@Misha_Kilig: Cei din Institut și jumătățile

70 4 2
                                    

     Titlul:

     Nu l-aș numi tocmai ceea ce trebuie. Și asta nu pentru că e ceva greșit, ci pentru că e puțin cam prea vag. Am mai auzit în o grămadă de cărți chestia cu Institutul. Să sperăm că nu e ceea ce cred eu că e. Cât despre ,,jumătățile", este puțin cam nepotrivit acest cuvânt, având în vedere că nu pare a fi vreo metaforă sau ceva care să întărească misterul referitor la conținut. Pe mine, personal, nu m-ar atrage, dacă ar fi să judec o carte după titlu.

     Coperta:

     Coperta este un plus. Arată bine și mi se pare foarte decentă. Totuși, ca să nu stric ,,surpriza" m-am uitat peste etichete pentru a vedea despre ce e vorba. Tu scrii despre îngeri și demoni, din ce am văzut. Acest lucru nu reiese din copertă. La prima vedere, nu pare a fi ceva supranatural sau de fantezie și, cum nici titlul nu ajută, cititorii nu cred că se vor prinde, decât dacă analizează cu atenție.

     Descrierea:

     Îmi place că ai alineate. Acest detaliu îți aduce un plus la aspect, dar și corectitudine la așezarea în pagină.

     După: ,,Se spune că" trebuie să pui virgulă. Virgula de după ,,cele două jumătăți" (din cel de-al doilea paragraf) trebuie eliminată, fiindcă ai: ,,Legătura..., le aduce în același loc...". Adică ai virgulă între subiect și predicat și, deși în unele cazuri merge, aici nu merge. Și, automat, elimini și virgula de după ,,loc".

     În mare, mi se pare că descrierea este puțin cam lungă. Adică unele detalii, ici-colo, ar fi putut fi explicate în conținut. Dar nici nu m-au deranjat, în așa fel încât să-ți recomand s-o schimbi.

     Conținutul:

     Aruncând un ochi peste distribuția ta, pot spune că nu m-a atras cine știe ce. Și eu sunt mare fană a jumătate dintre artiștii menționați. Însă sunt deja prea folosiți. Dacă vrei persoane unice pentru lucrările tale, nemaiîntâlnite pe Wattpad, recomand să arunci un ochi peste ,,Bazarul personajelor".

     Revenind, tot din distribuție, după numele personajelor, văd că faci un fel de fanfiction, dar al unui serial, nu al unei vedete. Am mai întâlnit astfel de lucrări. Nu pot să mă iau de asta, atâta timp cât vrei să dezvolți o altă perspectivă a serialului/cărților (depinde dacă te-ai inspirat din serial sau din cărți). Însă trebuie să îți asumi că asta te face să cazi la capitolul originalității.

     Ai cerut să arunc un ochi și peste trailer, în special. Deși nu prea fac compromisuri, de dragul de a ajuta prin ceea ce fac aici, i-am dat o șansă, pentru a înțelege mai bine conținutul. Trailer-ul îmi place cum este realizat. Însă, având în vedere că acțiunea orbitează în jurul unei idei dintr-un serial (sau carte), nu face prea mare diferența.

     Conținutul propriu-zis arată bine; ai alineate și linii de dialog.

     În prolog, în primul paragraf, trebuie să pui virgulă după ,,primul înger". În cel de-al patrulea paragraf, trabuie să mai pui două virgule astfel: ,,Arăta ca un înger, dar, stând aproape, îi puteai observa...". Fraza aceea dintr-al cincilea paragraf este prea lungă și m-am pierdut. A trebuit s-o recitesc de câteva ori, cu voce tare chiar! Unii cititori pot fi deranjați de aceste aspecte.

     Ca acțiune, e în regulă, dar, ca descriere, prologul nu mi s-a părut cine știe ce. A fost frumos povestit, însă faptul că ai povestit ca într-un basm, e puțin cam prea... infantil, dacă pot spune așa. Adică aveai șansa de a folosi metafore și o grămadă de moduri prin care puteai povesti, nu doar la modul: ,,Primul demon s-a căsătorit cu primul înger, astfel devenind regi peste cele două lumi.". E prea simplu, de parcă ai spune o poveste unui copil. Plus că nu menționezi care sunt cele două lumi. În locul tău, aș fi scris ceva la modul: ,,Demonul cel dintâi, astrul nemuritor al Iadului, s-a luat cu întâiul rod al Luminii și păzitorul Cerului, cuprinzând în palmele lor, atât Raiul tot, cât și Adâncul.". Ăsta este doar un exemplu, fiindcă eu mi-am imaginat că primul demon ar fi Lucifer (mă pot înșela, e lucrarea ta, tu știi cine e el aici) și că cele două lumi ar fi Raiul și Iadul, vorbind despre îngeri și demoni. Mă rog, exemplul meu este la general, fiindcă nu am știut detaliile exacte ale acestor două enități. Însă cam aș m-aș fi așteptat să arate prologul.

     În primul capitol, cred că, în loc de ,,scrâncete", era ,,scâncete".

     Fraza: ,,Ea simte cum se descompune, iar eu rămân sleită de puteri." nu prea mi-a plăcut. Tu ai perspectiva subiectivă, la persoana I. Tu ai ,,eu". De unde știu ,,eu" ce simte celălalt personaj? Mi se pare o contradicție asta. Nu poți afirma că o persoană simte ceva, când tu nu ești în pielea ei, asta fiind în realitate. În lucrare e fix același lucru. Poate o altă abordare, precum: ,,Probabil simte cum se descompune..." sau ,,Știu că simte cum se descompune, deoarece..." ar schimba puțin ceea ce ai aici. Adică, eu, ca cititor, am nevoie să știu de ce este personajul principal atât de sigur pe ceea ce afirmă.

     După primele două replici, din primul capitol, nu ai pus niciun semn de punctuație. La: ,,... în fața celor doi gesticulând..." trebuie să pui virgulă după ,,doi". Am descoperit și în al doilea capitol astfel de greșeli.

     În cel de-al doilea capitol, nu mi-a plăcut nici: ,,Mama care vrea să mă căsătoresc.". În primul rând, e virgulă după ,,mama". În al doilea rând, ce face mama? Este o propoziție incompletă, din punctul meu de vedere. Poate era mai bine dacă eliminai acel ,,care" și rămânea o afirmație simplă. Și știu că această propoziție este un fel de element dintr-o listă a lucrurilor pe care își varsă nervii protagonista. Însă tot nu mi-a sunat bine, oricât am încercat să citesc din mai multe ,,unghiuri".

     Vorbind despre acțiune, din doar două capitole nu pot spune multe. Este previzibil, ceea ce mă așteptam să fie de la bun început, de când am citit ,,Institut" în titlu. Am văzut că ai schimbat câteva detalii de la ideea originală. Sper că, împreună cu schimbarea, ai și răspunsurile la întrebări pe care le poți primi. Recomand să fii atentă la ,,plot holes", având în vedere că scrii fantezie. Acest gen scapă ușor de sub control, dacă nu este totul pus la punct.

     Deocamdată, ca cititor, nu am reușit să mă leg de niciun personaj, dar, ca să nu fiu rea, am să pun acest lucru pe seama numărului mic de capitole.

     Concluzii:

     După cum spuneam, trebuie să îți asumi că scazi la originalitate, dacă alegi o idee deja folosită. Dar apreciez intenția ta de a o îmbunătăți. Ai adăugat anumite detalii ale tale, nu ai luat totul de-a gata, în totalitate.

     Nu am întâlnit greșeli gramaticale, ci doar câteva virgule lipsă sau în plus, ceea ce mi se pare bine. Cred că ar trebui să mai lucrezi că conturarea personajelor. În afară de caracterul băiețesc al protagonistei, nu m-am prea legat de nimic.

     Notă: 3/5

     Plata: follow permanent contului meu și o părere (comentariu) la o lucrare de a mea la alegere

     - Aura

Critici IV |Finalizată|Unde poveștirile trăiesc. Descoperă acum