@Asher_Karlesen: Simt că mor

241 6 2
                                    

Titlul
E bine ales și menit să intrige. Nu știi la ce să te aștepți, ce anume i-a provocat personajului acea stare sau cum a ajuns la acea concluzie.

Coperta
Este nereușită și nici nu prea arată a copertă, mai mult a o simplă poză cu ceva scris pe ea. Poți apela la shop-ul nostru, colegele mele te pot ajuta cu siguranță. Mai apoi, nu îți pui niciodată numele de utilizator pe copertă, ci pseudonimul literar, deci renunță la „_".

Descrierea cărții
E bine construită, deși subiectiv vorbind, mi-ar fi plăcut să văd mai multă emoție, mai mult suflet. Poate este din cauza limbajului tău, scurt și la obiect, însă am simțit nevoia să aflu din descriere mai mult despre ea, despre ceea ce i-a făcut el ca să o îndepărteze.

Conținut
Nu ar fi prea multe de zis, dar am să-ți pun în evidență câteva aspecte referitoare la modul în care ai ales să ne descrii evenimentele.

În primul rând, când vrei să redai o amintire sau ceva din trecut, nu folosești termenul de „flashback" și „now", pentru că textul este în limba română și asta se aplică tuturor termenilor folosiți. E de ajuns să scrii înclinat sau să precizezi înainte exact perioada în care s-a întâmplat, spre exemplu „Acum trei ani."

În al doilea rând, nu mă deranjează faptul că ai și câteva înjurături pe acolo, cred că asta cumva dă autenticitate textului tău. În schimb, mă deranjează într-o oarecare măsură frazele mult prea scurte, care taie brusc din discursul narativ. Nu trebuie să ai propoziții kilometrice, însă mai multă descriere nu ar strica, să pătrunzi mai mul în gândurile și frământările personajului. Spre exemplu: „Primesc mesaj de la ea. Îl citesc. Lăcrimez. Sunt beat. Plâng isteric ca o muiere." sau „ O aștept. Sunt orgolios și prost. Nu mă miră. Mă priveau ca niște proști. Oamenii." sau „Mă calmez. Strâng din pumni. Scrâșnesc din dinți. Îmi mușc buza. Scot o țigară." sau „Iubește adrenalina. Îmi scot o țigară. O aprind. Trag din ea cu nesaț.". Înțeleg să ai câteva paragrafe în care să abordezi și stilul acesta, scurt și la obiect cum am zis mai sus, însă ce e mult nu e bun. Totul pare foarte grăbit, iar desfășurarea evenimentelor este sacadată, înfrânată de propoziții succinte. Încearcă să dezvolți mai mult ideile, joacă-te cu frazele, astfel încât să surprinzi mult mai sugestiv trăirile personajului tău. Acum, am văzut că e un bărbat agresiv, abuziv, care a manifestat ceva acte de violență față de iubita lui. Ei bine, dezvoltă mai mult acest concept, arată-ne de ce a făcut asta, ce l-a îndemnat să recurgă la violență, cum a reacționat ea, dă-ne mai mult de imaginat.

Concluzii
În afară aspectelor menționate mai sus, îmi place drumul pe care l-ai ales și sunt curioasă dacă personajul tău se va redresa sau se va adânci în vicii. Nu îți fie frică de cuvinte, lasă-le să curgă printre rânduri și străduiește-te să nu mai fii atât de zgârcit cu ele. Îți doresc succes și inspirație.

Plata
Follow permanent grupului și mie, @M0rphy.

Nota: 3/5.

- Morphy

Critici IV |Finalizată|Unde poveștirile trăiesc. Descoperă acum