Titlul:
Nu sunt sigură că este chiar cel mai reușit titlu. Deși are o tentă de mister, este puțin cam vag. Cuvântul ,,blestem" și toate formele sale l-am întâlnit în multe titluri. Nu este ceva tocmai ,,proaspăt".
Coperta:
Poza mi se pare drăguță și sugestivă. Însă fontul este puțin cam prea simplu. Numele tău nu se distinge și nici rândul de sus. Cu puțin efort, am reușit să citesc. Eu înțeleg că ai vrut să fie ceva frumos și, oarecum, poetic. Însă: ,,Lupta destinului contra propriului destin" e puțin cam aiurea. N-o zic într-un sens rău. Dar cred că poți scoate ceva mai mult de-atât. Ca să nu mai spun că toate chestiile despre destin, incluzând cuvântul în sine sunt și ele puțin cam folosite de mult timp.
În orice caz, deși analizez fiecare ,,componentă" în parte, am revenit aici după ce am citit descrierea. Destinul se vrea a fi o entitate și de aici vine lupta destinului cu propriul destin. Am ținut să precizez asta, fiindcă știu că înțelegerea unei lucrări este esențială. Dar tot mi se pare puțin cam vag și lipsit de unicitate (formularea enunțului, nu ideea în sine).
Descrierea:
Arată bine, ca aspect. Acolo unde ai: ,,cărți antice, ce au puterea", mai bine l-ai înlocui pe ,,ce" cu ,,care", fiindcă se creează o repetiție deranjantă.
În cel de-al doilea paragraf ai o altă repetiție. Folosești cuvântul ,,rând" de două ori în același enunț. Încearcă să închei fraza după ,,muritoare de rând" și abia apoi să începi cu literă mare întrebarea. Ultima propoziție nu este o propoziție, căci nu are predicat. Modifică asta.
În mare, mi se pare că este prea mult ce ai scris acolo. Fără supărare, dar pare că te-ai tot învârtit în jurul cozii. Ai tot vorbit despre cărți și destin, punând mai multe întrebări decât ar trebui. Nu se înțelege care este intriga și ce e metaforă și ce e real.
Conținutul:
Am să fac ceva ce fac foarte rar, și anume, am să mă leg de distribuție. Totuși, n-o să bat pasul pe loc, fiindcă fiecare își imaginează personajele cum vrea și chiar n-am dreptul să contest asta. Însă, ca un mic sfat, nu vrei să alegi, totuși, ceva ce nu este chiar atât de folosit? Adică Harry Styles e deja veteran pe Wattpad. După cum spuneam, nu te oblig. Totuși, aruncă un ochi peste ,,Bazarul personajelor". Acolo vei găsi persoane unice, folosite foarte puțin sau chiar deloc pe Wattpad. Cine știe? Poate găsești un înlocuitor bun. Și, ca un alt sfat, nu mai pune numele reale în capitolele cu distribuția. Nici asta nu mă privește pe mine personal, dar imaginează-ți asta. Tu te chinui să găsești persoanele potrivite, iar alții le fură. De aceea, recomand să scrii doar numele personajelor, nu și ale actorilor.
Revenind la ceea ce ne interesează cu adevărat, pot spune că arată bine conținutul, în mare. Ai linii de dialog și ai alineate.
Nu am întâlnit greșeli gramaticale sau de scriere, ceea ce m-a surprins puțin. Nu neapărat că mă așteptam ca tu, personal, să greșești, ci fiindcă nu se prea întâmplă asta.
Observ că personajul din perspectiva căruia se desfășoară acțiunea este un personaj complex, bine structurat. Tinde să se gândească mult prea mult la ce e în jurul său. Asta nu e neapărat ceva rău sau bun pentru lucrare, ci o trăsătură definitorie de caracter.
Totuși, am o mică nelămurire. Poate nu am înțeles eu bine, însă nu prea văd cum stă treaba cu cărțile. Sunt ceva metaforic sau nu? Înțeleg că au legătură cu destinul. Și destinul e o entitate. Dar chiar folosește cărți? Adică, în prolog, a mers partea cu metafora. În conținut, însă, nu-mi dau seama. Mai ales că, lucrarea ta fiind de fantezie, cititorii pot lua la propriu cam tot ce întâlnesc. De aceea sunt puțin confuză la această parte.
Îmi place cum descrii acțiunea, dar și împrejurările. Este liniară și nu observ ,,plot holes" sau ceva ce ar perturba înțelegerea anumitor fapte și scene. Personajele sunt toate diferite, asta reprezentând un plus. Am văzut că ai adăugat și câteva momente la care cutitorii sigur nu se așteptau. Te pricepi la acest aspect.
Concluzie:
Deși mi-ar fi plăcut să am mai multe de comentat, nu am. Lucrarea ta este bună. Are nevoie de îmbunătățiri ici-colo și, decât să spun numai: ,,Îmi place cum descrii.", am să mă opresc. Eu, ca cititor, nu am înțeles partea cu cărțile. Dar poate fi ceva ce mi s-a întâmplat doar mie. Totuși, eu zic să mai revizuiești puțin înțelesul textului.
Nota: 4/5
Plata: follow permanent contului meu și o părere (comentariu) la o lucrare de a mea la alegere
- Aura