Titlul:
Îmi place. Este inspirat și pe mine, personal, m-ar atrage, ca cititor, la prima vedere. Sunt curioasă cum se leagă de conținut.
Coperta:
Se putea și mai bine. Este doar o poză cu un geam spart și cu un scris în mijloc. Nu înțeleg ce caută cuvântul ,,Asasin" acolo, dacă nu este în titlu și nici nu are nimic altceva în plus.
Numele tău nu se distinge absolut deloc. Și, deși roșul și negrul fac o pereche bună, scrisul roșu peste fundalul negru este moarte pentru persoanele ce au probleme, așa cum sunt și eu.
Conținutul:
Nu ai alineate și nici paragrafele nu sunt definite.
Întrebarea de început mi se pare inutilă. Știu că ai vrut să o folosești pe post de introducere, dar, atât timp cât toți știm care va fi răspunsul, este inutilă. Întrebările sunt bune atunci când cititorii nu pot răspunde la ele.
În rest, e bine ce ai scris. O singură greșeală gramaticală am găsit. Deși, înainte de această critică, o singură dată m-am mai legat de notele autorului, nu m-am putut abține din a menționa că: ,,scene detaliate a crimelor" este corect ,,ale crimelor", fiindcă acordul se face cu ,,scene".
Conținutul:
La aspect și așezare în pagină ai un plus, prezentând alineate și linii de dialog.
În prolog ai o replică: ,,Ți-ai fi putut curma suferința, Eva.", dar în descriere o cheamă Ava. Dacă este aceeași persoană, înseamna că ai greșit. Dacă nu este, înseamnă că eu am greșit, ceea ce îmi asum, dar asta ar trebui să-ți dea de gândit că și alți cititori pot încurca personajele, dacă au nume asemănătoare. Am observat că ai un pleonasm în primul capitol: ,,să se oprească în loc". Ai folosit un cuvânt greșit în cel de-al doilea capitol: ,,Scuza lui a fost patetică.". Știm că ,,patetic" este un cuvânt împrumutat. Totuși, nu este un cuvânt împrumutat din engleză, de la ,,pathetic" (care se traduce prin ,,jalnic"), ci de la ,,pathetique" (care se traduce prin ,,cu patos). Prin urmare, ,,patetic", în limba română, nu este sinonim cu ,,jalnic", ci înseamnă ,,cu patos", care are cu totul alt sens.
Descrii foarte frumos împrejurările în care are loc acțiunea. Trebuie să recunosc că intriga este chiar ce trebuie. Nu am mai întâlnit o carte de acest gen și faptul că s-ar putea să nu se termine chiar bine este ceea ce ar atrage cititorii.
Îmi place atitudinea protagonistei. Este complexă și completă. Are o fire jucăușă și am impresia că se joacă, în special, cu focul. Nu ar trebui să invetigheze de una singură cazurile pe care tatăl ei trebuie să le rezolve. Asta o face genul de personaj scrântit, ce tânjește după aventură, negândindu-se prea mult la propria siguranță.
Acest personaj, Kay, mi se pare că exagerează puțin cu lipsa bunului simț. Înțeleg că are un caracter mai ,,de neatins", dar nici chiar așa. Plus că e puțin cam egoist, dacă o bagă pe fată în seamă, abia după ce ea a spus ceva ce l-a interesat pe el.
Mi s-a părut că grăbești puțin acțiunea. Cei doi făceau teme când, brusc, a început conversația despre crimă. Și deja știm că Avei are o pasiune pentru investigații. Dar de unde interesul ăsta la Kay? Am impresia că e ceva dubios la el. Dacă da, înseamnă că m-ai adus fix unde trebuie, ceea ce este un plus pentru tine.
În cel de-al treilea capitol am mai întâlnit odată numele Eva. Deci tind să cred că este alt personaj decât Ava, nu? În orice caz, după cum spuneam, dacă este alt personaj, această inducere în eroare nu prea e văzută cu ochi buni. Adică misterul atrage cititori, dar incapacitatea de a înțelege textul, nu.
Concluzii:
Ai o lucrare bună. Trebuie să mai lucrezi la unele cuvinte și s-o mai corectezi.
M-a intrigat rău de tot chestia asta cu Eva și Ava și cred că ar trebui să faci ceva în legătură cu asta. Kay este și el misterios și cred că ești pe o linie foarte subțire cu el, precum mersul pe sfoară. Adică poate fi doar o greșeală neintenționată sau poate fi marea surpriză a lucrării, căci nimănui nu-i arde de investigat crime din senin.
Nota: 3/5
Plata: follow permanent contului meu și o părere (comentariu) la o lucrare de a mea la alegere
- Aura