@DarknessAndLightning: Broken Wings: between demons and angels

77 4 0
                                    

     Titlul:

     Titlul nu este deloc unul original. Partea cu ,,Broken Wings" am mai găsit-o (și-n română și-n engleză) de patru ori pe Wattpad. Dacă aș mai fi căutat, sunt sigură că aș mai fi găsit. O altă problemă pe care am găsit-o este engleza. Dacă lucrarea ta este în limba română, iar în titlu nu folosești niciun neologism, nu văd rostul titlului în engleză. Un alt lucru pe care aș vrea să-l subliniez sunt cele două puncte. Titlul (scris de tine) arată așa: ,,Broken Wings : between demons and angels". Structura corectă este asta: cuvânt-semn de punctuație-spațiu-cuvânt. Corect este: ,,Broken Wings: between demons and angels". De asemenea, alternanța inițialelor este deranjantă. De ce ai scris ,,Broken Wings" cu litere mari, iar restul cuvintelor cu litere mici? Ori scrii doar primul cuvânt cu literă mare ori scrii toate cuvintele cu litere mari.

     Copertă:

     Coperta este potrivită, doar personajele mi se par puțin cam prea comune, dar n-am să mă leg de asta, este fix alegerea ta. Aș sugera, totuși, să folosești un pesudonim (sau un nume real, dacă vrei). Ce vreau să spun este că nu este în regulă să lași ca nume de autor ,,Darkness And Lightning".

     Descriere:

     Descrierea este frumos structurată, nu este mare sau încărcată cu detalii inutile. Acesta este un lucru bun.

     Trecând la lucrurile mai puțin bune, am să încep prin a-ți spune că și în descriere este frumos să se folosească alineatele. Pe lângă faptul că nefolosirea lor nu este corectă din punct de vedere al așezării în pagină, adaugă minusuri la aspectul lucrării.

     Un alt lucru despre care aș vrea să vorbesc este alternanța nepotrivită a timpurilor verbale. Folosești ,,Împărăția cerului era... fericită... până când greșeala trecutului distruge...". De asemenea, trebuie să ai grijă la unele diacritice, mai precis la unele locuri de unde lipsesc. Ai și niște virgule lipsă și din nou, folosești structura ,,cuvânt-spațiu-semn de punctuație-spațiu-cuvânt", în loc de structura: ,,cuvânt-semn de punctuație-spațiu-cuvânt". ,,Vor fii" se scrie ,,vor fi", la fel cum se scriu toate structurile la viitor. În loc de ,,Când speranța se naște, îngerii prind din nou glas însă această speranță se va transforma într-o iubire interzisă iar lucrurile se vor schimba și aripi vor fi frânte...", ar fi fost mai frumos structurat așa: ,,Când speranța se naște, glasul îngerilor înflorește iar. Însă, această speranță se va transforma într-o iubire asemeni unui fruct interzis, ce va schimba lumea și va frânge aripi.". Aici vreau să spun că ai mici probleme în exprimare și ar trebui să încerci să-ți dezvolți mai mult vocabularul.

     Conținut:

     În primul rând, direct din prezentare, ai câteva plot holes: fiica lui Adam și a Evei este înger, unul dintre fii lui Lucifer și al lui Lilith este un înger (celălalt, care este și protagonist, este demon), Lucifer este fratele geamăn al lui Adam, Eva e înger. Acum, eu nu spun că trebuie să fie absolut totul conform legendelor biblice, dar mi se pare că există o încurcătură mult prea mare între demoni și îngeri. Plus că, dacă îi faci pe Lucifer și pe Adam gemeni, atunci îi iei lui Adam lucrul pentru care el este cunoscut. Însă, nu am să insist asupra acestui aspect. Din nou, este alegerea ta felul în care spui ,,povestea".

     Trecând la lucruri care chiar nu-și au locul (sau nu ar trebui să-și aibă locul) în lucrare, vreau să spun că am observat din start (și am văzut și în descriere) că scrii ,,cer" cu ,,c" mic. În contextul lucrării tale, ,,cer" se scrie ,,Cer", deoarece este sinonim cu ,,Rai". ,,Împărăția cerului" se scrie, de asemenea, ,,Împărăția Cerului" sau ,,zeița cerului" se scrie ,,Zeița Cerului". Adică aici este oarecum vorba și despre respectul pe care-l oferi lucrării tale, într-un fel. ,,16" se scrie ,,șaisprezece", deoarece nu suntem la matematică. În cărți, exceptând unele cazuri, cifrele și numerele se scriu cu litere. Am observat că duci lipsă de virgule: ,,Pe unul dintre fii îl chema Adam iar pe celălalt Lucifer pentru că era atât de sclipitor încât îngerii se înveseleau când îl vedeau.", unde corect este: ,,Pe unul dintre fii îl chema Adam, iar pe celălalt, Lucifer, deoarece era atât de sclipitor, încât îngerii se înveseleau când îl vedeau.". De asemenea, deși am spus (și o repet) că tu alegi cum transformi povestea ,,originală" în propria ta versiune, mi se pare puțin eronată această mică descriere a originii numelui de ,,Lucifer". Nu îl cheamă Lucifer deoarece era sclipitor. De fapt, nu cred că ar fi trebuit să existe cuvântul ,,sclipitor", într-o lucrare ca aceasta. El și-a primit numele de Lucifer, abia după ce a căzut. Înainte de asta, el avea alt nume (dar, evident, există și alte versiuni, dar sunt sigură că nu se leagă de ,,sclipici"). Și nu, după cum spuneam, el nu era ,,sclipitor", ci era cel mai frumos înger, lucru care nu este același, fie că folosești ,,sclipitor" la propriu sau la figurat. Structura ,,să fii fost" se scrie corect ,,să fi fost". Am să mă iau puțin și de structura: ,,Văzând că fiul său Lucifer, care era cel mai strălucitor înger, era foarte adorat de îngeri , l-a izgonit din împărăție tăiându-i aripile și aruncându-l ca pe un gunoi.". În primul rând, corect scris este: ,,Văzând că fiul Său, Lucifer, care era cel mai strălucitor înger, era foarte adorat de îngeri, l-a izgonit din Împărăție, tăindu-i aripile și aruncându-l ca pe un gunoi.". Totuși, recomand eliminarea structurii ,,ca pe un gunoi", atâta timp cât nu cred că ar trebui să existe termeni argotici sau limbaj nepotrivit în această lucrare. Pe lângă asta, aș vrea să propun o altă exprimare: ,,Văzând că fiul Său, Lucifer, cel mai frumos dintre îngeri, era extrem de adorat, l-a izgonit din Împărăție, tăindu-i mărețele-i aripi și aruncându-l în întuneric.". Ca o mică paranteză, nu prea văd de ce acest Zeu al Cerului Și-ar izgoni propriul fiu doar fiindcă este cel mai adorat. Asta ar atrage ura îngerilor asupra Lui, nu i-ar face să-l placă pe Lucifer mai puțin. Mi se pare puțin prea puerilă și: ,,Peste 5 ani de pace, Lucifer era deja căsătorit cu Lilith, regina iadului, iar Adam era căsătorit cu Eva, regina raiului.". În primul rând, lipsesc literele inițiale acolo unde trebuie. În al doilea rând, e puțin cam clișeică această căsătorie cu regine și existența personajelor ,,inocente" și pline de admirație din partea celor din jurul lor, care par a fi doar de decor. De asemenea, elimină ,,pt că" și folosește ,,pentru că". Prescurtările din cărți sunt deranjante și nu oferă seriozitate, plus că nu sunt corecte. Am văzut că folosești cratima (,,-") în loc de linia de dialog (,,—"). Și din nou, nu folosești alineate. De fapt, nici nu desparți textul în paragrafe. Înainte de gerunzii se pune virgulă, lucru pe care tu nu îl faci. Povestirea din dialog nu se pune între ,,*". De fapt, recomand folosirea mai puțină (chiar deloc, dacă se poate) a acestor elemente. ,,Of" în loc de ,,Offf" este de ajuns, te asigur.

     Deși mai ai o grămadă de greșeli, nu am să mai bat pasul pe loc la această parte și am să trec direct la povestirea în sine. Povestești prea repede tot. Personajul principal este clișeic. Deși este vorba despre îngeri și demoni, este fix acea idee de fată bună și băiat rău. Mai departe, i-ai pus pe Ethan și pe Hope să se sărute. Ei sunt veri. Am mai citit cărți cu asemenea tentă, dar, în acest context mi se pare puțin prea exagerat, mai ales că pun pariu că vrei să-i faci să fie împreună. Un înger strigând ,,Vreau să-mi trăiesc viața!" este puțin cam... pe lângă, ca să zic așa. Nu mi se pare că se înțelege de ce este atăta ură între Lucifer și Eva. Deci ea vrea să fie super puternică și toate, dar nu-mi dau seama de ce. Adică deja conduce Raiul. Plus că nu înțeleg cum a ajuns ea Regina Raiului după moartea Zeului. Cine a pus-o pe ea acolo? Plus că i-ai făcut să trăiască precum oamenii. Eva, mare regină nu o lasă pe Hope să iasă din Pădurea Fermecată, fiindcă îi este teamă de Lucifer. Înțeleg asta. Însă discuțiile lor sunt extrem de simple, extrem de infantile. Nu folosești un limbaj corespunzător. Formalități ca ,,domnule" într-o poveste cu tentă biblică sunt foarte nepotrivite. Felul în care expui gândurile personajelor este, din nou, prea rapid. Între personajele tale și cititori nu se creează absolut nicio legătură. Oricât am încercat, nu am reușit să cunosc niciun personaj. Personalitățile lor nu există, sentimentele lor nu există. Plus că el, personajul principal masculin, este pur și simplu acel tip de băiat rău după care ,,mor" toate fetele. Altceva nu văd. Totul pare doar de decor în jurul lor, iar ei par doar niște marionete. Nu ai descriere a acțiunii, nu ai descriere a sentimentelor. Nu poți descrie o întreagă scenă în câteva rânduri, decât dacă folosești cuvintele potrivite, iar vocabularul tău, după cum am mai spus, mai are nevoie de îmbunătățiri. Faptul că cei doi veri își spun ,,Te iubesc" după doar două-trei întâlniri este, din nou, clișeic. Mai mult de atât, am impresia că nici nu te axezi pe ceea ce trebuie. Lucrarea ta are mai multe perspective: ,,războiul" dintre Lucifer și Eva, dragostea asta dintre Ethan și Hope, însă tu nu ,,mergi" cu amândouă. Adică ai mai multe capitole la rând doar din perspectiva protagonistei, în loc să te axezi pe toate perspectivele folosite.

     Concluzii:

     Pe final, tot ce pot spune este că ai extrem de mult de exersat și de învățat în această arie a scrisului. Trebuie să lucrezi la gramatică, la descrieri (de toate felurile), la ,,plot" (recomand să ,,arunci un ochi" la cartea ,,Ajutor printre cuvinte" atât pentru pseudonim, cât și pentru plot holes), la umanizarea personajelor, la așezarea în pagină, la exprimare și la titlu. Lipsește originialitatea în lucrarea ta.

     Nota: 1/5

     Plata: follow permanent contului meu și o părere (comentariu) la cartea mea

     - Aura

Critici IV |Finalizată|Unde poveștirile trăiesc. Descoperă acum