@LuoanaDoboș: Cheia Păcatelor

64 4 2
                                    

     Titlul:

     Cred că poate fi privit din mai multe perspective. Aici, unora poate să le placă, altora nu. Fiindcă nu indică concret genul lucrării și nici nu lasă vreun ,,indiciu". Acum depinde de măsura în care unor cititori le place să fie surprinși sau nu. Dar, cu siguranță poate atrage din curiozitate.

     Coperta:

     Văd că nu este împopoțonată. Asta este bine. Totuși, nici nu este ceva nemaipomenit. Titlul conține cuvântul ,,cheie", deci coperta are o cheie în flăcări. Nici din copertă nu se prea înțelege ideea lucrării. Și aici, din nou, depinde de cât de puternică poate fi curiozitatea la unii cititori.

     Descrierea:

     Îmi plac alineatele.

     Prima propoziție din primul paragraf este incompletă și nu sună bine. Recomand să adaugi un pur și simplu ,,este" după ,,Cheia Păcatelor" și să renunți la virgula prezentă acolo. Elimină ,,găsirii Cheii". Deja spui că o caută. Lasă doar ,,forțe de nedescris s-ar putea opune".

     Al doilea paragraf îmi pare că dă un spoiler imens. Acum, dacă e acolo intenționat sau nu, este fix problema ta. Dar trebuie să fii conștientă că, din momentul în care lași acel detaliu în descriere, trebuie să ai ceva și mai fascinant în conținut. În orice caz, în locul tău, chiar nu divulgam asta. Mi se pare că ai fi avut șansa să aduci mai mult mister cu ajutorul acestui aspect.

     Prima propoziție din cel de-al treilea paragraf este, și ea, incompletă.

     Conținutul:

     Liniile de dialog și alineatele arată bine acolo. Ai un plus la așezarea în pagină, dar și la aspect.

     Ai unele cuvinte de la care îți lipsesc diacriticele. Deși nu pare o greșeală enormă, poate induce în eroare cititorii, având în vedete faptul că unele cuvinte au sens și cu, dar și fără diacritice.

     Stai foarte bine la descrierea acțiunii și am văzut că nu uiți să ții și trăirile (interiorul) personajului pe aceeași linie de plutire cu exteriorul.

     Mi se pare că în primul capitol ai o descriere amplă a lui Shazar. Adică, pe lângă acțiunea propriu-zisă, putem identifica și trăsături de caracter. Ăsta este un lucru bun. Cumva, direct din start, deja l-ai pus pe Shazar într-un loc, deja ne-ai explicat clar care este rolul lui Shazar și cât de periculos este. Am văzut și un pic de mister ici-colo, m-ai făcut să-mi pun și întrebări. Și asta e bine, evident.

     În cel de-al doilea capitol, cu ajutorul aceluiași stil, o avem descrisă/prezentată pe Hisae. Sincer, acest capitol nu m-a atras așa de tare. Asta fiindcă avem povestită fuga lui Hisae cu obiectul despre care ai stricat surpriza în descriere. Și, ca să nu pară că tot bat pasul pe loc cu acest aspect, am să fac altceva. Am să te rog să îți imaginezi cum ar arăta acest capitol fără acel detaliu din descriere. Ce surpriză pentru cititori ar fi, dacă nu ai divulga în descriere că Shazar va fi pe urmele lui Hisae, fiindcă ea deține ce caută el! Adică aici pur și simplu ai putea face cititorii să rămână cu gurile căscate, deoarece ar fi o metodă unică (sau rară) prin care ai face protagoniștii să se întâlnească.

     Mai departe, nu am descoperit greșeli gramaticale. Ai cuvintele scrise corect și pui semnele de punctuație acolo unde trebuie. Nu am stat prea mult să vorbesc despre descrieri și acțiune, fiindcă ți-am zis deja că e bine; nu vreau să pară că bat câmpii la ele. Caracterizezi în același timp și personajele și asta îmi place mult. În acest fel, vei putea să le manipulezi evoluția lejer, fără ,,plot holes" sau reacții bruște.

     Concluzii:

     Lucrarea este una foarte bună. Deja nu-ți mai spun a mia oară despre acel detaliu. Cred că ai înțeles ideea. Ar trebui să arunci un ochi peste text, asupra acelor diacritice lipsă. Le vei întâlni încă din primele paragrafe.

     Notă: 4/5

     Plata: follow permanent contului meu și o părere (comentariu) la o lucrare de a mea la alegere

- Aura

Critici IV |Finalizată|Unde poveștirile trăiesc. Descoperă acum