@KaterineAnna: ,,Privat de libertate"

90 4 2
                                    

     Titlul:

     Nu l-am mai văzut pe Wattpad, deci presupunem că este un plus. Nu mi se pare excepțional, dar este bun. Ne dăm seama că va fi vorba despre o poveste de iubire, ce va ține unul dintre personaje ,,privat de libertate". Asta este prima metaforă care mi-a venit în minte când am citit titlul, fără a ști despre ce este vorba în conținut.

     Coperta:

     În mare, arată bine. Titlul induce ideea de poveste de iubire, iar coperta ne-o confirmă. Acest lucru ne demonstrează că există o legătură între cele două, ceea ce este bine. Am două lucruri de spus, totuși. În primul rând, nu prea se distinge numele tău. Ar fi trebuit conturat puțin. În al doilea rând, nici replica de jos nu prea se înțelege. În final, am deslușit-o, dar cu greu. Nu știu câte persoane ar sta să se chinuie să vadă ce e acolo.

     Descrierea:

     Arată bine, în mare. Văd că ai pus alineatele, ceea ce apreciez.

     În primul paragraf ai ,,odată cu mutarea" de două ori și este repetitiv. Frazei: ,,Viața îți scoate în cale cele mai frumoase cadouri, însă tu trebuie să lupți să le păstrezi în viața ta." îi lipsește ceva, nu-mi dau seama ce. Este prea simplă; cuvântul ,,viață", folosit de două ori, formează, din nou, o repetiție deranjantă.

     Conținutul:

     Îți lipsesc alineatele, dar sunt sigură că este de la Wattpad, așa că nu voi insista aici. Am să încep, ca de obicei, cu greșelile de scriere/exprimare.

     La prima propoziție, din primul capitol, după ,,intermitent" ar trebui să pui o virgulă. Ai o repetiție. Folosești cuvântul ,,tricou" de două ori în aceeași propoziție (la cea care începe cu: ,,Îmbrac perechea de jeanși, iar când vreau să...". ,,Mă apropi", corect este, de fapt, ,,Mă apropii". Am descoperit mai multe propoziții în care amesteci timpurile verbale. Una dintre ele este: ,,Deși sunt de câteva zile în această casă nu mă pot obișnui cu mărimea și ecoul pe care îl realiza fiecare pas pe care îl fac.". De asemenea, după cuvântul ,,casă" trebuie să pui o virgulă. La: ,,Bună dimineața fiule!" e virgulă după ,,dimineața". La ,,sunetul claxoanelor și a șoferilor" nu faci acordul cum trebuie. Corect este: ,,sunetul claxoanelor și al șoferilor". În fraza: ,,Măresc volumul radioului...", repeți cuvântul ,,iar". În paragraful următor, ai scris ,,Întru", în loc de ,,intru". După ,,Bună", de la ,,Bună Caroline", trebuia să pui virgulă. La ,,Nu fii prostuț", corect este ,,Nu fi". Cu doi de ,,i" se scrie doar la forma afirmativă. Din nou, ai un acord făcut greșit. Ai: ,,Sunetul soneriei... mă fac să respir...". Și un alt acord este la: ,,portretul fetei pe care îl desenează". Aici, mi-a luat puțin timp să-mi dau seama dacă faci acordul cu ,,portretul" sau cu ,,fetei", dar am realizat că ai: ,,un tip ce pare foarte concentrat pe potretul fetei pe care îl desenează.". Cred că ar fi mai corect să spui ,,ce o desenează". Fiindcă el o desenează pe fată. Sintagma ,,să părăsesc petrecerea prin ieșirea din casă" e puțin ,,amețitoare". Înțeleg că ei erau afară și trebuia ca el să treacă prin casă, pentru a ieși. Dar încearcă să schimbi puțin la exprimare, căci ,,ieșirea din casă" sună puțin ciudat. Am văzut că folosești multe neologisme în lucrarea ta. Dar deja să spui că fata poartă o pereche de ,,pantaloni de training"... Ar fi fost foarte bine dacă spuneai ,,trening". După ,,tatăl tău are dreptate", pune punct și începe o altă propoziție. La: ,,În clasă se face o liniște bruscă odată cu apariția decanului ce se așeză la catedră." amesteci, din nou, timpurile verbale. Dacă narezi în prezent, continuă cu prezentul. De ce te bagi la trecut? De asemenea, cuvântul ,,așează", corect este ,,așază". Cuvântul ,,cunoaște-ți" este, de fapt, ,,cunoașteți". Am văzut că, la citate, folosești ghilimelele englezești. Folosește-le pe cele românești, și anume, prima pereche jos și cea de-a două pereche sus. Ai scris ,,calamitatea", în loc de ,,calmitatea".

     Vorbind despre acțiune, în sine, mi s-a părut puțin tipică. El e băiatul bogat, părinții lui sunt oameni de afaceri, iar el se duce la tot felul de întâlniri de ale lor. Evident, apare și personajul bogat, da' enervant (Caroline), care e veșnica ,,lipitoare" și pe care protagonistul pur și simplu n-o suportă, dar cu care trebuie să se comporte frumos, căci părinții lor sunt prieteni. Se duce la o petrecere. Când să plece, se izbește de... ea... acea ea. El se îndrăgostește din prima de ea. Fata este acolo adusă de prietena ei, care dispare (era de așteptat), iar protagonista trebuie să ajungă acasă, fiindcă e genul ținută sub papuc de mama ei. Băiatul se oferă să o ducă acasă, iar ea acceptă. Nu am văzut nimic chiar original până acum, sincer. Și, sincer, nici prea realist. De ce acceptă ea să fie dusă acasă de el? Dacă e beat? Deși ai menționat că nu e. Dar ea nu are de unde să știe asta. Plus că el e un străin. Chiar lași orice străin să te ducă acasă și să-ți afle adresa? Pe lângă asta, apar reporterii care îi surprind împreună, iar părinții lui, evident, reacționează foarte urât la această veste. În această lucrare, la fel ca în altele, văd mentalitatea asta, ca să îi zic așa, cu diferențierea între clasele sociale. Mi se pare exagerată. Se face diferența dintre bogați și cei din mijloc, de zici că sunt de pe planete diferite. Expresii de genul: ,,Uită-te la ea cum arată!" sau ,,trebuie să stai departe de ei." sunt prea de tot. De asemenea, fata, singură, acasă, începe să se gândească, din nou, la el. Deci, deja putem spune că s-au îndrăgostit unul de celălalt ,,la prima vedere". Foarte frumos!

     Voi înceta să vorbesc despre acțiune, fiindcă deja văd care e treaba. Vorbind despre personaje, pot spune că sunt bine conturate. Stai foarte bine la descriere. La început, când ai zis de el că intră la baie, deja îmi imaginam că vei descrie cum face el baie, dar, din fericire, n-ai făcut-o. Te descurci foarte bine la a evidenția și relata sentimente și trăiri și conturezi foarte frumos și personajele secundare. Deci, pot spune că lucrarea ta este un clișeu, dar este unul bine scris și pentru asta ai un plus. Ce am văzut unic la tine, este faptul că protagonistul, pe lângă băutură și femei, are și talente. Este foarte bine să scoți asta în evidență. Nu l-ai creat să fie chiar ,,terminat", așa cum sunt majoritatea personajelor. Al tău desenează, la fel și colegul său. Personajul tău masculin este foarte matur, rațional și inteligent. Atitudinea lui rebelă rezultă doar din comportamentul tatălui său, ce aspiră către ,,perfecțiune".

     Concluzii:

     După cum spuneam, nu pot să punctez prea mult la originalitate. Dar pot puncta în alte părți și le-am menționat mai sus. Trebuie să te mai documentezi la scriere și aici vreau să fac referire în special la problemele cu acordurile. Ai mai multe virgule lipsă decât ți-am atras eu atenția și tinzi să repeți același cuvânt foarte des uneori. Recomand să citești cu voce tare ceea ce scrii, ca să eviți astfel de situații.

     Notă: 3

     Plata: follow permanent contului meu și o părere (comentariu) la o lucrare la alegere de a mea

     - Aura

Critici IV |Finalizată|Unde poveștirile trăiesc. Descoperă acum