Titlul:
Este original, din câte am observat. Nu am văzut altă lucrare să poarte acest titlu, la prima căutare, deci ai un plus. Se înțelege, într-un fel, despre ce e vorba, fără a da totul din start, dar destul cât să nu creeze confuzie.
Coperta:
Arată foarte bine, din punctul meu de vedere. Observ că va fi vorba despre o anumită antiteză între personaje sau chiar lumi. Sunt nerăbdătoare să văd cum evoluează acest contrast în conținut.
Descrierea:
Arată bine, în mare. Trebuie să ai grijă la ghilimele. Ai lăsat spațiu inestetic între prima pereche și cuvântul de început (primele două alineate). De asemenea, ai scris ,,frăiele" în loc de ,,frâiele".
În cel de-al treilea paragraf ai un dezacord: ,,Puterile Lunii și a Soarelui". Corect este: ,,Puterile Lunii și ale Soarelui". În al patrulea paragraf ai ,,prețul libertăți". Corect este cu doi de ,,i". În ultimul paragraf, forma corectă de viitor este ,,vor pieri", nu ,,vor pierii", la fel și la ,,vor supraviețuii", care este ,,vor supraviețui".
Din punct de vedere gramatical și estetic, nu ai probleme grave. Însă, mi se pare că descrierea este puțin cam ,,plină". Începi cu două citate (par a fi, căci sunt între ghilimele), apoi descrii, pe rând, două personaje. În ultimul paragraf, însă, adaugi multe nume despre care eu, ca cititor, nu am nicio idee. Înțeleg că-s Imperii, dar am dedus asta doar cu ajutorul celui de-al treilea paragraf. De asemenea, per total, ai, din nou, personaje al căror rol este greu de înțeles: fiul eclipsei, fiul Spaimei Mărilor, asasina stelelor. Presupun că cea de pe urmă este Evy.
Ceea ce voiam să spun este că, la nivel de informație, cumva, dai cât trebuie. Însă trebuie să mai elimini din personajele din descriere și din toate acele locuri. Pe deasupra, frazele tale sunt lungi și încurcate. De exemplu: ,,Keel, fiul Spaimei Mărilor, rămâne ultima variantă pentru a găsi alinarea trecutului înveninat, otrava amintirilor lor fiind tot ce-i mai ține în viață.". Această propoziție este extrem de lungă. Nici frază nu este, căci are un singur predicat. Uneori, știu că ni se întâmplă tuturor să avem astfel de probleme. Eu doar am menționat asta.
Conținutul:
Din punct de vedere estetic, arată bine. Prezinți alineate și linii de dialog. Trebuie să fii puțin atentă în cel de-al doilea capitol, căci Wattpadul te-a cam trădat. Dar restul capitolelor sunt într-o ,,stare bună", deci nu e ceva grav.
Din punct de vedere gramatical/al exprimării, am văzut că ai câteva greșeli. În primul paragraf din prolog, la final, ai ,,arsuri continuie". Corect este ,,arsuri continue". În al doilea paragraf ai scris ,,mângăia". Corect este ,,mângâia". În al treilea paragraf, la ,,al găsi", este ,,a-l găsi". În primul capitol, ai o repetiție deranjantă: ,,strigă după ajutor, ajutor care nu avea să vină". Deși nu este neapărat greșit, consider că nu sună bine. Ai putea încerca: ,,strigă după un ajutor, care nu avea să vină". O altă repetiție ai la: ,,o scrisoare cu scrisul mamei...". Recomand să folosești sinonime. Dacă o să cauți, îți garantez că vei găsi sinonime, atât pentru ,,scrisoare", cât și pentru ,,a scrie"/,,scris", astfel încât să eviți repetiția. Cuvântul ,,înngreunase" e corect cu un singur ,,n". Când zici: ,,pe o rază de kilometri", înțeleg ce vrei să spui, dar nu sună bine. Încearcă ,,pe o rază de câțiva kilometri", doar să nu lași cuvântul ,,kilometri" singur. Ai: ,,avea doar 10 ani, un copil în mijlocul unui război...". Aici, cred că e bine dacă adaugi un ,,era" înainte de ,,un". Ai scris ,,detali", în loc de ,,detalii", la scena în care protagonista ține bucata de metal în mână. La primul paragraf, unde povestești din perspectiva lui Adelais, ai ,,îndeprta", în loc de ,,îndrepta". În al doilea capitol ai scris ,,camarazi", în loc de ,,camarazii". Nu este corect ,,greșală", ci ,,greșeală". Am găsit o cacofonie la ,,mica căsuță" și la ,,se mișcă cu repeziciune".
Îmi place cum este structurată acțiunea poveștii. Am impresia că vom învăța multe, ca cititori, de pe urma personajelor. O primă învățătură, dacă pot spune așa, reiese chiar din primul capitol, unde se vede clar că răzbunarea nu aduce pacea. Protagonista credea că se va simți bine după ce-l va omorî pe lordul Kingley, dar s-a înșelat. Rămânând la protagonistă, văd că ai conturat-o bine pe Evy. Este o femeie în toată regula, ce se află în căutarea răzbunării, dar și a fratelui ei. Deja observ că o are ca dușman principal pe Adelais. Într-un fel, prezinți destul de bine tragedia unui erou. Evy, până la final, nu va fi deloc diferită de lordul Kingley. Va călca pe capete și va distruge vieți (așa cum a distrus-o pe a lui Adelais), pentru a-și îndeplini scopul. Aici, îmi place foarte mult acest aspect. Ai o eroină, care nu este o eroină în adevăratul sens al cuvântului, ci este un om obișnuit cu defecte, ce vrea doar să se vindece de rănile trecutului.
Ai o frază din care nu înțeleg ce vrei să spui: ,,Se auzeau doar vocile bărbaților care povesteau cu camarazi(i) lor de drum, care erau urmate de râsete sparte ce umpleau surdina". În primul rând, pentru ,,care erau urmate" nu văd care este acordul. Vocile erau urmate de râsete? Aici nu prea se potrivește. În al doilea rând, ,,cu camarazi(i)" este o cacofonie. Poți remedia, găsind sinonime contextuale pentru ,,camarazi". Și nu în ultimul rând, ,,ce umpleau surdina" e puțin pe lângă. Spun asta, fiindcă am impresia că folosești cuvântul ,,surdină" ca sinonim pentru ,,liniște" sau poate pentru ,,loc". Însă, din orice cauză l-ai folosi, nu e bine. La prima documentare, am găsit așa: ,,surdină: dispozitiv din metal sau din lemn în formă de pieptene dublu, care se fixează pe scaunul instrumentelor muzicale cu corzi, pentru a slăbi intensitatea sunetului sau dop care se aplică la trompete pentru a face să scadă intensitatea emisiunii sonore". De asemenea, ,,în surdină", este sinonim cu ,,de intensitate redusă". Dar nu am găsit nicăieri o potrivire a acestui cuvânt în contextul tău. Un alt cuvânt ce m-a pus pe gânduri este ,,intruder". Ai ,,intruder al liniștii". Nu i se înțelege sensul, fiindcă nu-mi dau seama care este intruderul. Poate este chiar replica sa, însă, ca cititor, m-a pus pe gânduri.
Ca personaj, Vince pare fix ceea ce l-ai descris (indirect) a fi, și anume, un manipulator. Deși Ariana chiar pare a fi îndrăgostită de el, acesta o folosește pentru a-și îndeplini propriile scopuri. Este genul de personaj care (încă, presupun) nu plătește pentru tot ce a făcut, deși ar trebui. Nu văd un viitor prea luminos pentru el, dar îl cred în stare să ajungă unde și-a propus. Sunt foarte curioasă să văd care va fi legătura sa concretă cu Evy, fiindcă, până acum am văzut doar frânturi, din copertă și descriere.
Am văzut că ai: ,,În fundal puteai auzi barmanița...". Această sintagmă este singura (de până acum) unde naratorul vorbește cu cititorul. Eu spun să o elimini și să scrii ,,se putea auzi" sau ,,se auzea" doar, fără a te adresa cuiva. La ,,Ce e prințe?", corect este să pui virgulă după ,,e" și la ,,Ști?", corect este ,,Știi?". Același lucru îl pot menționa și la ,,Așa cum Evy?", unde trebuie să pui virgulă după ,,cum". ,,Ar trebuii" se scrie ,,ar trebui". La ,,Schimbul de jigniri erau jocul lor preferat", acordul se face cu ,,schimbul", corect fiind: ,,Schimbul de jigniri era jocul lor preferat.". La ,,să fi", corect este ,,să fii".
Keel, ca personaj, văd că joacă rolul mentorului. O ajută pe Evy, atâta timp cât știe că se poate folosi de ea. Într-un fel, mi s-a părut puțin egoistă remarca lui Evy, atunci când a spus că nu știe dacă să-i mulțumească sau să-l urască pe Keel pentru lucrul în care a transformat-o. Deși nu e ceva de bine, cu ajutorul a ceea ce știe de la Keel, este capabilă să-și înfrângă dușmanii și să pornească în căutarea fratelui ei.
Concluzie:
Ai probleme la unele părți din gramatică, dar și la atenție. Pentru a evita anumite greșeli, încearcă să citești cu voce tare ceea ce scrii. Așa vei putea realiza ce e bine și ce nu.
La partea de acțiune stai bine. Deja am găsit legătura între titlu, conținut, descriere și copertă, lucru pe care foarte rar l-am întâlnit.
Notă: 3,5
Plata: follow permanent contului meu și o părere (comentariu) la o lucrare de a mea la alegere
- Aura