@DedeMary29: Cazul Elvirei

419 10 2
                                    

Titlul
Nu m-a dat pe spate. Este potrivit conținutului, dar face ca acțiunea să fie ușor previzibilă. Eu aș fi optat pentru ceva care să inspire mai mult mister, să atragă mai mult.

Coperta
Aici parerea mea este strict subiectiva, dar nu prea ma inspiră. Fundalul pare a fi coridorul unui liceu, iar daca s-a vrut a fi o secție de politie, nu arată a una. Am înțeles că omorul a fost săvârșit în incinta unui liceu, dar aș fi văzut fundalul mai degrabă asociat cu ceva care să mă ducă cu gândul mai mult la poliție. Și calitatea pozei e una destul de proastă. Poți apela la shop-ul grupului, sunt sigură că fetele te pot ajuta cu o copertă mult mai atractivă.

Descrierea cărții
„Sunt oameni ce spun că nu se tem de moarte, este ceva omenesc, până la urmă toți o să trecem în neființă. Însă atunci când cineva este ucis și acel cineva este o fată de șaisprezece ani ce a fost găsită moartă în incinta liceului, lucrurile se complică." – atunci când spui că fata a fost ucisă, este logic faptul că a fost găsită moartă.
„Elvira este judecată de mulți adolescenți din cauza faptului că adoră filmele cu detectivi ce rezolvă misterul din spatele crimelor și își dorește ca asta să devină meseria sa pe viitor. Atunci când acuzații nefondate o fac pe aceasta suspectă, își face prezenţa detectivul criminalist Nixon Lawrence, al cărui tată este șeful echipei de criminalistică ce vine cu propunerea ca aceasta să ajute la rezolvarea cazului." – aici este ușor nerealist. O simplă elevă de liceu nu poate participa în cadrul unei anchete, decât ca martor sau în cel mai bun caz, informator. Ar trebui să explici puțin mai mult statutul fetei și cum anume va avea să ajute.

Conținut
Încep prin a-ți spune faptul că distribuția cărții nu se trântește în mijlocul cărții. Aceasta se pune la început, înainte de prolog sau primul capitol. Ideea ei este să ilustreze personajele așa cum le vezi tu, ca scriitor, astfel încât să creezi o imagine amplă asupra aspectului lor. Mare atenție însă, dacă ai o distribuție, asta nu înseamnă să renunți la descrierea lor, iar tu exact asta ai făcut. Pune accent mai mult pe personajele tale, detaliază ceea ce simt ele, ceea ce fac ele, astfel încât cititorii să desprindă trăsăturile lor morale. Cât despre aspect, poți adăuga tu descrierea necesară sau o poți face prin ochii celorlați participanți la acțiune.
Mai apoi, nu văd rostul unui capitol în care să pui din nou descrierea pe care o putem citi la început. Ori îl ștergi, ori îl transformi într-un prolog, pentru că este inutil pus acolo.
„— Sigur; Lawrence rosti ironic și continuă; vorbesc despre pacea în lume și mediul înconjurător" – niciodată nu izolezi specificațiile referitoare la gesturile personajelor prin punct și virgulă. Înlocuiește punct și virgula cu o simplă virgulă și continuă cu explicațiile.
Renunță la perfectul simplu, mai ales în cazul verbului „a fi". Te repeți de sute de ori cu forma „fu", care la un moment dat devine deranjează. Inserează un „a fost" sau „fusese", parcă sună mai bine.
Ghilimelele românești sunt acestea „ " nu " ".
Hotărăște-te asupra unui singur timp verbal și nu mai amesteca trecutul cu prezentul. În cazul timpului trecut, ai posibilitatea de a te juca cu formele verbale, însă atunci când combini cu prezentul, provoci confuzie, iar discursul tău narativ își pierde din coerență. Am să-ți dau un exemplu: „În momentul în care a intrat Elvira, acestea au fost primele aspecte pe care le-a observat.", ca mai apoi să spui: „Fata își trece mâna prin părul șaten". Ai început relatarea în trecut și am ajuns în prezent, neștiind către ce anume sau cum s-a produs trecerea. Ai grijă să ai peste tot verbele la același timp.
Atunci când redai gândurile personajelor și folosești ghilimelele, specifică la finalul lor „gândi X", pentru că din nou, produci confuzie. Nu știm cine a zis ce, unde, când, cum și nu se mai înțelege nimic.
Grăbești acțiunea. Ai scene tensionate pe care le descrii fugitiv și brusc. Încearcă să mai temperezi puțin lucrurile, să nu mai sari atât de repede de la un cadru la altul.

Concluzii
Ideea este interesantă, însă mai ai de lucru la descriere sau mai bine spus, la detalierea evenimentelor, precum și a personajelor. Nu mai grăbi lucrurile și concentrează-te mai mult pe tipologie personajelor și pe relația lor cu societatea. Îți doresc succes și inspirație.

Plata
Follor permanent grupului și mie, @M0rphy.

Nota: 2/5.

- Morphy

Critici IV |Finalizată|Unde poveștirile trăiesc. Descoperă acum