Titlul: Intențiile lui Keleman, nu este un titlu prost, dar nici unul fenomenal care să mă dea pe spate și să-mi stârnească cine știe ce curiozitate ieșită din comun. Aș putea spune despre titlu că este comun, fad, nu are un impact așa mare și mă duce oricum cu gândul mai mult la o carte polițistă.
Autor: Selyna AnneMarie, nu mă leg eu în general de numele de autor al cuiva, dar sunt destul de sigură că se scrie Anne Marie, cel mult cu cratimă între, dar legat astfel se vede destul de urât. Asta ți-o spun din propria-mi opinie și din punct de vedere estetic.
Categoria: Dragoste/Dramă, așa cum am spus, titlul mă duce cu gândul mai mult spre ceva carte polițistă, thriller psihologic poate, dar nu dragoste și dramă. Cred că îți trebuie un titlu mai potrivit categoriei.
Coperta: Mhm, îmi pare destul de simplistă, nu atrage atenția în mod special, dar nu este o copertă urâtă sau prost editată. Nu înțeleg de ce scrie acolo sus un roman wattpad și de ce este pusă sigla wattpad, pentru că abia se vede și pare așa o dungă, o pată pe copertă. De asemenea, din punctul meu de vedere, fonturile folosite pentru titlu nu se îmbină neapărat frumos.
Una peste alta, coperta nu ma atrage în mod special, nu îmi face cu ochiul, iar dintr-o mulțime de coperți, nu ar putea să iasă în evidență.Descriere: Mi se pare destul de potrivită ca lungime, dar nu transmite un esențial. Nu mi se pare că e suficient de mult mister acolo încât cititorul să-și dorească să citească cartea pentru a afla ce și cum. Aș fi vrut să văd, de asemenea, alineate în descrierea ta, sau măcar să nu existe acel spațiu minusul înainte de al doilea paragraf.
Trecând peste faptul că nu este atât de atractivă pe cât ar trebui, ai câteva greșeli pe care o să le menționez, căci este imperios necesar să le corectezi. Până la urmă, după ce trece de titlu și copertă, un cititor se lovește de descriere, dacă aceasta are greșeli, nu este tocmai cel mai atractiv lucru posibil.
Povestea începe atunci când, Nika, prima virgulă să știi de la mine că nu este necesară. Apoi avem un cuvânt ce sincer nu am habar ce înseamnă: psihologă, cred că ai vrut să spui psiholoagă, dar să știi că nici așa nu este corect, corect este psiholog. Apoi avem un defapt care ar trebui să fie de fapt, căci la ultima verificare a DOOM-ului se scrie dezlegat.
Lăsând la o parte greșelile de scriere, trebuie să îți mărturisesc că exprimarea ta lasă foarte mult de dorit. Nu am înțeles mare chestie din descriere. Îmi spui că Nika asta a trecut printr-o grea despărțire, aș fi vrut să știu și ce fel de despărțire, apoi îmi spui că este psiholog, iar mai jos îmi arunci placa că ea are probleme și are nevoie de vindecare. Pai dacă e psiholog, nu se presupune că ea ajută oamenii să își rezolve problemele emoționale? Ce sens are să se lege ea de cineva, să se agațe de parcă ar fi un colac de salvare? Ea nu ar trebui să aibă nevoie de o salvare, că doar e psiholog, ar trebui să fie destul de sănătoasă psihic și emoțional și să se cunoască suficient de bine pe ea însăși. Nu mi se pare un personaj tocmai realist, sau cel puțin așa pare din cele câteva rânduri din descriere.
În altă ordine de idei, mai ai mult de lucru la această descriere sincer, căci lași anumite impresii care probabil sunt greșite sau pe care probabil nu ai vrea să le transmiți de fapt.Ideea cărții: Nu este o idee rea, dar bate destul de mult către un clișeu tipic wattpad. Apreciez scrierea corectă din punct de vedere estetic, ai linii de dialog, spații între paragrafe și alineate, dar te rog să ai grijă la capitolul unu, căci alineatele sunt dispărute. Verifică constant capitolele și în cazul în care scrii sau editezi și de pe laptop, calculator, telefon sau tabletă, alege unul singur.
Yermolai nu este un nume comun, apreciez asta, dar la început am crezut că este fată sincer. Abia apoi am citit mai mult și mi-am dat seama că este un băiat/bărbat. Numele are o sonoritate cam feminină, totuși nu cred că este un personaj atât de important pentru lucrarea ta, deci nu mă interesează în mod special. Poți să arunci un ochi la capitolul nostru special creat pentru numele personajelor în cartea „Ajutor printre cuvinte", cred că te-ar ajuta.
Greșeli gramaticale sau de scriere nu am întâlnit în mod special, dar asta nu înseamnă că acestea sunt inexistente. Nu o să enumăr tot aici, sunt sigură că dacă arunci o privire și citești cu atenție o să te prinzi și singură. Oricând poți să îți îmbunătățești lucrarea dacă vrei asta.
Îți spun doar ceva referitor la comparații, când zici pare mai frumos ca de obicei să știi că nu este corect, trebuia să pui decât, ca se folosește în alte contexte. Ca se folosește când există un raport de egalitate, decât îl avem când există un raport de inegalitate/diferență. Nu poți să spui de exemplu: eu sunt mai frumos CA tine, ar trebui să știi că trebuie folosit decât. Am observat că ai probleme cu comparațiile, așa că am decis să menționez asta.
De asemenea, hotărăște-te la ce timp vrei să spui povestea, căci te arunci din trecut în viitor și după în prezent, ai făcut aici o ciorbă de verbe. Știu cât de greu este să fii prompt și să scrii cu un singur timp, și eu am făcut des ciorbă de verbe în lucrările mele, dar totul se poate rezolva cu mai multă atenție.
Ah, și ai grijă la virgule căci îți cam zboară pe unde nu trebuie.
Nikolai este cumva fratele ei sau tatăl ei? Trebuia să menționezi din start, nu mai introduce personaje fără să menționezi sau să dai de înțeles cine sunt sau ce rol au. De asemenea, nu este de preferat să alegi nume asemănătoare pentru personaje, să știi. Dacă acest personaj va participa destul de des la acțiune, ar fi fost mai bine să aibă un alt nume pentru ca cititorii să nu se încurce. În general nu este bine să alegi nume pentru personaje care să înceapă cu aceeași literă. Apoi trecând la numele personajului principal, Nika, să știi ca acesta nu mă dă pe spate. Nu este vreun nume nemaiîntâlnit și nemaiauzit, este destul de comun, simțeam nevoia de ceva mai special. Nu știu. Dacă ai putut să vii cu nume originale de tipul Keleman sau Yermolai, personajul principal feminin nu are același drept? Nu are și ea dreptul la un nume care să răsune în mințile tuturor? Un nume care să atragă?