@deea_andre28: Risqué

97 5 18
                                    


     Titlul:

     Titlul este original pe Wattpad, ce-i drept, dar nu este chiar atât de special. Adică îmi pot da seama clar că se va ,,risca" ceva într-o poveste de iubire. Adică este doar o altă poveste de iubire. Deocamdată, nu văd de ce ar atrage mai mult decât orice altă carte de dragoste.

     Coperta:

     Nu este grozavă. Este doar o poză cu un scris pe ea. Și nici poza nu este cine știe ce. În poză sunt doar două persoane care se sărută (undeva, într-un tren, presupun). Ba chiar pare o secvență luată dintr-un film. N-am să mă iau de font, deși se putea mai bine. Însă, am să mă iau de numele autorului, și anume, cum este acesta scris. Trebuia scris și el mic, undeva, decent și, în loc de nume de utilizator sau doar un prenume, puteai găsi un pseudonim corespunzător. Recomand să arunci un ochi peste cartea ,,Ajutor printre cuvinte", unde există un capitol special dedicat găsirii unui pseudonim și, pentru o copertă decentă, aruncă un ochi la magazinul grafic al acestui profil.

     Descrierea:

     În primul rând, lipsesc alineatele și liniile de dialog (ai doar cratime). Dialogul de la început mi se pare sec. Nu prea înțeleg ce vrea să reiasă de acolo. El o vrea pe ea sau nu? De asemenea, acel paragraf în care spui că acest roman ți se va infiltra în suflet, e cam în plus. Fiindcă nu știi sigur dacă ni se va infiltra în suflet sau nu. Te cam lauzi singură, ca să zic așa. Și, în general, elimină paragrafele în care spui ce înveți din acest roman. Căci oricum fiecare învață ce vrea, nu ceea ce spui tu.

     Descrierea este foarte mare și conține detalii inutile. Nu ai alineate acolo unde ar trebui. Paragrafele nu-mi par bine delimitate; treci brusc de la povestirea acțiunii, la vorbitul despre roman, apoi sari înapoi. Practic, tu, în descriere, ți-ai făcut singură o recenzie.

     Conținutul:

     Intrând direct în critică, prologul arată complet diferit față de celelalte capitole. În prolog nu ai linia de dialog, ci doar cratima. În prolog totul este așezat în centru (De ce?). Adică mi se pare că prologul pur și simplu nu arată bine.

     Referindu-mă la capitole, nu prea-mi place cum arată. Ai linii de dialog și alineate (nu peste tot), însă paragrafele sunt haotic așezate. Ai unele locuri în care desparți paragrafele, unele locuri în care nu le desparți (doar le pui pe rândul următor) și folosești alineatul și în unele locuri ai pus următorul paragraf pe următorul rând (fără spațiu între el și cel anterior), dar nu ai alineat.

     După primul cuvânt al primului capitol (,,alerg"), se pune virgulă, fiindcă urmează un gerunziu. Am observat că lași spațiu după cuvinte, înaintea semnelor de punctuație. Tu ai așa: cuvânt , cuvânt. Corect este așa: cuvânt, cuvânt. Adică, după cuvânt nu se lasă spațiu, ci doar după semnul de punctuație. Nu înțeleg de ce nu ai pus alineate și la replici. Și ele sunt paragrafe. Sintagma: ,,Ce noroc că nu trebuie să fii major pentru a merge cu autobuzul..." este complet inutilă, din toate punctele de vedere. Chiar nu trebuia să explici asta. Virgula de la: ,,Surioara mea de 15 ani, nu trebuia să îndure atât de multe la vârsta ei." este greșit pusă. Nu se pune virgulă între subiect și predicat! Când povestești evenimente din trecut, cred că este de ajuns scrisul italic, nu și scris italic și scris bolduit. De ce numești amintirea ,,vis-amintire"? Mi se pare că sună puțin cam ciudat și prea... simpluț. Puteai să spui: ,,Mă trezesc speriată din amintirea ce mi s-a derulat în fața ochilor, precum un film de groază, pe care nu-l voi uita în veci." sau, în orice caz, poți povesti într-un mod mai frumos. De asemenea, ,,Am ajuns la Vancouver" mi se pare puțin greșit. Mai bine spui: ,,Am ajuns în Vancouver". ,,Însfârșit" se scrie ,,în sfârșit". Să spui că dormitoarele se află ,,într-o stare ok" nu e deloc ,,ok". De ce nu spui că se află într-o stare bună? Nu e la fel de atractiv? În loc de ,,Auch", sunt sigură că era ,,ok" să spui, pe românește, ,,Au". În loc de ,,aș fi" (în cel de-al treilea capitol), ai scris ,,a-și fi". La ,,Ca să vezi, cine și-a făcut apariția.", în primul rând, era semnul exclamării la final. În al doilea rând, virgula trebuie să dispară.

Critici IV |Finalizată|Unde poveștirile trăiesc. Descoperă acum