontosan ugyanaz jön vissza. Az asztrális erők annak ellenére is kárt tehetnek egy ilyen bonyolult anyagban, hogy az aurájához lesz kötve.
VOCÊ ESTÁ LENDO
Egyiptom macskái és az Aranysárkány Rend I. - II. 🌗🐈 (18+)
AventuraEgy makacs, macskavérű hercegnő és egy kivételes varázserővel bíró tábornok, akiket érdekházasságba kényszerítene népük. Nem is lehetnének különbözőbben, de birodalmuk megvédése érdekében, minden nézeteltérésük ellenére, kénytelenek összedolgozni. �...