@MiryamMor: Războiul trandafirului

45 2 2
                                    

     Titlul:

     E puțin cam vag, nu prea înțeleg despre ce e vorba. Plus că trandafirul este puțin cam prea folosit. De ce nu încerci altă floare? De asemenea, la o căutare pe Wattpad, am descoperit și alte lucrări ale căror titluri încep cu ,,Războiul".

     Coperta:

     Nu e cea mai reușită. Este doar o poză cu un scris pe ea.

     Acel contur/fundal al scrisului nu e chiar inspirat acolo. Culoarea sa este portocaliu și este așezat deasupra rochiei, care are, de asemenea, portocalie și părul fetei din poză este portocaliu. De obicei, un strop de culoare peste ceva ce nu are culoare, este foarte frumos. Însă la tine e un exces deranjant de portocaliu care ia ochii.

     Mai mult de-atât, nu înțeleg ce scrie sub titlu. Fontul nu cred că a fost ales cum trebuie și este și prea mic scris. Încercând să-mi dau seama ce scrie, am reușit să citesc ceva de genul: ,,O dorință... ! Un suflet pers... ." Nu am reușit să văd ce scrie.

     Numele tău, de aceeași culoare cu cea a titlului, putea fi scris sus. Adică ai îngrămădit: titlul, acea propoziție și numele tău jos și restul pozei a rămas gol.

     Recomand să arunci un ochi peste magazinul grafic al acestui profil.

     Descrierea:

     Am văzut că tinzi să folosești alineate, ceea ce este bine. Știu că în descriere nu merge să adaugi alineat pentru primul paragraf, dar ai adăugat la al doilea.

     Acolo unde ai scris: ,,fiica lordului du Martel", ar fi fost mai bine dacă scriai ,,Lordului" cu literă mare. ,,V-a descoperi" corect este ,,va descoperi". Ai scris ,,se vor sfarmă", în loc de ,,se vor sfărma", care, la rândul său se spune ,,sfărâma". ,,O lume necruțătoare unde nu poți visa." este o propoziție neterminată. Mai adaugă-i ceva. Același caz este și la: ,,Un rege crud și un prinț care nu iese din umbra tatălui său.". Acolo unde întrebi dacă este pion sau jucător te cam contrazici singură, din moment ce, în paragraful anterior, ai spus că cei ce controlează jocul sunt împotriva ei.

     Conținutul:

     Deși mi-am zis să nu mă leg de asta, o să o fac. La capitolul cu distribuția nu înțeleg de ce ai pus liste de genul:

     ,,*Numele personajului*

     Mamă: ...

     Tată: ...

     Vârstă: ...

     Ocupație: ..."

     Păi cititorii ce mai află din lucrare? Unde mai este misterul? Adică nu zic că ai dat cine știe ce spoiler, dar aceste detalii, de obicei, reies din conținut.

     Plus că, în loc de personajele din ,,The Originals", poate vrei să arunci un ochi peste cartea: ,,Bazarul personajelor". Acolo vei găsi personalități unice pentru a-ți întruchipa personajele.

     Alineatele și liniile de dialog îți aduc un plus la așezarea în pagină.

     După punct se începe mereu cu literă mare. Acolo unde ai scris: ,,— Bună dimineața, milord. se aude o voce." era bine dacă scriai: ,,— Bună dimineața, milord, se aude o voce". Unde, mai corect de-atât, era: ,,— Bună dimineața, milord! se aude o voce.". Cuvântul ,,fii" de la ,,fii de lord", corect este ,,fiii", la fel ca în cazul: ,,copii - copiii".

     Ai o mică problemă la timpurile verbale. Spui: ,,... privește spre tânăra fată.", apoi spui: ,,Tânăra fată se așeză...", apoi: ,,Începu să mănânce... deoarece își dăduse seama că trebuie să-i spună ceva.". Narezi la prezent sau la trecut? Hotărăște-te! Mai mult de-atât, în fraza: ,,Începu să mănânce...", trebuie să pui virgulă înainte de ,,deoarece".

     Ai scris undeva ,,... -l privi direct în ochii.". Dacă ochii nu sunt în vreun fel anume, sugerez să păstrezi cuvântul cu un singur ,,i". Virgula lipsește de după ,,regal" la: ,,... palatul regal unde vei locui...". Ai o mică eroare la: ,,Glasul si era melodios și cald.". Cred că era ,,ei".

     Vorbind despre acțiune, îmi place ce ai făcut. Puțin cam comună este ideea cu căsătoria forțată, chiar și acum câteva secole, totuși.

     Descrii bine gândurile protagonistei. După cum am mai precizat, diversitatea timpurilor verbale nu este de bun augur aici. Asta m-a indus puțin în eroare în unele locuri. Dar nu ai peste tot așa, deci tind să cred că au fost doar scăpări.

     Am văzut că în unele locuri scrii ,,milady" și în unele ,,Milady". Deși ți-aș recomanda să scrii cu literă mare, până la urmă scrie cum vrei, dar hotărăște-te asupra unei singure forme. ,,V-a trebui" (din cel de-al doilea capitol) corect este: ,,Va trebui".

     Construcția personajelor mi se pare bună. Mi-a dat impresia că urmărești un fel de tipar, însă cred ca asta este ceea ce face cartea ta mai specială. La acea vreme oricum toți se cam comportau după un tipar, având în vedere etichele și regulile nescrise ale societății de atunci.

     Nu am găsit greșeli în exprimare și nici ,,plot holes", ceea ce e bine. Înseamnă că știi concret ce vrei să faci și în ce direcție se îndreaptă acțiunea ta.

     Concluzii:

     Trebuie să mai corectezi lucrarea, nu este perfectă. Acel capitol cu distribuția ți-am zis deja cum îmi pare.

     În rest, pot spune că e bine. Deși sunt sigură că vei edita lucrarea așa cum vei simți tu că e bine. Recomand să te mai documentezi cu privire la formele de viitor ale verbelor, respectiv cazurile în care se scrie ,,va" și ,,v-a".

     Nota: 3/5

     Plata: follow permanent contului meu și o părere (comentariu) la o lucrare de a mea la alegere

     - Aura

Critici IV |Finalizată|Unde poveștirile trăiesc. Descoperă acum