@MiryamArchenon: Imperiul puterii

41 3 2
                                    

     Titlul:

     Titlul este unul original, dar și sugestiv. Îmi place cum sună și conține, parcă, o idee despre ce s-ar putea întâmpla concret. Sunt curioasă de legătura pe care o va avea cu descrierea, coperta și conținutul.

     Coperta:

     O să fiu directă, nu îmi place. Personajul folosit pe copertă, în primul rând, nu dispune de o rezoluție prea bună. Se vede că a fost puțin forțat să se potrivească în dimensiunile pentru Wattpad. Cât despre fundal, nu se înțelege ce este acolo. Prin urmare, cititorii nu știu la ce să se aștepte. Plus că, nu știu cât se va lega de conținut. Adică, dacă mă forțez puțin, pot distinge ceva, un Univers (sau cer foarte înstelat) și un nor, cred. În cazul acesta, ar trebui ca, în cartea ta, să fie ceva legat de spațiul cosmic sau de cer, de o furtună, gândesc eu.

     Numele tău nu se distinge prea bine acolo unde este pus. Poate fi din vina fontului sau chiar a nuanței alese. Pseudonimul ales, fiind și puțin mai neobișnuit, ar trebui să fie ușor de distins. Nu îmi place culoarea titlului. Acel roșu nu se omogenizează deloc cu restul coperții. Tu, pe copertă, ai diferite nuanțe de maro. Chiar și numele tău e scris cu o nuanță ce se amestecă bine cu decorul. Roșul de la titlu este complet nepotrivit. Mai mult de-atât, ca nuanță, este mult prea strident.

     Descriere:

     Arată bine. Îmi place că ai alineate. Ce nu-mi place:

     Prima propoziție este lăsată neterminată: ,,Naylah, o tânără care părea să aibă tot ceea ce și-ar fi putut dori.". Trebuie să o continui cu ceva. Ori spui: ,,Naylah, o tânără care părea să aibă tot (ceea) ce și-ar fi putut dori,... (și aici continui)" ori lași: ,,Naylah este o tânără care părea să aibă tot (ceea) ce și-ar fi putut dori." și chiar poți continua, punând două puncte și scriind: ,,... ce și-ar fi putut dori: o familie, o casă și un grup de prieteni.". Propoziția: ,,Dar, și-a pierdut familia și casa, și, implicit prieteni." este greșită din mai multe puncte de vedete. În primul rând, ,,prieteni" corect este, de fapt, ,,prietenii". Iar, în al doilea rând, virgulele nu sunt așezate corect. Virgula de după ,,dar" nu o văd neapărat necesară. Virgula din fața lui ,,și" trebuie să dispară. Ai o enumerație și nu este corect așezată acolo. În cazul tău, virgula de după ,,și" este corect așezată. Totuși, ar fi trebuit neapărat să pui virgulă și după cuvântul ,,implicit". De asemenea, ,,și"-ul dintre ,,familia" și ,,casa" trebuie înlocuit cu o virgulă. Dacă vei citi cu voce tare ce ai scris, vei descoperi că repeți ,,și" de două ori în aceeași propoziție, lucru care poate fi deranjant.

     În cel de-al treilea paragraf, recomand să adaugi o virgulă după ,,însă", la: ,,Totul se schimbă, însă când...". Sintagma ,,Dar, totuși" este un pleonasm. Chiar dacă e un pleonasm tolerat, este mai bine dacă faci în așa fel încât să nu mai fie pleonasm deloc. Virgula de după ,,supraviețui", de la: ,,Va supraviețui, sau va cădea..." trebuie să dispară.

     Primul paragraf al descrierii este puțin prea vag. Spui că are o familie, o casă, prieteni, iar, în următoarea propoziție spui că îi pierde. După care, povestești (în cel de-al doilea) că ea locuiește cu fratele și sora sa la marginea pădurii. Apoi în al treilea, spui că ea se duce într-un oraș al muritorilor și va înfrunta anumite pericole. Practic, intriga ta se regăsește abia în cel de-al treilea paragraf. Celelalte două sunt degeaba. Poți explica pierderea tuturor și rolul de protectoare pentru frații săi în conținut. Nu era nevoie s-o spui în descriere. Maxim, puteai menționa, pe scurt, că are grijă de cei doi; dar doar atât, fără alte detalii. Trebuie să lași cititorul să descopere personajul.

     Conținutul:

     Ai alineate și linii de dialog, ceea ce e bine. Ai un plus la așezarea în pagină și la aspect.

Critici IV |Finalizată|Unde poveștirile trăiesc. Descoperă acum